Elikkäs mulla on Philips freeline ls 1100 tietokone, Windows XP, service pack 3. Koneen mukana ei tullut muuta levyä kuin windows xp home edition asennuslevyke. Formatoin sen juuri ja sen jälkeen siitä oli hävinnyt äänikortin ajuri. Eli kun menen ohjauspaneeliin ja sieltä äänet ja äänilaitteet niin siellä voimakkuudessa lukee että ei äänilaitteita. Esim kun koitan puhua skypessä niin kaverit eivät kuule puhetta ja kaikki muut johdot yms.. on kunnossa. Olen yrittänyt ladata ja asentaa jotain ohjelmia, mutta mikään ei ole auttanut.. itse en näistä asioista tiedä paljoakaan. Mikä voisi olla avuksi.. Kiitos jos etukäteen vastauksista
korjaan homma sittenkin kunnossa Jos jollain itelä sama ongelma ni lataa realtekin ääniajurin ja päivittää sen laitehallinnasta ni homma pelittää taas
vois saman otsikon alle pistää toisenlaisen ongelman. yhtäkkiä vaan kesken datailun/musan kuuntelun biisi "jämppää" ja tärrää hetken aikaa. sitten ääni katoaa kokonaan eikä mistään saa ääniä kuulumaan. boottauksen jälkeen kaikki taas ok. ajuri uudelleen asennettu jo pariin kertaan... apuja? edit: päivityksetkin on kohdallaan