Moikka! Voitteko neuvoa minua muutamissa asioissa! Mielestäni koneen netti yhteys ei ole ihan oikein kohdallaan.Mulla on elisan netti yhteys 2/512.Mielestäni koneen yhteys on liian hidas.Vai kuvittelenko väärin.Käytin kahdella nopus testi sivulla ja sain tuloksiksi:59.47 kbit/s ja 92.6 kbps.Tuossa näkyy koneen kuvaruuduussa oleva ADSL-yhteys olevan 100.0 Mbps! Halusin vain kysyä onko kaikki ihan O.K.Mikäli joku pystyy kommentoimaan tätä ongelmaa,ottaisin tiedot vastaan.Olen yrittänyt metsästää jotain testi ohjelmaa,koneeseeni,jolla saisin em.nopeus + muut tiedot koneestani.Mielummin suomenkielisenä versiona.Mikäli tällaista ei löydy,niin joku testi ohjelma,jota on helppo ymmärtää! Jatk.. Sain ladattua Everesti,johon olen tyytyväinen! Mulla on ollut netti npeuden suhteen hieman epäilyksiä.Mulla on uTorrent 1.6 käytössä.Siinä epäilys heräsi,kun lataus kestää luvattoman kauan.Vein muutamalle nopeustesti sivulle arvioimassa nopeuden ja edellä mainitut tulokset sain!Onko nämä yhteensopivat internet yhteyden kanssa,joka on lähiverkko.ADSL,2/512!Nämä tulokset kylläkin poikkeavat toisistaan! Tämä kuvakkeen ADSL nopeus 100.0 Mbps,tarkoittaa siis nopeutta joka tämän modeemin ja koneen välinen nopeus!Kiitoksia kommenteista.Mulla vain on vielä moni asia hämärän peitossa,mutta asiat selviävät keskustelemalla!
täälä on ihan oma aluensa verkoille, jos vaikka tuolta löydät etsimäs http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/205
Ja millaista vauhtia tulee lataukset jos esim. selaimella lataat jotain? Koska jos testi näyttää mitä sattuun vaikka nopeus on oikea niin huoleen ei ole aihetta. Ei olisi ensimmäinen kerta kun nopeustesti sekoilee.
Kysynpä tässä, paljonko pitäs olla yhen megan ADSL:n latausnopeus?? Kun anopin koneella latasin jotain niin latausnopeus oli vain 24k/s. Onkohan koneen asetukset päin PEETÄ vai liittymä jotain muuta ku väitetään?? Omassa DNA-kaapelissa(2megaa) 250k/s, varmaan ihan OK.
Tuon megan latausnopeuden pitäisi olla noin 1024/8 eli 128. Sinun nettisi on lähes täysin oikean nopeuksinen, itseasiassa vähän yläkanttiin. Samoin kuin oma nettini. Yleisin latausnopeus torrenteilla on 80-90kb/s, vaikka liittymä on 512/512. Eli pitäisi olla noin 62. En kyllä valita, mutta...
http://www.msoynet.fi/speed.htm Tuo testi ei kerro mitään! Se näyttää et mulla olis 2 meganen netti vaik on puol meganen
Siis mitä, antaako se sinulle 2000 tulokseksi? Miten nopeasti voit sitten ladata joltain nopealta serveriltä?
Sitten se testi on kait ihan perseestä. Minullakin se kyllä näyttää noin 800kb/s, mutta 100*8 on noin 800. Eli minulla se ei kuseta. Ja minullakin pitäisi olla 512 netti, mutta harvemmin nopeus jää alle 70kb/s.
Mul on 8/1 Meganen netti. Normaalist on tullu tolla testillä jotain 6000-7000kbit/s. Nyt näyttää että 900 ja rapiat päälle. Ongelma ilmeni vasta tänään. Aikaisemmin on siis pelannut hienosti. Missä siis vika?
Onko sama testi? Ja lataako normaalilla nopeudella. Tuo olisi nimittäin oikea latausnopeus, nimittäin 8000/8 on juurikin 1000 ja nopeus ei yleensä ole täysin oikeannopeuksinen.
Nyt pelaa taas niin kun ennenkin. En tiedä missä päässä vika oli. Nyt näyttää kuitenkin taas päälle 6000.