Oisko 8600GT(s) sopiva

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi tmskpk7 21.10.2007.

1. tmskpk7

tmskpk7 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen ajatellut hankkia uuden tietokoneen, tarkemmin eriteltynä:
    Q6600 prosessori Abitin IP35 emplevyllä, Siihen joku kunnon poweri (corsair) sekä 800MHz muistit 2Gb.
    Käyttö kaikkea mahdollista hyötykäyttöä, muttei juurikaan pelaamista, paitsi pasianssia ;)

Tuon neliytimisen prosessorin olen ajatellut laittavani siksi, että siinä riittää tulevaisuuteen konetta 5:ksi vuodeksi. Niimpä pöntön hinnalla ei ole niin surta merkitystä, voi mennä yli tonninkin muutamalla satasella. Tarkoitus on panostaa laatuun ja hiljaisuuteen. Mikä olisi hyvä (sopiva) näytönohjain, kun ei ole tarkoitus pelailla? Perinteisesti olen suosinut nvidian ohjaimia CAD-käytössä. Joskus on ollut myös radeon, mutta aina olen palannut nvidiaan. Hintahaarukka voisi olla 200-300€, mutta järkevillä perusteluilla jotain muutakin. En kumminkaan halua sitä viimeisintä ja kalleinta teho-ohjainta, jolla lämpeää koko kämppä tunnissa. Hiljaisuus on valttia.

Mitä olette muuten mieltä tämmöisestä kokoonpanosta, onko turhan järeä videon, kuvan ja CAD-kuvan käsittelyyn?

Mikä olis tuolle emolle parhaiten yhteensopiva muistimerkki, vai onko sillä mitään merkitystä?

Edellisen koneen kasaamisesta alkaa olla se 5 vuotta, joten hiukan on tiedot jääneet jälkeen.

KIITOS etukäteen asiallisista vastauksista

2.  
  3. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    8600GT on ihan hyvä valinta, jos et halua ATi:a valita. Ota vielä heatpipe(passiivi) jäähdytteinen malli niin äänekkyys ei ole ongelma.

4. Shadows13

Shadows13 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    8800gts saa 250e, corsairin muistit on hyvälaatuisia eikä kovin kalliitakaan. 2x1gb 80e ehkä vähän vajaa.

Viimeksi muokattu: 22.10.2007
  5. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mutta jos ei aio pelailla niin 8800GTS on melkoinen ylilyönti.

6. Shadows13

Shadows13 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    niin... Ei sitä koskaan tiedä mitä pitkällä tähtäimellä tulee, ja vistakin pöyrii nopeammin paremmalla näytönohjaimella. paitsi jos ei sitten käytä aeroa.

7. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No en nyt sanoisi että Vistan toimintaan vaikuttaa paljonkaan näyttis. Ainakaan niin paljoa että 8600GT:n ja 8800GTS:n välillä voisi huomata jotain eroa.

Jaa tämä sivu