Löysin jotain vanhoja topiceja asiaa koskien mutta mikä on tämän hetken tilanne: Onko olemassa ohjelmaa joka muuttais vaikka esim. kopioinnin yhteydessä NTSC-DVD:n PALiksi? Kysyn siksi ettei taidot/tiedot riitä käyttämään aina noita TMPGENCejä tai muita -> yksi ruksi väärässä kohdassa ja paskaa jälkeä tulee... Mites ANYDVD? Siel on ruksi; ALUEKOODIN POISTO. Poistaako se vaan asemasta sen vai onko jotain tekemistä kopion lopputuloksen kanssa? tyhmiäkö? Joo mut ku ei vaan hahmota.
tossa ntsc->pal muunnoksessa ei sitten oo yhtään mitään järkeä koska kaikki dvd soittimet toistavat ongelmitta myös ntsc muotoisen videon. tietokoneella katsellessa sillä ei o mitään merkitystä ja näytönohjainten tv-out antaa aina sen muotoisen videon ulos mitä näytönohjaimen asetuksissa määrätään riippumatta kuvan alkuperästä. ja toiseksi tuo Turha muutos heikentää kuvanlaatua! suosittelen ehdottomasti käyttämään tuota TMPGenc:iä koska sillä saat parasta laatua aikaan pelkillä vakio asetuksilla! asetuksia ei kannattane ite säätää juur ollenkaan vaan käyttää suosiolla valmiiksi tallennettuja asetuksia joista löytyy sopivat asetukset kaikille kolmelle eli (s)vcd ja dvd-r ja noille kaikille pal, ntscfilm ja ntsc eli elokuvan resoluutio ja framerate kannattaa ehdottomasti säilyttää alkuperäisenä!! ja toiseksi kannattaa tehdä "standardien" mukaista videota jolloin mahdollisesti säästyy monilta yhteensopivuusongelmilta! tohon dvd_n rippaamiseen suosittelisin dvd2svcd softaa täällä on hyvät ohjeetkin homman hoitamiseen.
SORRY!!! Nyt vasta tajusin älyttömän virheen ajattelutavassani!! Kyse siis on seuraavasta asiasta: Eli miten saan tehtyä kopion esim. REGION 1 leffasta niin et se näkyy kaikissa soittimissa??? Toisin sanoen: miten R1 leffasta saa koodittoman/R2 leffan?
Anteeksi ny vaan mun huomautukseni,mutta mä olen kyllä aina käsittänyt että vaikka DVD-soitin toistaisikin NTSC ja NTSC Film filut (vai mitkä liekää) niin tarvitsee silti telkkarin joka toistaa NTSCn virheittä,joten eikö se video silloin jotenkin pitäisi kääntää PALiksi jos ei ole telkkaria joka tukee NTSCeetä.Ja mun lukemani mukaan NTSC to PAL väännöstä tulee nykivää kuvaa joten eikös se ole vähän ristiriitaista koko touhu?Korjatkaa virheeni jos olen väärässä.