Nyt pitää saada DVDR-asema!

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Duel 12.03.2003.

1. Duel

Duel Guest

Asema::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Olen lueskellut AD:n foorumeja ja olen aika vakuuttunut, että Pioneer DVR-A05 on hyvä valinta asemaksi. Suomesta ostettaessa halvin hinta minkä olen löytänyt on verkkokauppa.comin 369 euron hintalappu. Kannattaako siis ostaa?

Myös NEC ND-1300 -malli iski silmään halvalla hinnallaan, mutta tämä vissiin tulee vasta ensi kuussa. MB:n hintaseurannan halvin hinta 279 euroa on aika mukava, mutta kannattaako tätä odottaa (yleensä kokemukset NEC:n DVD-polttavista asemista?).

Eli kumpi sitä kannattaisi ostaa. Kyllähän toi halpa hinta ja tuki molemmille DVD-formaateille on NEC:n plussa. Olen taas lukenut todella paljon hyvää Pioneerin asemasta. Mutta kumpi näistä asemista on parempi, sitä en tiedä..... sano sinä!

Pioneerin firmware:::::::::::::::::::::
    Luin että tuossa Pioneer DVR-A05:en firmwaressa on jotain hässäkkää eli jos nyt ostan tuon aseman niin pitääkö/kannattaako minun päivittää firmware, ja jos pitää niin miksi....

Levyt::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Sitten toinen juttu on tyhjät levyt. Mitkä on just nyt parhaita levyjä hinta-laatusuhteeltaan. Käyttö olisi lähinnä videon ja datan polttelua. Eli kertokaa mulle levy mitä kannattaa ostaa (mielellään tulisi tukea viimeisimpä nopeuksia). Ja myös se kiinnostaa mitkä levyt on aivan susia.

Miten tuo tuki DVD-levyille on XBox ja PlayStation 2 puolella?

Linux-tuki::::::::::::::::::::::::::::::
    En siis ole näissä asioissa mikään asiantuntija, mutta sanotaan että ostan tämän Pioneerin aseman niin saanko sen toimimaan myös Linuxissa esim. Mandrake 9:ssä. Vai riittääkö että pelkästään poltto-ohjelma tukee asemaa (onko Linuxilla tätä asemaa tukevaa poltto-ohjelmaa)?

2.  
  3. Adder_78

Adder_78 Guest

Tilaa asema ja kiekot ulkomailta. Mielestäni paras hinta/laatu suhde tyhjissä kiekoissa on Datawritella(Datasafe on sama merkki). Tuota Pioneerin firmwarea ei kannata päivittää kun se sulkee pois joitain halpis kiekkoja...

Hyvä ulkomainen sivusto mistä kannattaa tilata on:
    http://www.digitalpromo.co.uk

Tuota Retail versiota ei mielestäni kannata ostaa, sen mukana tulevat ohjelmistot on ihan surkeita. Mielummin ostaa sen 105:sen ja kasan kiekkoja sillä erotuksella ;o)

4. Duel

Duel Guest

Onko Retail ja OEM-versiolla Pioneerin aseman tapauksessa mitään muuta eroa kuin vähemmän tuota 'turhaaa' softaa?

5. Adder_78

Adder_78 Guest

ei ole muuta eroa...

6. amtiainen

amtiainen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Adder_78:'lle. Niin pitääkö sinun aina toitottaa tuota digitalpromo sivua kun niiden hinnat ainakaan asemien kohdalla eivät todellakaan vaikuta halvoilta. Esim. Pioneer A05 maksaa 338euroa + 40euron postikulut ja suomessa sama maksaa 370euroa + 6euron postikulut (www.verkkokauppa.com). Joten ero ei ole suuri. Ja sitten kun aletaan vertailemaan että halvempia asemia niin hinta kääntyy suomen hyväksi. Siellä maksaa halvin DVD-R/-RW 280euroa + 40euron postikulut kun taas suomessa saat halvemmalla DVD±RW (www.mikromaja.fi) joka maksaa vain 280+10euron postikulut. Että silleen.

No nyt alat jossitella varmaan ett kun ostat mukaan niin ja niin monta sataa levyä niin sitten saat myytyä ne 2x hintaan suomessa jne. Mutta kun kyse on pelkästä asemasta niin silloin mielestäni nuo ulkomaalaiset sivut voi jättää oman onnensa nojaan, vielä kun muistaa että palvelu pelaa paljon varmemmin suomessa ja odotusajat eivät ole mitään 2-3 viikkoa niinkuin yleensä ulkomaista tilaamalla.

7. Adder_78

Adder_78 Guest

amtiaiselle:

Noh ensinnäkin olen sitä mieltä että ei ole kauheasti järkeä ostaa pelkkää asemaa ulkomailta. Kuten tuossa ylemmässä postissa sanoin niin kannattaa ostaa ASEMA ja KIEKOT ulkomailta yhdellä kertaa. näin nuo hurjat postikulut kuittautuu jo pelkästään sillä aseman hintaerolla Suomessa. Eikö?

Se miksi yleensä "mainostan" tuota Digitalpromoa johtuu siitä että se on ainoa ulkomaalainen paikka mistä olen saanut hyvää asiakaspalvelua. Toisin kuin esim Bigpocketsista.

Noh lupaan pitää kuukauden tauon sanasta Digitalpromo, jo se kerran on niin provosoivaa :eek:)

Jaa tämä sivu