Olenko luvattomilla teillä ?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi juanla 12.06.2006.

1. juanla

juanla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin erään yrityksen konkurssipesästä pari kannettavaa pilkkahintaan, molemmista oli koko kovalevyn sisältö tyhjätty. Koneen pohjassa oli kuitenkin lisenssi-/aitoustodistus-/Product Key -tarrat (Win2000) mutta koneiden mukana en saanut mitään asennusmediaa (CD).
    Omistan kuitenkin ennestään koneen jossa samainen win2000 ja asennus-cd tallella.
    Jos tällä CD:llä ja noilla koodeilla asennan nuo kannettavat käyttökuntoon, teenkö luvattomia temppuja ? Onnistunee kuitenkin ?
    Tarviiko aktivoida/rekisteröidä Microsoftille ?

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Periaatteessa et tee mitään väärää, jos kerran lisenssit ovat tulleet mukana. Win2k:ta ei tarvitse rekisteröidä, eikä aktivoida Microsoftille, joten mitään ongelmia tuosta ei pitäisi koitua.

Itse henk.koht. asentaisin kyllä.

4. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jossain vaiheessa mikkisofta oli itse sitä mieltä että lisenssejä ei saa jälleenmyydä, mutta jonkin valtion oikeudessa päätettiin toisin. En nyt tiedä mikä tilanne on virallisesti EU:n/suomen alueella mutta itse kyllä asentaisin kun omasta mielestäni lisenssin jälleen myynnissä ei ole mitään pahaa. Oman kommervenkkinsä soppaan tuo jos kyseiset lisenssit on osa jotain volyymisopimusta, mutta näin tuskin on jos laitteissa oli omat tarransa.

5. juanla

juanla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia ! Toinen kone asennettu ja toimii kaikin puolin OK. Toisen kanssa pienehköjä ongelmia. Palaan astialle myöhemmin uuden viestiketjun muodossa jos en saa ratkottua itse/tutkiskelemalla aiempia viestiketjuja (tämäkin viesti jo ko. koneelta).

Jaa tämä sivu