Onko teillä ollut mitään probleemia videoclippien ja tallentamisien kanssa? Itselläni on tuossa uusi kamera (SP-560) mitä olen testaillut vuorokauden verran. Kaikki muu vaikuttaa olevan ok mutta videoclippejä ottaessani videotiedostossa ei ole jälkeäkään ääniraidasta. Olenkohan saanut jotenkin räplättyä äänen pois päältä.. (onko se edes mahdollista..)? Ei tekisi mieli lähettää uutta kameraa takuuhuoltoon kun on täysi into päällä kuvailla kaikkea mikä liikkuu ja ei liiku.. :/ Muuten olen tähän mennessä ollut erittäin tyytyväinen ostokseeni.
Minulla on SP-550 ja voin kertoa syyn. Äänetkin saat tallentamaan, mutta sitten et voi zoomata videon aikana. Eli valitse: Optinen zoom vai ääni. Tässä valikko-ohje: 1. Mene valikkoon (MENU-näppäin) 2. Valitse KAMERA-VALIKKO 3. Toiseksi alimman valinnan kohdassa on mikrofoonin kuva ja pitäisi olla "POIS". Vaihda se "PÄÄLLE". Nyt äänetkin tallentuvat, mutta optista zoomia ei voi käyttää kuvatessa, ennen sitä kylläkin. Se äänenlaatu on sitten aika kauhia, en suosittele.