Ongelma DVD Flickin kanssa

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Cacomuco 06.12.2008.

1. Cacomuco

Cacomuco Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen yrittänyt poltella elokuvia avi-muodossa DVD:lle käyttäen DVD Flick-ohjelmaa.

Ongelma on se, että projekti onnistuu aina hyvin siihen asti, kunnes ohjelma alkaa työstämään tekstityksiä. Tekstitykset ovat srt.-muodossa, niin kuin ymmärtääkseni pitääkin?

Kun DVD Flick alkaa lisäämään tekstityksiä elokuvaan, se kyllä alkaa tekemään tehtävää, ja tekee sen loppuun asti, ainakin vihreä kehityspalkki menee ihan loppuun asti, mutta se ei vaan koskaan valmistu! Ohjelma ei siis kaadu, eikä annan virheilmoituksia eikä mitään, vaan jatkaa vaan ikuisesti sitä tekstitysten lisäämistä...

Mikä neuvoksi, missähän olisi ongelma?

2.  
  3. OneMember

OneMember Active member

Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Vaihdoithan vakio kielen tekstitysikkunan Edit -valikosta?
    Oliko kohta "Force Displayt" valittuna?

Yrititkö VobSubin uudelleen asennusta?
    Onko käytössä uusin, eli 1.3.0.4 versio?

FAVC on DVD Flickin lisäksi toinen ilmainen vaihtoehto tuon asian tekemiseen.

4. Cacomuco

Cacomuco Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ööööh....Totatota... Olenkohan mä jotenkin idiootti, kun en löydä mistään sellaista valikkoa, jossa olisi jokin sellainen kohta kuin Force Display? Ja en myöskään löydä mitään ikkunaa, missä voisi valita vakiokielen??

Uusin versio on käytössä.

Mikä on VobSub? Mä olen nyt yhtä suurta kysymysmerkkiä täällä. pahoitteluni.

5. OneMember

OneMember Active member

Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Viimeksi muokattu: 07.12.2008
  6. Cacomuco

Cacomuco Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikki asetukset pitäisi olla kohdallaan. Olen käynyt nuo molemmat ohjeet läpi ja katsonut, että on ruksit oikeissa laatikoissa. Kaiken järjen mukaan kaiken pitäisi nyt toimia, mutta ei - edeelleenkin siinä polttoprosessin "Add subtitles"-kohdassa homma jatkuu ikuisesti. Se vaan pohtii ja pohtii, mutta mitään ei tapahdu.

Uusin versio on käytössä ja VobSub on myös asennettu koneelle...

Alan melkein jo menettämään hermoni tuohon DVD Flickiin... :(

FAVC-ohjelmaa koitin myös. Sen kanssa onnistui kyllä DVD:n tekeminen, mutta se pakottaa elokuvan 4:3-muotoon, tai oikeastaan se näyttää vielä sitäkin litteämmältä, enkä ole löytänyt ohjelmasta mitään asetusta, jolla tuon kuvakoon olisi saanut vaihdettua... Tuollaisenaan dv on täysin katsomiskelvoton...

7. OneMember

OneMember Active member

Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Nyt en kyllä osaa sanoa lisää ehdotuksia DVD Flickin kohdalle...

FAVC päättää kuvasuhteen automaattisesti luettuaan tiedot .avi tiedostosta.
    Voit muuntaa sen arvon oikeaksi ohjelmalla nimeltä Restream ilman videoin uudelleenpakkausta.

EDIT: Ja ei sekään näköjään aina toimi.

Viimeksi muokattu: 08.12.2008
  8. Cacomuco

Cacomuco Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En onnistu löytämään ohjetta tuolla Restreamille mistään... Pääpiirteittäin tuo toimii kuitenkin varmaan niin, että ensin vedetään ne avi-file läpi tuolla ohjelmalla ja sitten aloitetaan vasta itse siirtoprosessi FAVC: lla?

9. OneMember

OneMember Active member

Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Juuri niin. Eli ei mitään erikoisempaa säätämistä.

Jaa tämä sivu