nVidia-ongelma - ajurit vaiko kortti?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Bleeding 28.12.2005.

1. Bleeding

Bleeding Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt on parin viime kuukauden aikana ilmennyt ongelmia näyttiksen kanssa. Kaikissa vähänkin vanhemmissa peleissä (Doom 3, Raven Shield, Counter-Strike: Source yms.) ruudunpäivitysnopeus on alle kolmenkymmenen, kun ennen tätä se oli 60-80 tai enemmän. Oon kokeillu eri ajureita (71.89->), mutta eipä ole järin paljon auttanut. Liekö sitten ajureissa vika, vaiko onko kortti menossa uusiksi?

Ajureista ainakin olen sellaisen huomannut, että versiota 71.89 uudemmat ja versiota 81.85 vanhemmat ajurit eivät suostu lähettämään kuvaa telkkarille, tulee vain vihreä kuva telkkuun.

Jos joku osaisi neuvoa jotain, niin olisin kiitollinen :)

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Onko mikä NVIDIA:n kortti kyseessä?
    auttaako tuon kytkentä tavan vaihtaminen tuohon vihreä kuva ongelmaan?

4. Bleeding

Bleeding Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kortti on GF4Ti420 (älkää naurako!), eli vanhempi kortti kyseessä.
    Mutta pelit on kuitenkin aina pyörineet ilman mitään moitteita, ja nämä
    ihan upouudet pelit (Prince of Persia: Two Thrones, Need for Speed: Most Wanted ym.) toimivat siellä 60 fps:n paremmalla puolella.

Telkkukuvaan ei auta mikään muu kuin ajurinvaihto, olen sen todennut päivien kestäneiden taistelujen jälkeen. Eli joko uusimmat ajurit tai sitten 8 kk vanhat. Näissä "välimallin" ajureissa oli kyllä joku kummallinen TV-ajuripuoli, ilmeisesti ei sitten tykkää toimia minun koneen/kortin/telkun kanssa.

Mutta niin, tuo pelien fps-ongelma vähän harmittaa. Tein 3DMark2001SE:lläkin testin, ja pointsit oli tippunut yli 3000 pistettä :/

Ennen ongelmia pisteet oli n. 9600, nyt juuri ja juuri 6000.

Jaa tämä sivu