Morjes. Tuli tuossa muutama päivä sitten hommattua HPn W2207 22" LCD-näyttö ja muuten aivan loisto vehje minulle, mutta kun sitten päätin testata miltä videot näyttävät tässä niin ilmeni seuraavanlainen ongelma. Yritin siis katsoa elokuvaa VLC mediaplayerillä ja heti play-nappulaa painettuani ruutu pimenee ja ilmestyy teksti "Input signal out of range". Hetken kulutta ruutu kytkeytyy lepotilaan. Kun sitten yritin sulkea ja jälleen avata näyttöä virtakytkimestä, tulee ruutuun infoboxi joka väittää resoluutioksi 1680x026. Ongelmasta en ole muuten selvinnyt kuin vain käynnistämällä koneen uudestaan jolloin resoluutio palaa normaaliksi. Sama ongelma ilmenee kun yritän netistä katsoa videoita jotka käyttävät Windows Mediaplayeriä, mutta ongelmaa ei ole esim. YouTuben kanssa. Näyttönä siis tosiaan HP W2207, näytönohjain on NVIDIA GeForce 7800 GTX ja uusimmat ajurit pitäisi olla asennettuna. Näyttö on kytketty DVI-kaapelilla koneeseen. Resoluutiona tuo suositus eli 1680x1050. Jos joku viisaampi osaa ongelmaan kertoa ratkaisun niin kerro ihmeessä. Kiitos jo etukäteen. EDIT: Nyt sama ongelma ilmeni kun yritin päästä Half-Life 2:sta pelaamaan. Mahtaisikohan käyttämilläni kodekeilla ola tekemistä asian kanssa, kun tuli tuossa tovi sitten laitettua koneeseen ACE Mega Codecs Pack.
Apua kaivattaisiin ongelmaan edelleen. Hetki sitten kun koitin videota katsella VLC:llä ja tämän ongelman taas ilmetessä ruudun infoboxi näytti resoluution pysyneen oikeana, mutta virkistystaajuus oli muuttunut liian suureksi (maksimi ruudussa 60Hz) eli reilut 65Hz. Mitenhän tämän taajuuden siis saisi pysymään samana ilman, että kone/ruutu tekee omia temppujaan.
Jostain ohjaus paneelista saa varmaan räplättyä tota plug and play näytön jotain asetuksia että voi säätää sen plug and play näytön max 60 Hz. Ei nyt oikeen voi ku oon linuxilla-.
Tällä hetkellä tilanne se, että olen säätäny virkistystaajuutta ja resoluutiota jos jonkinnäkösin konstein ja eilen sain ohjeet, että 'dxdiag':n kautta voin pakottaa virkistystaajuuden pysymään samana eli pakotin sen tuohon 60Hz joten tämä puoli saattaa olla ratkaistu. Tämän jälkeen yritin videota kattoa ja ruutu pimeni. Infoboxin ilmestyttyä ruutuun virkistystaajuus luullakseni oli pysynyt oikeana, mutta resoluutio oli muuttunut 1680x026 eli tämä ongelma pitäisi vielä ratkaista.
Noni hyvä minä. Oli hitonmoinen tappelu ongelman ratkaisemiseksi kunnes vihdoin tajusin asentaa HPn Display Driverit uusiksi ja sillä tämä ongelma ratkesi. Nyt toimii videot normaalisti ja meitsi on tyytyväinen.