Ohjelmoimisen Alottaminen

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi karb0 11.03.2007.

1. karb0

karb0 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä oisin alottamassa ohjelmoimista ja ohjelmoimis kieli vois olla Turbo Pascal.. mistä saisin selvän oppaan kun en oikee ymmärrä noista tulostamis, wide , jne. mitä nyt onkaa niin oisko jotain hyvää opasta alottelijalle?

kiitos etukäteen

2.  
  3. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Suosittelisin lähintä kirjastoa. http://www.helmet.fi/
    Löytyy seuraavat teokset
    TurboPascal - Ohjelmoijan Opas. "Tuomas Punto"
    Pascal Ohjelmointi "Jukka Selin & Paavo Järvinen"
    TurboPascal Ohjelmointi "Karl Herman Rollke"

Sitten varmaankin kirjakauppojen ATK kirjallisuudesta löytyy.

Tuoltakin vois katsella. http://www.kirjastot.fi/tiedonhaku

Viimeksi muokattu: 11.03.2007
  4. Dukex

Dukex Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä on syy ohjelmoinnin aloitamiseksi?

Itsellä ainakin ohjelmoinnit aloitettiin Java peruskurssilla, koska siitä saa loogisen ohjelmointiajattelu pohjan. Itse tulevassa ammatissani joudun kuitenkin käyttämään C -kieltä ja Java kurssi kun oli pohjalla niin ei periaatteessa tarvinnut osata uutta kuin erilaiset merkintätavat. Toki syvemmälle ohjelmoinnissa mentäessä tavat eroavat paljonkin enemmän.

Kuitenkaan ei voi sanoa että joku ohjelmointikieli olisi turha, jokaista kieltä tarvitaan eri paikkoihin, ja jollakin toisella kielellä voi jonku asian tehdä helpommin kuin toisella. Noh meni vähä ohi aihene mutta kuitenkin.

Itse olen sitä mieltä että kannattaa ajatella mitä tulevaisuudessa aikoo tehdä ja että miksi haluaa ohjelmointia opiskella. Perus asiat ovat aika lailla samat kaikilla kielillä mutta jos syvemmälle haluaa mennä niin kannattaa opiskella jotain sellaista kieltä jota voisi joskus tulevaisuuden/nykyisen ammatin kanssa hyödyntää.

Tämä on asia josta varmasti löytyy mielipiteitä, tässä minun.

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ja pascalin suosittelen unohtamaan heti alkuunsa. Delphi kehiin, jos Pascalin seuraajalla haluaa jatkaa.

6. pirk

pirk Guest

Heh, Pascal :D
    Sitä tuli joskus yläluokilla tahkottua ja ähkittyä tietotekniikan tunneilla. Pascalilla ainakin pääse helposti ohjelmoinnin alkuun.

7. oujee

oujee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jollain C-kielellä minä lukion atk-tunneilla aloitin ja siihenpä se sitten jäikin mutta ei se muistaakseni aivan mahdotonta ollu :).

Jaa tämä sivu