1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nortonin kanssa ongelmia!!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Hanger 22.05.2004.

  1. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saan lataessani päivityksiä Nortonista virheilmoituksen, joka tavallaan on tällainen:

    LU1806: LiveUpdate ei voinut asentaa mitään valituista 1 päivityksestä. Lisätietoja asentamatta jääneistä päivityksistä saat napsauttamalla päivityksen vieressä olevaa "+"-merkkiä. Valitsit kaikki käytettävissä olevat päivitykset.

    Kyseessä on Norton Internet Security 2003 -suojauspäivitys -> Norton Internet Security 2003 v6.0.4 -päivitys, jota en tällä erin saa ladattua koneelleni. Kone heittää ruutuun kyllä jonkun harmaan ruudukon, jossa kehoitetaan käynnistämään kone uudelleen (Ok napistahan sen aina olen saanut kyllä käynnistettyä uudelleen automaattisesti, mutta toiminto ei toimi...outoa)! Olen koittanut myöskin manuaalista toimitapaa, mutta ei auta kone sylkee edelleenkin noita virheitä eteeni...mikä neuvoksi!?
     
  2.  
  3. jarzza

    jarzza Guest

    Tyypillistä Nortonille! Todennäköisesti jokin osa siitä vioittunut.Asenna uudelleen (sinä aikana verkkopiuha irti), JOS se on vioittunut se ei todennäköisesti anna poistaa itseään, tähän ohjelma Symantecin sivuilta.
     
  4. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeiltu jo sitäkin vaihtoehtoa lukuisat kerrat...verkkopiuhat ollut myöskin pois seinästä.
     
  5. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muillekin nyt tiedoksi, että Nortonin poistaminen koneelta ei riitä vain sillä omalla poisto-ohjelmalla vaan se vaatii symantecin sivulta eräät poisto-ohjelmapätkät. Kirjoittaa vaikka googlessa "uninstall norton internet security 2003" ja ekasta pääsee sivulle, josta voi ladata RnisUPG.exe -tiedoston (poistaa palomuuriohjelman jättämät jämät) ja sitten linkin "How to uninstall Norton AntiVirus using the Rnav2003.exe removal utility" kautta pääsee hakemaan tuon Rnav2003.exe tiedoston, joka poistaa AntiVirus puolen jämät (ohjemapätkät tyhjentävät rekisterin Symantecin ohjelmista). HUOM! Kaikille Symantecin tuotteille on omat poisto-ohjelmat!!

    Lisäksi kannattaa tyhjentää temp-hakemiston kirjoittamalla nettiselaimen komentoriville käskyn "%temp%" ja heittää vaikka koko hoito roskikseen...ja heittää ne sieltäkin kauas hermoja häiritsemästä.

    Minulla kesti tämän asian selvittäminen peräti 2 päivää. Nyt olen saanut kaikki Symantecin päivitykset koneelle..huhhuh! ;)
     
  6. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ongelma siis selvisi tolla uudelleenasennuksella?

    Ei sen poistoon ole mitään ohjelmia tarvittu.
    Lisää/poista-sovellus kautta pois. c:/program files kansiot pois (norton, symantec) ja lopuksi regcleaner-ohjelmalla rekisterimerkinnät pois. Lopuksi koneen uudelleenkäynnistys. Näin se mulla lähtee.
    Sitten asennetaan uudempi versio.
     
  7. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysymys olikin siitä, miten saada ne rekisteröidyt tiedostot pois koneelta. Nyt se kuitenkin toimii (arvaa kuinka monta kertaa viikonloppuna tein lisää/poista toimintoa...vähän alle 10 kertaa).
     
  8. darthmake

    darthmake Guest

    Kysyn tähän jatkoksi,kun en viittiny alottaa uutta aihetta
    itel on sellanen ongelma kun laittaa virus skannnauksen päälle,niin tulee tälläinen teksti: norton antivirus eo voinut suorittaa virustarkistusta,koska tarkistuksen aikana tapahtui vakava virhe
    ja siinä alla oleva linkki ei toimi
     
  9. Mummeli

    Mummeli Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  10. darthmake

    darthmake Guest

    Tohon vaan ei oo kukaan viel vastannu

    mul oli joskus aikasemminkin sama ongelma mut se sit hävis yhtäkkiä ja nyt tuli taas takasin
     
  11. nörttiisi

    nörttiisi Member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sarjassa Nortonin temppuja tiedoksi seuraavaa: Lisää/poista kautta vanhat pois (ei lähde kuin oikeassa järjestyksessä), jollain cleenerillä loput rekisteristä ja uusi asennus. Tärkeintä on että selain on asennettuna ensin ja päivitettynä ennen Nortonin asennusta koska se tarttee selainta asennuksen aikana, muuten tulee noita virheilmoituksia ja homma ei onnistu. Itellä tällä hetkellä IE6.0/Norton 2003/Win2000Pro.Hyvin pelaa kun tekee asennukset huolella!
     
  12. Mummeli

    Mummeli Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Viitaten tuohon aikaisemmin lähettämääni viestiin mainitsen nyt että kyllä mulla oli koneeseen asennettuna kaikki mahdolliset päivitykset ennen Norton-paketin asentamista.
    Kyllä Norton toimi hyvin kuukauden verran ennen
    noita ongelmia.
    Toivottavasti se vielä selviää mistä ne virheilmoitukset oikein johtuivat.


     
  13. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen huomannut senkin, ettei Norton lataa virusmääritksiä realiaikaisesti vaan ainoastaan keskiviikon ja torstai välisenä aikana. Se Nortonin tuotteissa onkin vähän surkeeta..sivulla http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download.html on annettu ymmärtää että Norton ei itse osaa ladata näitä virusmääritteitä vaan ne täytyy manuaalisesti ladata koneellensa miltein päivittäin, mikäli aikoo pitää koneen virustutkan ajantasalla. Silti automaattinen päivitys ohjeissa kerrotaan että ohjelma päivittää itsensä 4 tunnin välein...ihan turhaa touhua, mikäli virusmääritteitä annetaan LiveUpdateen vasta loppuviikosta.
     
  14. nörttiisi

    nörttiisi Member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on ollut eri versioita Nortonin palom./virustorjunnasta n.3v:n ajan ja ne on olleet aina autom.-päivityksellä ja toimineet aivan hyvin. Päivityksiä on tullut lähinnä sen mukaan miten pöpöjä on ollut liikkeellä, ei määrättyinä päivinä. Joskus useana päivänä peräkkäinkin. En osaa sanoa onko 2004- versiossa jotain uutta ja erilaista jos ei toimi kun en ole siihen tutustunut vielä, itellä kun on 2003 ja hyvin on pelannut.Sen olen huomannut että Nortonin täytyy olla aika hyvin "synkassa" internet-asetuksien kanssa jotta se toimisi niinkuin haluaa.Toivottavasti näihin ongelmiin löytyy ratkaisu.
     
  15. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Mitä ihmettä?? Jos olet automaattisesti pistänyt ne lataamaan, niin kyllä se sen tekee melkein samantien kun ne ilmestyvät. Jos taas on manuaali päällä, niin Liveupdate ja Next klikkailee, niin kyllä hakee hienosti päivitykset ja ihan päivämäärästä riippumatta.

     
  16. Hanger

    Hanger Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä minullakin on ne virusmääritykset tulleet automaattisesti, mutta vain keskiviikon ja torstai välisenä aikana. Laitoin symantecin sivun linkin sitä varten tohon edelliseen juttuuni, jotta ihmiset pääsisivät perille milloin LiveUpdaten/automaattisesti kautta päivitykset koneelle mahdollisesti tulevat...automaattiset päivitykset pitää olla LiveUpdaten palvelimella ennen kuin ne koneelle tulevat...jotenkin tuntuu että F-secure on parempi ratkaisu, mikä tulee tuohon realiaikaisuuteen (mutta ilmeisemmin viikonloppuisin se ei päivity kun tyypit eivät ole silloin töissä). Kaikissa Nortonin asetuksissa on minulla kohdassa "suositettava" ruksi (oletuksena), mutta sinne serverille ole tullut mitään päivityksiä kuin vasta loppuviikosta.
     
  17. Flash80

    Flash80 Member

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minun Norton päivittää kans automaattisesti, mut kyllä se on tuntunut päivittävän aina vaan kun on tullut uusi päivitys.. viimeisin on lauantaina 19.6. Nortonin sain työpaikan kautta, et jos siinä on sitten jokin ero.
     
  18. Ppoova

    Ppoova Member

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Ongelmani sivuaa tätä ketjua:

    Poistin Nortonin koneelta jokunen aika sitten ja siitä lähtien joka kerta koneen käynnistyttyä tulee seuraava ilmoitus: "Norton Protection Status has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience." Kokeilin myös ylempänä mainittuja jämänpoistotiedostoja, mutta nekään eivät auttaneet.

    Miten saan kitkettyä Nortonin juuret koneestani? Jos sillä on merkitystä niin käyttis on XP.
     
  19. kuakku

    kuakku Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2003
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni oli joskus ongelma Nortonin 2004:n kanssa.. Päivityksiä ei voinu kaikkia ladata. Poistin Nortonin koneelta ja yritin asentaa uudelleen, mutta jossain vaiheessa asennusta (aika alussa) tuli joku "This MSI must plaa plaa plaa" virheilmotus ja asennus jumahti siihen. Muuta konstia en löytänyt kun asensin XP:n uusiks ja sitten Norttonin ja taas toimii. Eli tämä on se viimesin konsti.
     
  20. Ppoova

    Ppoova Member

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoituksena oli siis päästä Nortonista kokonaan eroon, mutta vielä on ilmeisesti joku tiedosto, joka yrittää käyttää ko. ohjelmaa aina käynnistyessä. Se tiedosto tässä kai pitäisi eliminoida. Muuten siitä ei haittaa ole - pitää vaan aina klikata "don´t send error report". Ehkä joku tietää, miten sen ilmoituksen saa poistettua?
     
  21. nörttiisi

    nörttiisi Member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vielä tosta Norttonista kun tuntuu olevan niin suosittu aihe: Eli Norttonin ohjeissa lukee ettei ohjelmaa saa poistaa millään "siivousohjelmalla",vaan sen omalla uninstallointi-ohjelmalla tai tietysti lisää-poista valikon kautta.Ja sieltäkin se ei poistu kuin määrätyssä järjestyksessä.(Muistaakseni live-update pois ensin). Jos koneelle jotain vielä jää niin niitä saa pois esim.easycleanerilla tai vastaavalla. Yleensä auttaa jos ohjelma ei toimi kunnnolla niin pois ja uusiks.Itse asentelen niitä auto-asetuksilla ja hyvin on yleensä mennyt. Pöpöt pois koneesta ensin ja muut ohjelmat kiinni niin pitäis onnistua. Itse asensin tänään 2004-version suoraan 2003:n päälle ja no problem; tutki pöpötkin ennen asennusta ja asennuksen (päivitysten) jälkeen löysi 2 "riskitiedostoa" joita 2003 ei ilmoittanut. Jos se ei lataa kaikkia päivityksiä ekalla kerralla niin bootti ja uusiks nin toisella kerralla menee loput. Sen olen huomannut että koneen täytyy olla "reilassa" kun asentaa, muuten tökkii.
     

Jaa tämä sivu