voisko joku kertoa että missä mättää kun mulla rätisee äänet kun katselen hd leffoja koneelta.käytän KMPlayeria ja lisäksi on uusin ffdshow ja Haali media splitter käytössä. esim. DTS raidoissa tuo rätinä on todella häiritsevää, rätinä tulee useimmiten kun tulee joku kovempi ääni tai basso kohta.mutta välillä kun laittaa leffan pyörimään niin rätinä on jatkuvaa ja sit ku sammuttaa ja laittaa uudestaan päälle niin kuuluu taas normaalisti. mulla menee optinen kaapeli suoraan emon spdif liitännästä dacille. km playerin filtterit olen asettanut käyttämään ffdshowta.ennen ei ollut mitään rätinöitä kun oli audigyn äänikortti käytössä.et vaatisko se nyt esim. jonkun M2tech hifacen tuohon väliin et noi rätinät lähtis, vai puuttuuko multa viel joku ajuri??
Miten olet säätänyt FFDSHOW:n ääniasetukset? Itselläni aikanakin on käytössä pass-trought tila spdiffin kautta kulkeville DTS/AC3 äänille.
ne on ihan perusasetuksissa, jos laitan ton pass-trough käyttöön niin kuuluu vaan ihan hemmetinmoista rätinää.niin ja mulla on siis vain 2 kanava setti käytössä ja dac on koneen ja vahvistimen välissä.
Tarkoitatko perusasetuksilla sitä että ei oo yksikään toiminto tavallaan käytössä siinä ffdshowssa (ei oo rukseja vasemmassa laidassa)? Oisko mahdollista testata millään muulla kaiutinsetillä niin voi pois sulkea rikkinäisen piirin?
tarkoitin perusasetuksilla sitä että en ole asennuksen jälkeen lisännyt mihinkään mitään rukseja, koska ei ole ennenkään tarvinnut.kun laittaa leffan pyörimään niin kmplayer käyttää ihan kiltisti ffdshown codecceja.siinä vasemmassa reunassa on ruksi ainoastaan mikseri kohdassa, joka oli jo alkujaan. ja on testattu kaksilla eri kajareilla ja kuulokkeilla ja kaikissa ac3/dts raidoissa kuuluu rätinää ajoittain.eniten ihmetytti se kun pari kertaa kun on laittanut leffan pyörimään niin kuuluu koko aikainen rätinä, se viittais kyl johonkin ajuri ongelmaan. todella erikoinen ongelma..tilasin m2tech hiface tikun ja uuden koaksi kaapelin et ku saan ne paikkaansa niin toivottavasti lähtis rätinät, veikkaan vaan et noi suorat vedot emon spdif liitännästä on vaan tollasia paskoja..