1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia n70 vs Nokia n73

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi Burmanni 19.11.2006.

  1. Burmanni

    Burmanni Member

    Liittynyt:
    06.06.2006
    Viestejä:
    87
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkäs kannaattaako maksaa se noin 120 € enemmän tuosta n73:sta kuin n70:stä? Juu tiedän noiden tekniset erot, lähinnä kiinnostas käytännönkokemukset.. Erityisesti kiinnostaisi se että onko tuo n73:n uudempi Symbian selvästi parempi kuin n70:n vastaava..
    http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=n70&p2=n73&p3=
     
  2.  
  3. FobiAtiC

    FobiAtiC Member

    Liittynyt:
    01.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    itselläni on n70 käytössä ollut vähän vajaan vuoden ja olen ollut tyytyväinen koska ei ole mitään vikaa vielä ilmennyt... harkinnassa oli vaihtaa toi n73 mutta taidan odotella muitten kokemuksia kyseisestä puhelimesta. mutta anyway n70 on toimiva valinta omasta mielestäni
     
  4. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    N73 toimii melkolailla vakaasti vaikka on suhteellisen uusi malli, tietysti jos odottaa vielä hetken niin saat suoraan puhelimen uudemmalla softalla jolloin sitä ei tarvitse itse päivittää. Tosin uusinta softaa ei kannata hakea netistä nyt koska sen kanssa on ollut ongelmia kameran käytössä. Mutta helmi puhelin se on, siitä ei pääse mihinkään. Toisaalta monella on ollut jonkin asteisia ongelmia tuon N70 mallin kanssa joten aika vaikea sanoa. Tuossa N73:ssa on se uudempi versio siitä ohjelmistoalustasta joten tulevaisuudessa ohjelmien yhteensopivuus on todennäköisempää.
     
  5. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on Nokia N73. Olen varsin tyytyväinen siihen. Ostin myös Nokia LD-3W GPS. Olin gps ensiksi pettynyt, koska se ei kommunikoinut kännykän kanssa, bluetoothin välityksellä, kunnolla, vaan katkoi jatkuvasti yhteyttä. Sitten kaverini sanoi, että vie kännykkä ohjelmapäivitykseen, niin ongelma häviää - ja niin kävikin!

    Katselen paljon videoita: Nokia N73 320x240 pikselin näyttö on minusta hyvä. Videot on pakko pakata kännykälle sopiviksi, jotta vältyy varsinkin äänen pätkimiseltä. Onneksi pakkaaminen käy nopeasti, ja monen tunnin katselunautinto on valmis - erityisesti tv-sarjat on mukava katsoa kännykästä. Uudelleenpakatessa videoita on muistettava nostaa äänen tasoja ainakin 150%, jotta äänen kuulisi selvästi kuulokkeista. Itselläni on 2Gb Kingston muistikortti videovarastona.

    Elisan "ilmainen" tv katselu harmittaa - ainoastaan MTV3 lähetyksissä on riittävän kova ääni - muissa ohjelmissa ääni tahtoo olla niin hiljaisella, että jos on taustamelua, ääntä ei kuule. Kumma, että videoissa äänitasot ovat Nokiassa hiljaiset, kun radio kuuluu aivan hyvin.
     
  6. Rusi

    Rusi Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    270
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    N73. Noita kannata edes vertailla keskenään. Tyytyväinen olen ollut jo vajaa pari kuukautta.
     
  7. juha123

    juha123 Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    182
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kertokaas mulle miten pystyn muuttamaan mpg tiedoston esim mp4 tiedostoon että voin katsoa tuolla n73:sella elokuvia.
     
  8. T0mmy

    T0mmy Member

    Liittynyt:
    11.12.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    aivan loistava puhelin...
     
  9. sonyerkki

    sonyerkki Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse luin kuukauden verran käyttökokemuksia N73:sta, N70:sta, N80:sta ja monista muista puhelimista. Päätös syntyi kuitenkin vasta liikkeessä. N73 on älypuhelimeksi varsin hyvänkokoinen ja Nokialaiseksi yllättävän jämäkänoloinen, mitä nyt takakuori alapääastään hieman natisee. Sen kanssa tein kaksi vuotta kestävän liiton ja tyytyväinen olen päätökseeni. Tämä tapahtui pari kuukautta sitten.
    S60 3rd -softa on käytössä hyvä ja selkeä, tosin hidastelu esim. galleriassa hieman pudottaa pisteitä. Kamera on loistava. Tästä löytyy kaikki oleellinen, omasta mielestäni N73 olisi täydellinen, jos se omaisi Wlanin. Itselläni tämä kuitenkin toimii todella epävakaasti. Kamera jäätyy vähintään joka kolmannella käyttökerralla, puhelin jäätyy kun kuuntelee musiikkia kuulokkeilla+tulee puhelu, soittaessani eräälle tutulleni hänellä näkyy, että soitto tulisi Asiakaspalvelusta, jne..
    Alkuperäinen softa mulla oli joku 30.07, sitten päivitin johonkin marraskuiseen softaan ja molemmissa suunnilleen samat ongelmat. Viimein tässä pari viikkoa sitten, päivitin product codea vaihtamalla N73 Music Editioniksi ja tässäkin samat bugit.. Toivottavasti Nokia tekee asialle jotain.
    Jos vertaat N70:stä N73:een, on olemassa vain yksi vaihtoehto. Henk.koht. en N70:stä pidä varteenotettavana kilpailijana.
     
  10. PcTommi

    PcTommi Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Äitillä on työpuhelimena ollut puolen vuoden ajan N70 ja sitä olen jonkun verran testaillut. Itselläni reilun vuoden vanha 6020 peruspuhelin, joka menee varmaan kevään puolella vaihtoon. En nyt tiedä oikein mimmoiseen olen vaihtamassa, edulliseen vai kalliimpaan, mutta tuo N73 on alkanut vaikuttaa mielenkiintoiselta. Myös N72 on hyvännäköinen ulkoasultaan sekä ominaisuuksiltaan, eikä ole älyttömän hullun hintainenkaan. Keväällä nähdään miten käy..

    OT | Onko kellään kokemuksia tuosta N72?
     
  11. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sehän on melkein sama puhelin kuin N70 mutta siinä ei ole tuota 3G-verkkoa ollenkaan eikä sen mukana tuomia ominaisuuksia kuten videopuhelut.
     
  12. PcTommi

    PcTommi Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vertailinkin ominaisuuksia ja näinhän se on. N70:stä tullut (vai onko vielä kaupoissa?) uusi, tyylikäs musta versio. Olikos nyt jollain MusicEdition lisänimellä varustettuna. Samat ominaisuudet vissiinki.

    Sori offtopic, loppu nyt. :>
     
  13. zazmo

    zazmo Member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kannattaako ostaa music edition vai normaali malli?
     
  14. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    N73 ME:ssä on mukana 2Gb muistikortti (koko riippuu ostopaikasta), mukana on AD-46 audioadapteri (jolla saat liitettyä puhelimeen omat kuulokkeet 3,5mm plugilla) ja musiiikkisoitinsofta on erilainen siten että soitin näyttää myös levyn kannet, siis jos sellaiset löytyvät. Värinä on mielestäni tyylikäs musta mutta ostamisen kannalta ratkaisevin asia on tietysti se että tarvitsetko tuota korttia ja adapteria.
     
  15. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    N73 ME:n adapteri on AD-41 (3,5:n plugi, vastausnäppäin, stop, play, pause, kelaukset, volume up/down, näppislukko ja mikrofoni) ja kuulokkeina HS-28.
     
    Viimeksi muokattu: 22.12.2006
  16. BackSmack

    BackSmack Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    134
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itellä on n70.. Ihan hyvä puhelin on, ei pahempia bugeja, ainut huono puoli mitä olen huomannu on että kun videota kuvaa niin se pätkii jonkun verran, itse asiassa kun kuvaat, se pätkii todella paljon, mutta kun katsot kuvaamaasi videota, muutama töksäys on... Serkulla on n73, ja siihen tulokseen olen tullut, että kyllä se n73 on parempi.
     
  17. jokisam

    jokisam Guest

    Kaveri sano et n70 on paska. iten en tiedä ku en omaa mut itellä on vähän aikaa sit päivitetty n73 ja on mun mielestä ihan sika hyvä puhelin. aluks tilttaili mut ei enään. hyvä näyttö,kamera,ominaisuudet ja muutenkin toimivuus. eikä näytä hullummalta. ja sit ku http://www.ipmart-forum.com/ päivitys loppuu ni sielt saan ilmasta softaa reggaamalla ittes sinne. mulla on meset ja smartmovie sun muut puhelimessa. kannatan n73 ostamista. en oo katunu päivääkään
     
  18. BackSmack

    BackSmack Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2005
    Viestejä:
    134
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei n70 nyt mikään paskakaan oo.. Kyllä se hyvä puhelin on mutta on se n73 silti parempi.
     
  19. arra

    arra Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    totta n73 on parempi vaikka se on jo 2 kerran huollossa... saan varmaan uuden... backsmack se kehuu serkkua
     
  20. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Itse juuri kokeilin isukin n70 kännyä ja ei se oikein vakuuttanut n73 mallin jälkeen. Näyttö oli pienempi ja epätarkempi ja s60 2nd edition tahmaa melkoisesti 3rd editioniin verrattuna.
    2nd edition omaa tällä hetkellä paljon paremman ohjelmisto/peli tuen johtuen siitä että 3rd edition rakennettiin kerneliä myöten kokonaan uudeksi joten se ei osaa käyttää vanhempia ohjelmia/pelejä.
    No, tämä muuttuu tulevaisuudessa ja uudempi versio antaa mahdollisuuksia kehittää erilaisia/kehittyneempiä ohjelmia :)
     
  21. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tollanen N72 tuli hankittua Noin viikko sitten. Tähänmennessä olen ollut tyytyväinen puhelimeen. Aika tyylikäs puhelin ja ei ollut pahan hintainenkaan. 3g ominaisuuksilla itse en ainakaan tee mitään,enkä ole kaipaillutkaan!
     

Jaa tämä sivu