1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma kuvien lähetyksessä

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pasta-asta 23.07.2021.

  1. Pasta-asta

    Pasta-asta Newbie

    Liittynyt:
    23.07.2021
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Nyt tyhmää hämmentää. Kun äitee yrittää minulle ihan normaaliin tekstiviestiin liittää kuvan tulee herjaukseksi "lähetä käyttämällä linkkien jakoa" eikä anna lähettää. Tuollaista herjausta ei muille lähetettävissä multimediaviesteissä tule. Minä kyllä pystyn hänelle lähettämään. Kyseessä samsungit jos sillä on jotain väliä. Kiitos etukäteen auttajille!
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Kuvat Whatsappilla netin kautta veloituksetta.
     
  4. Pasta-asta

    Pasta-asta Newbie

    Liittynyt:
    23.07.2021
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos mutta yli 70 vuotias äitini ei whats uppia halua
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Täysin tuntematon aihe itselle. Mutta tälläinen linkki tuli vastaan.

    https://support.google.com/android/answer/9286773?hl=fi

    En tiedä onko kyseessä edes sama asia, mutta josko sitä pääsisi ongelman ratkaisemisesa eteenpäin sitä kautta kuitenkin.

    Lisäys: Mitä itse tekisin. Olisi se, että käytte kummankin puhelimen asetukset läpi jotta näette onko eroavaisuuksia. joissain asetuksissa jotka saattaa vaikuttaa.
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2021
  6. Pasta-asta

    Pasta-asta Newbie

    Liittynyt:
    23.07.2021
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos, mutta kyse ei ole lähijakamisesta. Ihmettelyn aihe on niinkin arkinen kuin normaalin multimediaviestin lähettämisestä. Miksi äitini ei voi minulle lähettää multimediaviestinä kuvaa? Kaikille muille kyllä voi, mutta kun txtviestiin yrittää m i n u l l e liittää kuvaa, tulee "lähetä käyttämällä linkkien jakoa" ja viestiä ei voi lähettää.
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Pistän vielä tähän kun ehdin muokkaan edellistä viestiäni samaan aikaan viestisi kanssa . Eli jos ette ole jo katsonut, niin käykää kummankin puhelimesta asetukset läpi, että aseukset on varmasti samoin. Koitan katsoa vielä löytäisinkö jotain järkevää aiheeseen liittyen.
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,080
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Täysin asiasta tietämättömänä kysäisen, onko kyse vain jostakin määrätystä kuvasta, jonka lähetys sinulle ei onnistu? Tuli sellainen mahdollisuus mieleen, että kuvatiedosto olisi niin suuri, että siksi ehdottaa pelkän linkin lähettämistä. Tämä ei tietenkään voi olla selitys, jos saman kuvan lähetys muille onnistuu.
     
  9. Pasta-asta

    Pasta-asta Newbie

    Liittynyt:
    23.07.2021
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ei ole asetuksissa mitään hämminkiä, sen verran mitä ymmärrän. Kuvalla ei ole väliä, ihan sama mitä kuvaa yrittää, ei onnistu vaikka muille onnistuisi. Minä kyllä hänelle pystyn onnistuneesti kuvia lähettämään. On ihan uusi juttu minulle, koskaanikinä tullut tälläistä ja tosiaan kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin asetukset olen yrittänyt selata läpi. En vaan ymmärrä ja ystäväni googlekaan ei ole nyt tämän asian kanssa kaveerannut.. kiitos kun yritätte auttaa!
     
  10. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Miten hän sitä yrittää lähettää, valitseeko hän ensin kuvan ja sitten jakotavan, vai miten?
    On useita tapoja lähettää kuva puhelimella, "Sähköposti", "Lähijakaminen", "Luo linkki", "Viesti puhelinnumeroon". Edellä mainitut voi lähettää valitsemalla kuvan ensin ja sitten jakotavan.
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2021
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Entä pystyykö muut kuin äitisi lähettämään sinulle?

    Tälläinen ohje tuli vastaan samsungin foorumilta.(alla englanniksi) Tilanteessa jossa linkkijakamisessa tulee virheilmoitus. Tilanne ei toki ole sama kuin teillä, koska multimediaviestiä yritätte lähettää, mutta jos saisitte edes tuon linkkijakmisen toimimaan. Vai käyttääköhän multimediaviesti tarvittaessa sitä? Korjatkaa viisaammat.

    Go to Settings>Apps> Select Show System Apps from Top Menu> Select Link Sharing From List> clear cache/data >disable and re-enable it.

    Olen tosiaan aika pihalla näiden puhelinhommeleiden kanssa. Käytän puhelinta itse lähinnä musiikin kunteluun.
     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2021
  12. Pasta-asta

    Pasta-asta Newbie

    Liittynyt:
    23.07.2021
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ihan normaalisti menee viesteihin, höpisee mitä höpisee, ottaa vasemmalta kameran/valokuvan logon, aukeaa galleria, valitsee kuvan ("yksi liitetty"), puhelin palaa viestiin mutta kuva ei liity (siis tule siihen viestin yläpuolelle) vaan tuo herjaus "lähetä käyttämällä linkkien jakoa". Ja normaali lähetysnappikin katoaa. Olipas kökösti selitetty, sorry siitä...
     
  13. Pasta-asta

    Pasta-asta Newbie

    Liittynyt:
    23.07.2021
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Table cell
    Ja kyllä, muut pystyvät äiteelle lähettämään, myös minä hänelle ja hänkin kaikille muille paitsi minulle. On tää outoa.

    Ja sama homma jos menee gallerian kautta- kuva- jaa -messages- minä =sama homma
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Mutta siis pysytyykö muut lähettämään sinulle. Voitko siis saada viestejä vastaan keneltäkään?
     
  15. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    842
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Suosittele häntä kokeilamaan sitä. Siinä säästää rahaa ja vaivaa kuin kuvien lähetys on paljon helpompaa kuin muilla vanhanaikaisilla keinoilla. Myös viestittely on paljon nopeampaa kun chat pohjainen systeemi.
     
  16. Pasta-asta

    Pasta-asta Newbie

    Liittynyt:
    23.07.2021
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kyllä muut pystyy minulle laittamaan viestejä, tavallisia ja multimedia. Ongelma on siis vain ettei äiti pysty minulle laittamaan mms viestejä,muille pystyy, muut hänelle (minäkin). Yritin lämmitellä whatsappia vielä uudestaan hälle, ei sitten millään. Jääräpäinen..
     
  17. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Ei kuvan lähetys Whatsappilla ole este, että olisi vaikeampaa kuin muilla tavoilla.
     
  18. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    842
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Tuttua juttua. Tuttava ei aikoinaan millään meinannut ottaa älykännykkää kun ei nähnyt sille mitään tarvetta. Noh nykyään se on hänelle välttämätön ja tarpeellinen vaikka alussa "intti vastaan". Sama juttu Whatsappissa. Kun sen ottaa käyttöön ja käyttää jonkinaikaa niin huomaa että kuinka kätevää viestittely ja kuvien/videoiden lähettäminen onkaan.
     
  19. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Onpahan harvinaisen rajoittunut ongelma. Itse en osaa ehdottaa oikein mitään. Kun viestien lähettäminen kerran kaikille muille kaikilta muilta paitsi äidiltäsi sinulle onnistuu, on vaikea keksiä kumman puhelimessa vika olisi. Ehkä äitisi, sinun, tai kummankin puhelimen tehdasasetusten palautusta voisi kokeilla. Vaikka outoahan se olisi jos auttaisi kun viestien lähettämisessä ja vastaanottamisessa ei ole ongelmia muille/muilta. Ehkä myös operaattorilta voisi kysellä, josko sieltä jotain ajatuksia asiasta tulisi.
     
  20. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Vaatiikos kuvien lähettäminen ja vastaanottaminen tekstiviestillä joidenkin operaattorikohtaisten multimedia-asetusten asentamisen puhelimeen?

    Omassa puhelimessani sovellus: Sim Toolkit

    ->Saunalahti palvelut - > Asetukset->Tilaa yhteysasetukset puhelimeesi - > Ok

    Edit: Sovelluksen nimi korjattu
     
    Viimeksi muokattu: 28.07.2021

Jaa tämä sivu