Eli mulla on 2 konetta reitittimen päässä ja molemmissa on jotakuinki samat ohjelmat (xp,antiwir,kerion palomuuri) lisäksi reitittimessä on rautainen muuri. Ongelmana on se että toisella koneella pääsee liki kaikkiin netti osoitteisiin mutta toinen torjuu jostain syystä .net päätteitä. Olen porkannut sekä rautasen muurin turvamäärityksiä ja katsellut softamuurin asetuksia enkä kyllä sieltä ole vielä löytänyt mitään epätavallista. Tietääköhän kukaan voiko Mozilla torjua nämä osoitteet(explorerikaan ei löydä .net päätteitä) Tai tulisko mitään muuta mieleen mitä tarkastaa???
Itse lähtisin veikkaamaan vikaa DNS-asetuksissa. Teepä yksinkertainen testi. Selvitä sillä koneella jolla www toimii normaalisti, jonkin .net palvelimen IP-osoite. Onnistuu esimerkiksi pingaamalla tyyliin: ping www.joku.osoite.net (www:n voi periaatteessa jättää pois, mutta siinä tapauksessa et välttämättä "yhdistä" samalle palvelimelle) Tämän jälkeen testaa yhteyden toimivuutta selaimella, yhdistämällä siihen ip-osoitteeseen. Mikäli yhteys toimii pelkällä IP:llä mutta ei osoite.net:llä, vika on DNS:ssä.
Nyt pingailin tällä koneella joka ei ota yhteyttä ja sain pingi yhteyden *.net sivulle mutta kun yritin normaalin netin kautta niin ei yhdistä. Mikäs dns voisi olla vikana kun en ole sitä rukannut millään lailla??? Ktselin tuosta toimivasta koneesta asetukset samanlaisiksi mutta ei ole auttanut.