1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ntoskrnl.exe Blue screenit ja ihmettelyä ramtestin kanssa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Aatamii 11.02.2014.

  1. Aatamii

    Aatamii Member

    Liittynyt:
    20.04.2009
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Olen muutaman viikon jo yrittänyt analysoida ja korjata asiaa mutta en ole saanut ongelmaa häviämään joten jospa joku osaisi täältä auttaa. Kaikki siis alkoi siitä kun aivan yhtäkkiä kirkkaalta taivaalta näytölleni ilmeystyi blue screen. En ajatellut aluksi olevan mitään ongelmaa koska yleensä jostain syystä n. vuoden välein saan aina tällaisia blue screeneja. Muutamien BSODien jälkeen latasin Bluescreenviewerin ja ilmeni että tämä ntoskrnl.exe oli aiheuttanut kyseiset screenit. Lueskelin että ongelma voi olla muistissa joten latasin RAMtest nimisen softan ja aloin testailemaan.

    Ensimmäisen kerran kun suoritin kyseisen testin, löytyi muutaman tunnin jälkeen 20+ erroria. Omistan siis kaksi eri tikkua joten kokeilin sitten molemmilla erikseen. Ongelmana on että se että vaikka kokeilin tikku kerrallaan jokaisessa mahdollisessa kolossa muisteja niin ei yksittäisellä tikulla testatessa löytynyt ongelmia. Kun taas laitan molemmat tikut ja suoritan testin, toisin kun ensimmäisellä kerralla erroreita ei ilmene. Sekoittaakseni vielä hieman lisää asiaa niin olen huomannut että kun molemmat tikut on kiinni ja avaan kaksi memtestiä ja jaan muistin erikseen molemmille testeille niin hyvin todennäköisesti tunnin sisällä löytyy errori ja heti tämän jälkeen tulee blue screen.

    Olen siis melko varma, että ongelma piilee muisteissa tai voisi olla myös emolevyssä? Osaisiko joku vastata auttaisiko kuinka todennäköisesti uusien muistien ja emolevyn osto asiassa kun muutenkin pitäisi jo osia päivitellä.

    Ohessa myös dumpfilet (jostain syystä ei kaikkia ole tallentanut) .

     
  2.  
  3. Aatamii

    Aatamii Member

    Liittynyt:
    20.04.2009
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    bump
     

Jaa tämä sivu