Moro. Minulla on kaksi bluray-elokuvaa, Anamorph ja Surveillance, jotka eivät käynnisty bluray-soittimellani. Näiden kahden elokuvan kotelon sisällä on "huomio-lappu", jossa kehoitetaan päivittämään soittimen firmware. Kyselin asiasta palstallakin noin puoli vuotta sitten. Silloin minulla oli Philipsin soitin, johon ei saanut enää päivityksiä koska tuotteen valmistaja oli mennyt konkurssiin. Siispä ostin uuden laitteen, Sony BDP-S1700-K. Eivät toimi nuo kyseiset levyt silläkään vaikka ajoin päivityksen heti laitteen kytkettyäni. Sonyn asiakaspalvelun mukaan vika ei voi olla soittimessa vaan joko aluekoodissa tai muuten levyssä. Molemmat blurayt on Suomesta hankittuja ja suomen kielisillä koteloilla. Ostin toisen kappaleen Anamorph-elokuvaa. Avaamaton kappale suomi-kansilla. Olin innokas. Mutta ei toimi ei. Onko näissä ollut valmistusvikaa tai jotain? En löydä netistä ainuttakaan mainintaa, että kenelläkään muulla olisi ollut ongelmia näiden elokuvien kanssa.
Odotitko ainakin puoli minuuttia, kun kokeilit toistaa uudella laitteella ensimmäistä kertaa? Each time your Blu-ray Disc™ player is turned on, your player performs a system check. Because of this system check, it may take approximately 30 seconds for your Blu-ray Disc player to start when you set the Quick Start Mode setting to ON. However, this should only occur on the first time your player is powered on after changing the setting. After your Blu-ray player goes through this initial boot-up sequence, the normal boot-up time will be within one second. The Blu-ray Disc Player Won't Start Right Away with the Quick Start Mode Setting set to ON | Sony Latin America
Hölmö kysymys, mutta onko niissä levyissä itsessään suomenkielistä tekstiä. Vaiko vain koteloissa. Varsinkin tuota Anamorphia myydään näköjään lähinnä antikvariaateissa ym. käytettyjä elokuvia myyvissä liikkeissä. Vaikka tokihan pitäisi silti toimia kun kerran on aluevapaita oli sitten mistäpäin tahansa.
Molemmissa leffoissa on tekstitykset myös suomeksi. Olen kyllä odottanut useammankin minuutin josko toimisi. Soitin kyllä yrittää sitä lukea, mutta noin minuutin jälkeen tulee teksti, että "levyä ei voi toistaa". En tunne ketään, jolla olisi laite jolla testata. Siksi kyselenkin täältä.