Nvidia 8800gtx ei toimi?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Ruutus89 31.05.2008.

1. Ruutus89

Ruutus89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma:
    Windows Xp:ssä toimi minun näyttis ja näyttö ihan hyvin ja kun asensin windows vistan niin ei menny normaalisti windowsiin, näyttö pimeni. Mutta voin tulla vikansietotilassa ihan hyvin windowsiin ja sammuttaa nvidian ajurit ja sitten tulla normaalilla sisälle. Mutta heti kun laitan nvidian ajurit päälle ja käynnistän koneen uudelleen niin ei mene. Ruutuun tulee näytön oma ilmotus "Ei singaalia". Olen tässä pari päivää ettiny miten saisi toimimaan mutta ei sitten mistään ole löytynyt mitään toimivaa minun tapauksessa. Ja kun olen sammutanut nvidian ajurit ja käynnistän koneen uudelleen vista ilmottaa "Rundll_32.dll on lopettanut toimimisen." Tai joku tommonen se tiedosto oli mutta uskoisin sen johtuvan kun Nvidian ajurit on sammutettuna.
    Minulla on asennettuna Windows Vista Home Premium vai mikä nyt onkaan

Epäonnistuneet yritykset:
    -Msconfigista muuttanut käynnistyksestä "perusvideo" komennon päälle ja senhän pitäisi laittaa pienet resot ja muut. Mutta ei toiminut kun laitoin NV:n ajurit päälle.
    -Vikasietotilassa ja normaalitilassa (ilman että ajurit olisivat ollut päällä) ja käydä kokeilee /system32/nvcplui.exe tiedotoa jotta saisko sen päälle ilman ajureita niin ei toivoakaan.

Pyyntö:
    Jos joku tietää miten saisin toimimaan niin olisin suunnattoman onnellinen :) thanks for ready

2.  
  3. Tuksu82

Tuksu82 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Ootko varmasti ladannut vistalle tehdyt nvidian ajurit? Xp:n ajurit ei nimittäin toimi vistassa.

4. Ruutus89

Ruutus89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ladannut mutta ei toimi. Olen kokeillut muutamia eri versioitakin esimerkiksi mikä tuli mukana joka ei ole toiminut ikinä mutta kokeilin kuitenkin ja sitten mitä nyt netistä on löytynyt. Uusimmankin olen kokeillut mutta ei ala toimimaan.

5. Kinarion

Kinarion Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla sama ongelma!

En löydä mistään toimivia ajureita vista-versiona. Näyttis: Nvidia PX8800gt.

Emolevyn ei pitäisi olla ongelma, koska asensin uuden biossin joka tukee tuota näyttistä. Emo:abit mikro an-m2.

Vistan hankkiminen oli kyllä virhe!!!!

Osaisikohan joku auttaa??

T. T.umpelo

6. Ruutus89

Ruutus89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo no en saanut sitä toimimaan mutta nyt veikkaisin että se on se rundll_32.dll tiedosto tai mikä onkaan niin että se on tuon nvidian jokin tiedosto joka sitten pitäisi olla päällä kokoajan mutta kaatuu windowsin käynnistyksessä. Siirryin nyt ite hetkellisesti takas XP hen mutta varmaan taas ensiviikonloppuna ehtii taas kokeilla toimimaan sitä :) Mutta tässä olen ollut yhteydessä NVidian tuki hekilöstöön ja tämmöset ohjeet tuli:

En itse ehtinyt kokeilla toimiiko mutta jos joku haluaa kokeilla niin siitä vaan :) En viikonloppuna kuitenkin ite kokeilen :)

Jaa tämä sivu