Ongelma: ELISA TIETOTURVAPALVELU

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi ehtel 20.05.2005.

1. ehtel

ehtel Guest

Jostakin syystä Elisa Tietoturvapalvelua ei päivittää itseään. Ongelma "Virustunnisteet ovat 8
    päivää vanhoja".
    Edellinen kerta helpdesk antoi linkin:

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/updates/fsupdate.exe

Olen monta kertaa nytkin yrittänyt avata tätä linkkiä - sivu vaan lataa ja
    tulee ilmoitus, että sivua ei voi näyttää. Itse olen tutkinut F-secure
    nettisivuja, mutta en osaisi sieltä mitään päivityksiä ladata, kun minulla
    ei ole tietoja Elisa Tietoturvapalvelu paketista, vaan sen pitäisi
    automaattisesti itsestään päivittää.

Silloin poistin vanhan ohjelman kokonaan, asensin CD:ltä uuteen ja
    myös päivitykset onnistuivat. Olen napsuttanut ’Tarkista nyt’ paikasta
    Edellinen päivitystarkistus (hetkellä siellä 12.05.05), mutta tuloksetta.

Olin ilmeisesti poistanut jollain puhdistus tms.ohjelmalla F-securen automaattiseen päivitys toiminnon hoitavan BackWeb-ohjelman ja siksi ei päivitykset toimi.

Täältä latasin sen BackWeb-ohjelman ladattua takaisin koneellesi, löytyy tuolta Virustunnisteet kohdan alapuolelta BackWeb-Ohjelma linkkiä klikkaamalla.
    http://support.f-secure.fi/fin/home/onlineservices/

Nyt kun avaan Elisa Tietutuvapalvelun, siellä on:
    Automaattiset päivitykset Käytössä
    Edellinen päivitystarkistus Ei koskaan
    Seuraava päivitystarkistus
    Virustunnisteet päivitetty Tänään 12:17
    Tietoturvatasot päivitetty Ei koskaan
    Ohjelmisto päivitetty Ei koskaan
    ?
    Ja Runner error: BackWeb application id "4119343". – varoituskin tulee edelleen.

Halusin poista taas koko ohjelma, asenna se uudestaan.
    Nyt on jotain outoa. En saa poista ElisaTiedoturvaa.
    Lisää tai poista on paikka ”Muuta tai poista” – ei tapahtu mitään.
    Ja
    >Käynnistä
    >Kaikki ohjelmat
    >Elisan tietoturvapalvelu
    >Poista sovelluksen ET asennus – se Käynnistä valikko vaan sulkeutuu.

Miten saan pois sen sovelluksen?

Ehtel

2.  
  3. V-kos

V-kos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Spybotilla olet varmaan backwebin poistanu. Sammuta ensin F-secure ja kokeile poistaa sitten, jos se ei auta koita palauttaa spybotin poistamat backwebin osat ja toivoo että se backweb alkais toimimaan. Toinen vaihto ehto ois alkaa käsi pelillä poistamaan Koko ET. Ei taida F-securelle löytyä erikseen sellaista poisto ohjelmaa kuin esim. Norttonille.

Edit:kokeile myös ET:n poistoa vikasietotilassa

Viimeksi muokattu: 21.05.2005
  4. ehtel

ehtel Guest

Kiitos neuvosta!
    Ei se ohjelma poistunut millään tavalla. Kokeiltiin kaikki vaihtoehdot, Elisan ihminen neuvosi puhelimeksi. Lopuksi ladattiin CD:lta ja nyt tuntuu toimivaan. Häneen mielipide oli, että SpyBot voisi aiheuttaa ongelmat. Pitäisi ilmeisesti poista se koneelta.
    Voisiko joku suositella semmoisen ohjelman, mikä poistaisi ylimääräistä roina koneelta ja missä omia aivoja erittäin ei tarvitsi? Varmasti on tuplatiedostoja jm., sen verran ymmärrän mutta en uskalla poista.
    Nyt on pakko olla vähään ulkona, eilinen päivä meni tietokoneen edessä, kun on tosi kaunis sää.

5. Erkkimon

Erkkimon Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ad-aware SE oli mun lemppari. Se kandeeraa ladata.

6. V-kos

V-kos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hae tuolta SpywareBlaster. Se ei poista eikä puhdista vaan estää spywaren asentumisen. Päivität sen ja klikkaat enable all protection. Myös Microsoftin ilmainen Antispyware on erinomainen ja sisältää realiaikaisen suojauksen. Spybotin voit pitää varalla kun asetuksista laitat ohitettaviin kohtiin backweb liten. Alla olevasta linkistä löytyvät nämä ohjelmat ja myös muita hyviä ilmaisohjelmia.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275

7. Viljam

Viljam Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Meikäläisen arsenaali:Avast,sygate,ad-aware,spybot,microsoft antispyware,ie-spyad,mru blaster,spyware blaster...joku voi ihmetellä vieläkö kone toimii...perfect,kunhan ei pidä tea timeria ja microsoftin reaalia samaan aikaan päällä.

8. ehtel

ehtel Guest

Spybot, Stinger ja Ad-Aware olit ensimäiset minunkin tietokoneella. Jouluna ostin uuden tietokoneen ja järjestelmän asentamisen aikana tuli 8 virusta koneelle. Internettin en pääsyt ja olin ihan avuton, tietoturvaohjelma ei poistanut ongelma. Latasin naapurissa CD:lle Stingeri, sen jälkeen sai päivittää netista Ad-Awerin ja kone jo ontuisi näin paljon, et kuitenkin sai muutkin ongelmat ratkaista.
    Sen jälkeen tuli hirvea virusten pelko ja minulla oli vähään kun sairaus kaikkia scan:eä kokeilla. Newbie Viljamin kaltainen, vaan että minulla oli tupla määrä kaikkea. Nyt kyllä luulen, että kun on hyva palomuuri ja virustorjunta eikä surfa ”vaarallisillä sivuilla”, on edelleen mainitut ihan riittävät. Tosi hyvä mielestäni on Spaywereblaster – Spybot ja Ad-Aware on ”työtömät” ollut sen takia. Joskus oli SpySweeper trial – tästäkin tykkäsin ja suosittelesin erittäin semmoisille kun itse olen. On helppo ja ohjelma selitä nätisti kaikkea eikä päästä myös nuuskijoita koneelle.
    Mutta jotain semmoista, mitä auttaisi poistaa ylimääräiset ja jättäisi tarpeelliset. Minulla oli EasyCleaner (http://www.toniarts.com/products.php?PHPSESSID=017b2d7f82d341247fad0a7532db9e2f&PHPSESSID=017b2d7f82d341247fad0a7532db9e2f ), sielläkin täytyy tietoja olla. Jos joku tietäisi samanlaista mutta vähän helpompa.
    Turvallista surfamista.

9. Viljam

Viljam Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Mulla on ccleaner poistamassa turhaa roskaa koneelta,toimii kunhan ei muuta ohjelman perusasetuksia.

10. ehtel

ehtel Guest

Hei!
    Kiitos, kokeilen nyt
    www.ccleaner.com - Last updated on 18th May 2005
    Mutta jos jotain tapahtuu, tuletko korjaaman koneetani?
    Ehtel.

11. Viljam

Viljam Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Tässä on ollut tarpeeksi tekemistä itsellänikin:format c!

12. ehtel

ehtel Guest

Hei Viljam!
    Kokeilin ccleaneria, en tietenkin ymmärtänyt mitään – klikkasin vaan ohjelmaan mukaan. Aika paljon se poisti kyllä. Toivottavasti pärjäät formtilla. E.

13. V-kos

V-kos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ehtel jos sulla on Windows XP ja tulee ongelmia jos olet tehnyt jotain väärin, niin ainahan voit käyttää järjestelmän palautusta.

Jaa tämä sivu