Windows pohjasissa käyttöjärjestelmissä onko ilmaisia ohjelmonti työkaluja/ ohjelmia miten paljon saatavilla onkos vaikeeta ohjeelmoida esm EMULElen modeja tai jotakin parannuksia tai yhdistää jotakin ominaisuksia esm Gnutella pohjasia ominaisuksia emuleen kun gnutellasta ois open source saatavana mutta onko gnutella 2 sesta open sourcea julkaistu ? millä ne on yleinsä ohjelmoitu javalla , c vai millä ohjelmonti kielellä ne on yleissesti ohjelmoitu ei taida olla kuitenkan perllillä ohjelmoitu koska se on tuntematon ohjelmointi kieli monelle ammatti-ohjelmoijalle oisko toi vaiketa kun ei oo ikinä kokeilu ohjelmontia perl ohjelmointi kinnostais hieman kuin ois yksi juttu jota vois koittaa ohjelmoida sillä onko hyviä saitteja ohjelmontin neuvoja ym muuta ohjelmia ?
Suosittelisin aloittamaan ihan C/C++:n perusteista ilman olio-ohjelmointia. Tuosta kun hallitsee perusteet niin ne käy monissa muissakin kielissä. Ja voin sanoa kokemuksesta, että yksin opiskelu ohjelmoinnissa on yhtä p*****. Ennemmin johonkin kurssille vaikka avoimeen yliopistoon..
Jep, eli ihan parasta on tosiaan aloittaa C-kielestä tai pascalista (kuten delphi). Ovat hyvin samantyylisiä kieliä, eli kun oppii toisen, osaa jo pitkälle toistakin. Kannattaa aloittaa pienistä konsolisovelluksista, että oppii alkeet kunnolla (tyyliin 'hei maailma'). Jos asia kiinnostaa enemmän, kannattaa hakeutua joko kurssille (maksavat ihan mukavasti) tai ihan kouluun, jossa opetus on oppilaalle ilmaista. Windows -sovellukset ohjelmoidaan useimmiten juuri pascalilla tai c:llä, alustariippumattomiin sovelluksiin käytetään usein javaa, vaikka se onkin hidas kieli. Ainakin Limewire mainostaa olevansa puhdasta javaa.
Jos meinaat saada aikaiseksi edes jonkin yksinkertaisen esim. lasku ohjelman, mikä ajetaan komentokehotteessa, niin luultavasti tarttet muutakin kuin MB:n (en kyllä muista niitä ohjeita, vaikka lehti tuleekin mulle). Ellet sitten kirjoita valmista koodia . Tietysti siitä on "hyvä" aloittaa, mutta ei sillä pitkälle pääse. Itse opiskelussa avoimen yliopiston sivuilta saa hyvää opetus tavaraa. Itse olen käynyt luennoillakin siellä ohjelmoinnista..