1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Norton palomuuriongelma

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi jemppa 19.04.2004.

  1. jemppa

    jemppa Member

    Liittynyt:
    19.04.2004
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käytän koneessani (win98, 512/512) Nortonin 2002 palomuuria, jonka kanssa nyt alkoi tulla ongelmia. Viimeksi torstaina kaikki toimi vielä iloisesti, mutta kun tänään rupesin katsomaan sähköpostia Outlookilla ja koitin ftp:tä palomuuri ei anna ottaa yhteyttä näihin palveluihin. Oikeastaan vain netti-selaimet, messenger ja K-lite toimivat, ja esim bittornado näyttää punaista valoa, mutta kun napsauttaa Nortonin kiinni alkaa downloadia juosta koko kaistan edestä. Aiemmin nämä kaikki ovat toimineet myös palomuuri päällä.
    Koitin kyllä tänään aluksi Radmin ja FreePeer FTP ohjelmia, ja niiden kokeilujen aikana tein niille ohjelmille muutoksia palomuurin portteihin (tietääkseni/muistaakseni kaikki asetukset ovat niinkuin ennenkin), jotka kyllä poistin myös heti ennne kuin huomasin itse ongelman.

    Eli jos jollain olisi vinkkejä, tai esim. kokemusta samasta ongelmasta, ottaisin niitä mieluusti vastaan.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    (kannattaa vaihtaa käyttöön windows 2000 tai xp)
    kannattaa kokeilla jos palomuurin uudelleenasennus auttaisi.
     
  4. ISOjorma

    ISOjorma Guest

    Norton 2003,2004 kokemuksella, poista ei toimivien ohjelmien "palomuuritiedot listalta", ja määritä ne uudestaan = ru*kkaa ohjelma kohtaisia asetuksia.
     
  5. jemppa

    jemppa Member

    Liittynyt:
    19.04.2004
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    noniin, asensin nortonin uudelleen ja nyt toimii taas normaalisti. Mikäköhän lie oli menny vikaan...
     
  6. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mulla oli kans sama ongelma norton 2004:n kanssa joskus ja ongelma poistu kun poisti ohjelmien määritykset ja lisäsi uudelleen. kuten ISOjormakin mainitsi.
     
  7. jemppa

    jemppa Member

    Liittynyt:
    19.04.2004
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla oli kyllä niin, että vaikka poistin toimimattoman ohjelman listasta ja yritin mennä ko. ohjelmalla nettiin, Norton ei sanonut asiasta mitään eikä ohjelma toiminut, eli Nortonilta meni asetukset todella v*ksi.

    No ohjelmat nyt toimivat, mutta huomasin kuitenkin sellasen jutun siitä, että onko normaalia, ettei Norton anna ladata .exe päätteisiä filuja Explorerilla? Esim. täältä softat kohdasta ladattaessa ohjautuu sivu englanninkieliseen noleech osioon, mutta kun laittaa Nortonin pois voi tiedoston ladata. Itse en ole tätä aiemmin ilmeisesti huomannut kun käytän yleensä Operaa.
     

Jaa tämä sivu