Eli ongelmana se että haluaisin tehdä varmuuskopion mun taru sormusten herra- leffasta. Leffa on extended edition, eli se on jaettu kahdelle DVD-9:lle. Vaikeaksi homman tekee se että; -haluaisin käyttää jotain huippuohjelmaa (lue vaikeakäyttöistä) pakkaukseen jolloin saisin leffan kahdelle DVD:lle kuvanlaadun kärsimättä huomattavasti... mutta kun en osaa. -helpoin tapa olisi kai splitata tuo leffa useammalle dvd-r:lle... mutta kun sitten niitä dvd:itä tulisi neljä kappaletta. Ei voi oikein puhua katselunautinnosta jos koko ajan saa olla vaihtamassa dvd:tä soittimeen. -käsittääkseni noi dvdshrinkit ja muut helpot "klikkaa-ja-odota" pakkausohjelmat vetäis laadun aika huonoksi jos tuota sormusten herraa sillä pakkaa. Joten kertokaa mitä pitäis tehdä... tai onko joku mahdollisesti tehny varmuuskopiot sormusten herrasta, ja millä ohjelmalla, tuliko katsottavaa jälkeä. Huom, tähän voisin sanoa että mulle "hyvä" kuvanlaatu on jo erinomaisesti pakattu XVID, joten olisiko mahdollista että saisin jollain DVD-pikapakkausohjelmalla katsottavaa jälkeä? Toisaalta parin vuoden sisään aion ostaa videotykin joten kaikki mahdolliset virheet ja pikselöitymiset näkyy entistä helpommin, jolloin laatuvaatimuksenikin saattavat nousta.
Oletko testannut tuota Dvdshrinkkiä? Kokeileppa huviksesi ja katso totea kuvanlaatu itse. Tuolla Dvdshrinkillä teet yhdestä levystä varmuuskopion reilussa puolessa tunnissa (riippuu tietenkin koneesta), joten liian kauan siihen testaamiseen ei mene. Saatat yllättyä sen kuvanlaadun suhteen, jos kerran "hyväksi laaduksi" riittää pakattu Xvid. Joten kokeile - se kannattaa.
Paras yhdistelmä DVD2DVD-R + CCE, paras laatu ja helppokäyttöinen, aikaa se vie vähän enemmän mutta jätä kone vaikka yöksi päälle niin aamulla sinua odottaa mieluinen yllätys...
Kannattaa käyttää DVDShrinkissä Deep analysistä, tekee kopiosta vielä parempaa laatua. DVDShrink on laadukas ohjelma, vaikka onkin ilmainen. Jos haluat (lähes) parhainta laatua, hanki Cinema Craft Encoder ja DVD2DVDR-ohjelmat (jälkimäinen freeware, cce basic 58 dollaria). EDIT: Temexi, olet pikkasen liian nopea makuuni..
Itse asiassa Temexi, parasta saa hardware-encodereilla ja maksavat tuossa 200 000 dollarista ylöspäin...
Alkuvalmisteluna: Rippaa leffan levyt vaikka DVD Decrypterillä kovolle. Voisit sitten huviksesi kokeilla kuinka paljon Clone DVD (jonka toimiva Trial löytyy ohjelma linkeistä tän sivuston alta) lupaa laadulle valittaessa kopioi DVD-nimikkeitä. jos laatu on tällä pikaohjelmalla 70% on se mielestäni ok. Ja kannattaa varmaan katsella jossain paikassa DVD-RW:lle poltettua leffaa videotykin kautta ja tarkastella näkyykö pikselöitymistä. Itse olen törmännyt pikselöitymiseen liikkuvassa kuvassa jos pakkaan yli 3,5 h leffaa yhdelle DVD-R lätylle, jolloin olen päätynyt jakamaan elokuvan kahdelle levylle.
Sellainen asia vielä tuli tuosta dvdshrinkistä mieleen, että vaikka se on varsin helppokäyttöinen ja ilmainen, niin siihen löytyy netistä näppärät ohjeet joiden avulla et voi epäonnistua. http://www.dvd-netti.com/oppaat/DVDShrink2.html Näillä pääset alkuun.
"Todista väitteesi..." Jaa, taitaa olla lapsi taas asialla. No, enpä taida sinulle todistella mitään. Kannattaisi opetella perusasiat, ennen kuin tulee tänne pullistelemaan. Jos sinulla ei ole tietoa, omapa on tappiosi...
Ja näin taas todistin ketkä ovat asiasta tietämättömiä =), jos voisit perustella asiaa vai veditkö sen ihan hatusta...
Heh...olet loistava! En ole nauranut pitkään aikaan näin makoisasti. Vietä hauskaa loppuelämää, hei hei!
Jos kerran et voi perustella väittämääsi niin miksi ketään sinua kuuntelisi, ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja älä leiki kakaraa vaan perustele väitteesi...
Itse suosittelisin One Pass VBR:ää CCE:llä. Antaa huippu laatua ja vieläpä todella nopeasti. Nojaa. Se riippuu mitä sillä pakataan ja mihin pakkeriin sitä verrataan.
"Never argue with an idiot, he´ll drag you down to his level and beats you with experience." Kuten tuosta voit päätellä, en ala enää väittelemään, olen tuhlannut tähänkin threadiin jo liiaksi aikaa. Suosittelen edelleen, että jatkat henkistä kouluttautumista, kaikkea hyvää=)
Älkää poijjaat tyhmiä väitelkö.. selvähän se on että softa tekee huonompaa jälkeä ku rauta... mäkin jopa tajuan sen vaikka oonki nyybi... mulla olis ongelma, ei ehkä ongelma teille mutta mulle on... on monia leffoja mitkä on dvd2svcdn jälkeen yli 4,7G joten mites ne saa mahtumaan dvdlle???
Jos haluat säilyttää elokuvan CCE:n tasoisena, uudestaan sorvin ääreen. Tietty, voit käyttää tuota Adder_78 suosittelemaa Bach-metodia. Se on todella nopea ja helppo, kun sen kertaalleen onnistuu tekemään. Laatu säilyy todella hyvänä! Jos on vain marginaalisesta ylimenosta kyse (siis vaikka 4380 sen 4370 sijasta, tai jopa hieman enemmänkin), suosittelisin pakkaamaan jo kertaalleen pakatut filut uudelleen vaikka DVDshrinkillä. Siinähän voi pakata erikseen vaikka lopputekstit alhaisella bitraatilla ja jättää liikkuva kuva koskemattomaksi...