ajattelin jo kahta konetta ja jotka molemmat ovat arnadasta ( http://www.arnada.fi/poytakoneet.htm ) eli 860€ Arnada Silent kone: INTEL CORE 2 DUO E8400 3,0GHz ASUS P5K NVIDIA GEFORCE 9800GTX 512M SAMSUNG 750GB SATAII 32MB OCZ 700W GameXtrem Virtalähde Kingston 4 GB 800Mhz DDR 2 Samsung 22X DVD/RW+/- NEXUS CATERPILLAR SILENT CASE SPIRE Fourier 754/AM2 Cooler ja 1150€ Arnada Elite kone: Intel Quad Core 2,66 Ghz Q9450 Intel P35 piirisarjaan pohjautuva emolevy Asus GeForce 9800GTX 512MB GDDR3 Samsung 1000Gb SATA II 32Mb OCZ 700W GameXtrem Virtalähde Kingston 4 GB 800Mhz DDR 2 Samsung 22X DVD/RW+/- Chieftec Aegis miditower eli niissä on sama virtalähde välimuisti ja levyasema. käyttöjärjestelmä maksaisi vielä 87€ lisää (MS VISTA HOME BASIC FI) Minulla ei ole mitään hajua kannattako ottaa tuo parempi ja että riittääkö tuo halvempi, kun en tiedä koneista paljon paskaakaan (vai kannattaako kumpikaan). Olisi siis toivottavaa että kaikki nykyiset ja tulevatkin pelit toimisivat hyvin! (ja mielummin moitteettomasti) Ja että kone olisi valmis kokoonpano. (ei kylläkään ongelma jos ei ole)
Jos noista pitää valita, niin pelikäyttöön ehkä ennemmin ylempi ja käyttikseksi ennemmin Windows Vista Home Premium.
Juu voi olla ihan järkevämpää ottaa Arnada silent kun Elitessä tehoi voi olla turhankin paljon :/ ja on kalliimpi , mut se mua kiinnostais et mikä olennainen ero on vista homella ja premiumilla ja miksi juuri premium pitäisi olla? (en mitenkään muuten tarkottanu et niist kahest pitää valita)
Tuossa on vistoista ja googlella löytyy varmaan enemmänkin: http://www.microsoft.com/finland/windows/products/windowsvista/editions/default.mspx Sitten jos noista ei tarvitse valita, niin vaikka tämmöinen: http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=40419x2,52841,76677,64432,62912,68894 Tuosta puuttuu muuten vielä käyttis eli sekin pitää vielä ostaa lisäksi Jos ostat e8400 (tai ihan minkä vaan) prossun tray mallisena niin pitää ostaa erikseen myös prosessorituuletin. mutta boxer mallissa on mukana prosessorituuletin. Jos ostat tray mallin, niin prossutuulettimeksi vaikka tämä: http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=74947
en ole ihan varma, mutta taidan kuitenkin ottaa tuon arnada silentin, kun se on vähän helpompaa :/. pitää viel miettiä.
[/quote] Mutta tuon koneen voipi kasauttaa liikkeessä[/quote] juu nyt on kyllä tullu vähän kallistuttuu tohon sun kokoonpanoon vähän enemmän varsinkin kun sen sais turusta (asun siis siellä), mutta olis pari kysymystä. (kun kävin viel kattoo tota arnada konetta niin voi jumalauta ne on muuttanu tarjousta. 1123€ , kun ne on tunkenu näytön, vista homen mukaan ja vähän muutakin , joita tosiaankaan en haluu :/ ) ensinnäkin toi kiintolevy on saanu huonoi arvioi siellä hinta vertailu sivulla, niin ootko varma et se on hyvä valinta? (arviois oli sellaista et se olis valmiiks rikkinäinen :S ) emolevyä voi päivittää paljonkin? musta ainakin näyttäis silt (kysyn vaa kun en tiedä näit asioit ) näytönohjaimesta sen verran että kun kattoo pelien taka kansia niin siellä usein lukee että, tukee näitä nvidia geforce juttuja pälä pälä ja ati radeonia pälä pälä, niin onko toi evga geforce käytännössä sama sama asia kuin nvidia geforce? (vertailussa siis) siitä vielä että ei olis mitään hajua mitä toi kokoonpano luultavasti maksais? (en oikein löytäny sen kaupan sivulta kun katoin tuolta Jimm's pc-storelta)
Vaihdoin tuon kovon parempaan kun ei ole suuria kokemuiksia noista kovoista: http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=40419x2,76677,64432,59624,62912,68894 Kyllä toi evga geforce on sama asia kuin nvidia geforce, koska ne on vain eri valmistajia Emon voit vaihtaa vaikka Abit IP35-E emoon jos halua, kun molemmat on hyviä emolevyjä
(hups edit ) mä sitä vaan tarkoitin että emolevyyn voi laittaa uusia prosuja tai näytönohjaimia esim.
Arnada kuulemma työstämässä uusia sivuja ja kuulin, että ensiviikon puolella sivut valmistuisivat ja lisää tarjouksia tulossa sekä paremmat valikoimat. Siihen saakka kai täytyy tyytyä tämänhetkisiin. Sun varmaan kantsis ottaa käyttikseks Windows Xp tai sit Vista premium. Myös kannattaa olla tarkka otatko 32 bittisen vaiko 64 bittisen, sillä niissä on eroja. Toi Arnada Silent näytti ihan kivalta, erikoisen halpa kyl. Mut jos ei oo rahasta kii niin ota ihmeessä Elite. Mut jos maltat niin uudet emot ja näyttikset on tulossa niin kannattaa nyt niitä odotella. Varmaan Arnadallakin päivittävät kokoonpanonsa. Kannattaa myös katsella Jimssin ja verkkokaupan valikoimia. Kerralla kannattaa paneutua ja ostaa hyvä kone ku sit jäädä harmittelemaan jälkeenpäin. Koskas ajattelit koneesi ostaa?
kyllä minä ajattelin ostaa windows vista home premiumin ja 64 bittisen vaikka ne on vähän kuulemma kehnoi täl hetkell, mutkun sehän on kuitenkin uudempi ja sitä aletaan tukemaan niin eiköhän sekin ala toimimaan hyvin. jossakin luki et kylläkin että 64 bittinen ei suorita 16 bittisiä ohjelmia , mutta toisaalta toi 32 ei suorita 64 bittisiä. oikeastaan mun kannettaval on 32 bittinen vista niin siinä sit kuitenkin toimii 16 bittiset ohjelmat et varsinkin sen takia otan 64 bittisen. ajattelin kanssa otta OEM version koska se on halvempi ja senkin voi periaatteessa vaihtaa emolta emolle (jos on tuuria). perhana ja millonkas ne uudet emot ja näyttikset niinkuin tulis? (ne emot tukee parempaa sarjaa vai?) mun on itse asiassa pitäny ostaa se kone jo, mutta niin . Enpä oikein tiedä milloin sitten ostan. Sain just kuitenkin uuden kannettavan jolla on paremmat tehot kuin vanhall koneel niin eiköhän sillä pärjää jonkin aikaa.