Missähän vika piilee kun tänään on verkko päivitetty 8megaan ja modeemi näyttää 8000/800 ja todellinen siirtonopeus on 823.7Kbps/100.9 Kbytes/sec. Sadan metrin päässä tästä paikasta kaverin kone pääsee 1800Kbps/180 kbytes/sec joten niistäkin luvuista jään aika paljon. Modeemina Telewell ea-400+Belkinin Wirless access point 802.11g/54Mbps.Mun mielest nopeudet pitäis olla jotain muuta kun mitä ne nyt on???
Viimeisen puolentunnin aikana tehtyjä toteamuksia verkon toimivuudesta. Tämä on jo säälittävää! Ja kyseessähän on Sonera ADSL 2M/512Kb... Yhteys on kohta 2 viikkoa temppuillut. Välillä toimii ihan ok ja välillä menee tunteja, että saa netistä edes yhden sivun auki. Soneran teknisestä tuesta väittivät, että vika on talojakamon jälkeisissä laitteissa, ei soneran linjoissa! Olen vaihtanut modeemin, välikaapelin ja pistokkeen ja pätkintä jatkuu. Seuraavaa selitystä odotellessa...
kai olet tietoinen että 8mb/s = 1mt/s? Ja ainakin soneran tapauksessa tuo 8/1 on vain maksiminopeus, lisää infoa www.sonera.fi .
Kyllä kieltämättä alkaa pikkuhiljaa tuntua, että palveluntarjoaja vaihtuu aika äkkiä... Soneran fullrate nopeus on 2-8 megaa. eli minimi 2 megaa ja maksimi 8 megaa. Minun tapauksessa ei ole siitä kyse, vaan 2 megaisesta liittymästä... Puolitoista vuotta yhteydet on kyllä toiminut aivan kuten pitääkin. Näitä ongelmia ei ole ennen ollut...