Nokia 9300 ja 2 gt muistikortti

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi Jarzi 04.05.2006.

1. Jarzi

Jarzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin Kingston 2 gt mmc-kortin. Puhelimen laitehallinta ei löydä sitä.
    Pitääkö kortti alustaa pc:n kortinlukijaa apuna käyttäen ensin fat16 muotoon, jotta sen saa toimimaan? Vai onko toimimattomuuteen syynä se, että kortti ei ole kaksi jännite versio?

2.  
  3. jonne

jonne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    puhelimissa muistikortin pitää olla kaksi jännite muistikortti.

4. Jarzi

Jarzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sepä selittää sitten, miksi se ei toimi.
    Pitää mennä kauppaan ja vaihtaa kortti.

5. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    uteliaisuudesta mistä sait ton 2G mmc kortin tai lähinnä mistä ostat ton 2g mmc DV (dual voltage) kortin olen ite ettinyt 2g dv kortti mutta moni myy ei oota niillä valikoimissa mutta nyt ei ole hyllyssä

6. frankku

frankku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sellainen korjaus että 9300(i) EI tarvitse tuollaista DV korttia vaan siihen käy myös ihan normi jännitteillä oleva kortti. Sitten toinen asia on se että kommunikaattorit ei nokian mukaan tue kuin 1Gt asti mmc korttia...

Eli vaihdappa samalla pykälää pienempään niin luulisi helpottavan.

7. Jarzi

Jarzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Paikallisen prisman kautta tilattiin GNT:n valikoimasta.
    Palauttaessa korttia, kertoi toinen myyjä minulle, että pitää ehdottomasti olla kaksi jännite kortti. No sellainen on tulossa
    toisesta tukusta, jonka nimeä en tähän hätään valitettavasti muista.

Ja kyllä kommarin pitäisi tukea 2 gt korttia, koska esim. navicore
    toimittaa euroopan kartaston 2 gt kortilla. En tietenkään voi väittää
    varmaksi, mutta koittamalla se selviää. Uusi kortti tulee keskiviikkona.
    Kerron miten kokeilussa kävi.

8. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kyllä kaikkien "uusien" pitäisi tukea 2g dv korttia

ite kun ostin 6630 nokian niin sillon oli 256mb mmc kortti suurin nyt kun hinnat halpeni niin ostin 1g mmc dv kortin ja toimi heti oli kingston

vaikka ei toimisi niin onhan noita päivityksia kännykkää esim mulla version 1.3 Bluetooth ei toiminut sitten kaveri kännykkä kaupassa päivitti mun 6630 nyt toimii kaikki Bluetooth versiot voisen itekki päivittää mut kun mulle se ei maksanut mitään

9. frankku

frankku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ollaan muuten molemmat sen verran oikeassa että nokia 9300 ei tarvitse sitä DV korttia mutta 9300i sitten kuitenkin tarvitseen. Sellaista.

10. Jarzi

Jarzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei saatu toimimaan 2 gt korttia. Vaihdoin 1 gt korttiin ja toimii loistavasti. Bat power niminen firma mansessa toimittaa tavaraa tähän paikalliseen prismaan. Olin heidän tukihenkilöön yhteydessä tällä viikolla ja hän kertoi koittaneensa kolmeen kommariin neljää eri korttia. Yksikään yhdistelmä ei toiminut. Kertoi myös, että todistettavasti joku on saanut 2 gt kortin toimimaan. Kortti ei toisin ole ollut kinston.
    Asiaa kun tarkemmin kuutioi: nokia 9300:n kortti on alustettu fat16 ja sehän ei kai tue kuin 1 gt asti. Liekkö se sitten syynä ettei 2 gt kortti toimi. Elisan huollon mukaan nokian uusi ohjelmapäivitys on tulossa ja tiedottavat, kun se on saatavissa. Pitää vaihtaa sitten korttia jos vielä on tarvetta...

Jaa tämä sivu