Speksit: AMD Athlon(tm) XP 2700+ 2.2Ghz RADEON 9600 256MB Vanha kortti (Myytävänä) Ram 1024MB Emolevy ASRock K7S8XE power 350W Mikä näyttis olis hyvä tälläseen myllyyn et pelit skulais kunnolla ;P
No mitä sitä nyt pitää kertoa? En haluaisi nalkuttaa, mutta ihan kiva olisi jos vähän monipuolisemmin pystyisit kysymyksesi esittämään. Otsikkoa voisi ehkä vähän tiivistää ja ennenkaikkea selkeyttää. Kysymyksen esittämiseen on kuitenkin tilaa ihan rajattomasti käytössä.. EDIT: Mielipide unohtui, eli kyllä itsekkin kääntyisin nVidian suuntaan ja ottaisin 7800GS.
7800 olisi tehokkaampi, mutta itse laittaisin tuohon koneeseen tuon x850xt:n Otsikko on kylläkin hieman pitkähkö ja hieman epäselvä. Siihen olisi riittäyt esim. gf 7800GS 256MB vai radeon x850xt 256 Mb?, mutta kyllä tuossa nyt kysymys tuli tarpeeksi selvästi esille mielestäni. [oftoppic] Eikä sitä kumminkaan tarvitse aivan mahdottomasti moittia ensimmäisen viestin jälkeen, suht asiallinen kuitenkin verrattuna moneen muuhun newbieen ja osuit sentään oikealle alueelle [/oftoppic]
Onkohan kannattava valinta rafsanta? Kannattaako laittaa ylitehoista näyttistä ja sitten jää muut osat pullonkaulaksi, ja riittääkö 350w poweri tuolle näyttikselle. Kun j0nio ei ilmeisesti ole muuta kuin näyttistä vaihtamassa? et pelit skulais kunnolla ;P <--- tuohon kysymykseen jos saat powerin riittämään niin voisi kyllä olla tuo 7800 hyvä, mutta sitten on prossu pullonkaula.
Ilman muuta 7800GS se tehokkaampi sekä tietääkseni halvempi. Kysysin vaan että mitä väliä on jos tuossa koneessa muut osat jäävät pullon kaulaksi koska tuo 7800GS on halvempi ku tuo X850XT?
Kyllä noista kahdesta 7800gs:n puoleen kääntyisin, koska on osoittautunut erittäin hyväksi piiriksi käytännössä jokaisella mallilla.
Juu ja 7800GS omaa uudemman teknologian ansiosta kaikki uudet shader tuet kuten esim PixelShader 3.0 jota ei x8XX sarjalaisissa ole
Juuj00 tehtaan papereitten mukaan toi 350w poveri riittää tota tolle 7800gs:lle.. Mut pitäneen uudistaa konetta hieman enemmän, kun rahaa on tuhansittain.. Mut nyt on vaan pakko saada toi näyttis
No paperit on papereita ja käytäntö on ihan eri juttu. Itsellänikin tuon 6800GS:n vaatimus on 350W ja suositellaan 400W. Mulla on kuitenkin käytössä 300W virtalähde, eikä mitään ongelmaa vaikka pelaa kuinka pitkään putkeen. Lähinnä siitä se on kiinni että paljon se poweri pukkaa tavaraa 12V linjaan.
Tuntuu siltä, että tuosta "alitehoisesta powerista" on tullut jonkinlainen muotivillitys, mitä tarjotaan selitykseksi kaikkiin asioihin sen enempää miettimättä. Totuushan on se, että nykyvaatimukset täyttävä 350W virtalähde jaksaa pyörittää vaikka 7800gtx sli kokoonpanoa.
homma on nimenomaan noin!! tässä vielä ihmettelijöille: http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/g70.3
Mutta poweri mitä ei ajeta äärirajoilla on hiljaisempi kuin sellainen mikä joutuu antamaan kokoajan kaikkensa.
Itse en kyllä tuota mieltä ole, kyseisillä korteilla alkoi hyytymään 400w aivan laadukas poweri(fourton). Nyt kun on 650w Silverstone kiinni niin kone pelittää kuin unelma. Itse en alkaisi tuohon koneeseen enään näytönohjainta uusimaan, joutuisi ostamaan AGP-paikkaisen näyttiksen mikä menee käytännössä melkeimpä pakosti vaihtoon jos esim. puolen vuoden päästä alkaa vaihtamaan prossua+emoa edes siedettäviin vehkeisiin.
en tiedä kuinka perillä olet sinä Chopper, vai onko tässä minä joka on metsässä, mutta se merkki on luultavasti Fortron, eikä fourton. olet myös vähän huonosti lukenut tän threadin, jota kommentoit, kun täällä on linkitettynä skenegroupin testi jossa ajetaan nykyaikaista huippukokoonpanoa 350W Fortronilla, joka tarjoo yht. 25A, 12 voltin linjasta. kun ne Watit nykyään kertovat niin vähän, ja ainoa asia millä on vaikutusta, on ne 12V linjaan tarjotut "laatuampeerit". jos vanha powerisi oli 400W fortron, niin se ei esim ole juurikaan "asiantuntijoiden" piirissä kehuja kerännyt, joten hyytyminen johtui varmaan epätasaisista linjoista. tässä vielä skenegroupin käyttämä poweri: http://www.fsp-group.com.tw/english/1_product/2_detail.asp?mainid=1&fid=52&proid=363 ja laitteisto jolla testit ajettiin: # Prosessori AMD Athlon 64 3200+ (200 MHz FSB) @ 2.4 GHz (240 MHz FSB) # Emolevyt ASUS A8N-SLI Deluxe s939 nForce 4 # Muistit 2x Mushkin Black Level 2 256MB PC3500 433 MHz DDR (1:1) # Näytönohjaimet Leadtek WinFast 7800GTX SLI (430 / 1200) Leadtek WinFast 7800GTX (430 / 1200 @ 450 / 1250 @ 525 / 1350) # Kovalevy Maxtor DiamondMax Plus 9 Silent 120 Gt DMA133 7200rpm # Virtalähde Fortron 350W ja vielä kerran se testi: http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/g70 edit. eli siis halusin vaan sanoa että kyllä nykyaikaiselle koneelle riittää 350W poweri, jos se on laadukas!
Fortron on hyvä merkki ja paljon riippuu siitäkin pyöriikö edes 1 kpl 7800GS kortti, Fortronilla varmasti pyörii. Mulla oli 350W Codegen joka antoi piikin jo kun korttina oli 6800LE.
No codegen valmistaakin tuomiopäivän laitteita. P*ska merkki. Niin.. Itse aiheeseen. Paatuneena Nvidia fanaatikkona suosittelen ehdottomasti 7800GSsää.