Olen asentanut koneelleni.. ensin Systemworksin ja sen jälkeen Ghostin, jolla otin imagen c-asemastani kolmelle cd-levylle. Ongelmaksi muodostui, että kun tämän jälkeen aukaisin Systemworksin alkoi Windowsin Installer hakea Ghostia asentaakseen sen, vaikka se oli jo asennettu. Haki haki haki... ja painettuani useita kertoja "peruuta" nappulaa, avautui tuo systemworks. Tämä ongelma toistui joka kerta, kun sammutin systemworksin ja yritin sen uudelleen avata. Tästä tuohtuneena poistin Ghostin ja nyt toimii hyvin tuo Systemworks. Nyt mietiskelen, että pystynkö ilman asennettua Ghost ohjelmaa käyttämään noita kopioimaani kolmea cd-kiekkoa c-aseman palauttamiseen, jos/kun sellainen tarve joskus tulee, vai pitääkö koneessa olla edelleen tuo Ghost asennettuna? Ja mikähän mahtaisi olla syynä moiseen "asennan vaikka jo asennettu on" ongelmaan? Ketään, joka voisi jakaa tätä elämystä kanssani?
.. ja jostain muistan lukeneenii, että tuo Nortonin Systemworks 2003 olisi muka sisältänyt Ghostin, mutta ei ainakaan minun mielestäni sisällä?
Kyllä se siellä on, ainakin minun versiossani. Kun avaan systemworksin, niin esiin tulee valikko:Norton utilies, N. cleansweep ja kolmantena ghost.
Se selittää, ettei Ghost löydy minun versiosta. Osaako kukaan nyt vielä vastata, että toimiiko tuo poistetulla Ghostilla tehty 3:n cd:n image ilman, että Ghost ohjelma on koneessa, vaan vaatiiko siis toimiakseen Ghostin olemassaolon? nimim: turhaanko kaikki tuska
Jos olet tehnyt Ghost Boot-diskin, niin pitäisi toimia ilman kyseistä ohjelmaaa. Käynnistyslevyn avulla pystyt palauttamaan CD:iltä backup-tiedostot
Onko tuohon Norton Ghostiin olemassa mitään suomenkielistä käyttäjän opasta tms.? Pitäs munkin vetää järjestelmästä varmuuskopio, kun ei ole sitä vielä tullu tehtyä. Hirmunen homma ois ruveta uudelleenasentamaan XP:tä, jos ongelmia sattuisi ilmenemään.
Jaha, jouduin sit tutkailemaan User´s guidea :/ Tein tässä jo Standart Ghost Boot Diskin+vielä kun vedän tuon Ghost Basicin kautta backup platat c: asemasta, niin pitäs pärjäillä? Imagelle näkys tulevan kokoa hieman päälle 2 Gt, joten kolmelle platalle mahtuu. Sit jos joskus XP menee solmuun, niin ei kun vaan Ghostin Boot Diskiä kehiin+sen avulla ajan platoilta backup imagen+koneen pitäs hyrrätä taas samalla viissiin kuin just ennen backuppien kopsaamista. Olenko oikeassa, koska tätä hommaa en viittis kosauttaa!! Pistäkääpä infoa tulemaan, kuka on näitä hommia aikasemmin tehny!
Juu, kutakuinkin noin.. Kannattaa vaan putsata kaikki tempit ja roskakorit tyhjäksi ja jos system restore on käytössä, niin sekin kannattaa poistaa ja tyhjätä backupin oton ajaksi.. Turhaa niitä on pakata sinne mukaan, pistät päälle sit taas ja luot taas uuden palautuspisteen.
Kiitokset infosta Pitää huomenna poltella nuo backup platat. Juu, pitää ottaa järjestelmän palauttaminen pois käytöstä siks aikaa, kun vedän ton backupin. Järjestelmätyökaluista löytyy näköjään sit tuo palautuspisteen luominen backupin teon jälkeen. Mut enkös mä pystys kikkailemaan ihan noilla järjestelmänpalautuspisteilläkin?! Siis jos pelkästään vaan tietyin väliajoin lois uuden palautuspisteen ja jos joku kerta, yleensä kaljanhuurussa, kone menis jumiin. Vetäisin vaan edellisen päivän palautuspisteen käyttöön ja homma toimis! Vai? Tuleeko tää Ghost lähinnä vasta sillon kuvioihin, kun mulla esim. kiintolevy hajoaisi? Yhdesti nimittäin muistan, kun olin tehny joitain asennuksia+sit tsiikasin tätä järjestelmänpalautusta+oisin palannu ns. parisen pykälää taakse päin, niin eipä antanutkaan palata edelliseen palautuspisteeseen! Toimiiko toi homma mitenkä luotettavasti? Nää on loppujen lopuks todella tärkeitä juttuja nää backupit tärkeistä tiedostoista! Yleensä sen tajuaa vasta sit liian myöhään...:/
Kyllähän sillä system restorella jotain pystyy pelastamaan, mutta saa sen koneen aika helposti niin solmuunkin ettei enää auta ku esim. ghostin image.. No XP:ssä se system restore toimii ehkä jo hiukan paremmin kuin Me:ssä, jossa sillä ei tehnyt juuri mitään.. Ja just kovalevyn hajoamisessa tai vaihdossa se on hyvä ja nopea. Itse kikkailin joskus kahta eri käyttistä noilla ghostin imageilla, kun hommaan ei mennyt muutamaa minuuttia kauempaa. Huono(?) puoli siinä ghostissa on vain se, että se sitten kirjoittaa KAIKEN yli ko. osiossa, eli omat dokumentin, sähköpostit ja -osoitteet ym.. Joten ne kannattaa sit, jos käyttää sitä ghostia palautukseen, kopioida vielä erikseen. Ja kyllä toimii luotettavasti. Ja jos kovalevytilaa on vapaana, niin talleta ne imaget vaikka vielä sinnekin. Pitää vain olla toinen osio, mihin ne tallettaa.
Jep, niinpä taidan tehdä, et vedän sen backup imagen kiintolevylle toiseen osioon. Periaatteessa, jos mulla vaikka toi pienempi kiintolevy pamahtas, niin eipä siinä paljon sit yks C: aseman windows kansion pelastaminen paljon painaisi. C: asemalla mulla vain lähinnä XP käyttis+jotain muuta pikkusälää. Kaikki ohjelmathan kummiskin mun pitäs asentaa uudestaan, jos muista osioista en ota backuppia. Mulla pienempi kiintolevy 40 Gt ja isompi 120 Gt, joten pitää täs nyt tuumailla et mitä ylipäätään kannattaa varmuuskopioida. hmm...harvoja pelejäkään jaksaa enää nakuttaa+leffoja katellessa rupee tuhina kuulumaan... Zz