Hei, Elikkäs tällänen tilanne olis HP:n läppärin kanssa: Ostin koneen, poistin Vistan (ja näin jälkiviisaana ois pitäny tehä kyllä palautuslevyt ) ja asensin sitten XP:n. Mitään _pää_ ajureita en saanut toimimaan, eli siis laitehallinnassa oli keltasia kysymysmerkkejä kuin nollia binaarissa. Eli näytönohjaintakaan ei pystynyt laittamaan jne. Vaikka netistä hain ajurit, mutta kun kone ei itsekään sitä tunnistanut tms niin eihän se ajureitakaan voinut asentaa. Nyt ubuntu toistaseks mutta haluaisin kyllä tuon XP:n takaisin, on se sen verta hyvä . Eli meneekö tämä vitun Vista nyt siihen noissa läppäreissä että ei saa edes XP:tä asennettua? XP:n koneeseen ehdottomasti haluan. Jostain vain tarvitsisi nuo "varsinaiset" rauta-ajurit tms. Miten saan tämän hoidettua?
Ko. mallista en tiedä mutta yleensä niihin löytyy ajurit itse läppärin valmistajan sivuilta tai sitten esim näyttis ajurit sen valmistajan sivuilta tai joltain toiselta valmistajalta. Osassa läppäreitä on hyvinkin erilaiset sisuskalut vaikka malli on sama. sarja/valmistenumero kertoo enemmän kun etsii alkuperäisiä ajureita. Eli selvitä mitä koneesi sisältää ja mitä ajureita puuttuu ja sitten vain nettiin etsimään. Myös aito winukka päivittää aika hyvin....kun hakee updatesta.
Joo kiitoksia. Kaippa se sitten on mahdollista, eihän noita osia kuitenkaan Vistalle varsinaisesti ole suunniteltu. Samat osathan voi olla vaikka pöytäkoneessakin. Taisin vaan luovuttaa liian pikasesti kun ei jostain kumman syystä antanu asentaa näyttiksen ajureita jne Eli XP:n uusinta yritys vaan.
Olen itse kiinnostunut tuosta HP Pavilion dv9888 mallista, jonka vielä näin eräässä kaupassa (mallisarja todennäköisesti lopetettu). Eikä nuo Acerit oikein innosta, vaikka niissä ominaisuuksia löytyykin samaan hintaan... En ole itsekään kovin innostunut tuosta Vistasta ja olisin halunnut käyttää vanhan HP-kannettavani Recovery levyjä XP:n asentamiseen Vistan tilalle. Chattailin täss joku päivä sitten HP:n teknisen tuen kanssa ja sain mm. sellaisen vastauksen, että maahantuojalta pitäisi pyytää XP Recovery levyke, jonka avulla pitäisi saada laite pyörimään XP:llä. Nyt en vain ole ihan varma, mutta epäilen, että tarvitaan kenties mallikohtainen Recovery disk.
Varmaan sinun joltain kaverilta tms löytyy XP levyltä, ajat vaan sen sisään ja voit vaikka minulta kysellä sitten ajureita siihen. Siihen ei siis valmiita, tai siis HP:n antamia ajureita löydy, mutta itse ainakin sain toimimaan kaikki. Tosin sellanen vika on et vaikka laittaa kuulokkeet äänireikään niin kuuluu kuulokkeista JA kajareista. Mut eipä tota ikinä tarvii juuri käyttää. Ite ainakin koneeseen ollu älyttömän tyytyväinen. Pelitehoa riittää todella hyvin omaani käyttöön ainakin, ei ole juuri mitään ongelmia ollut. Hyvä vehje hintaansa nähden!