oon tässä pähkäillyt jo jokusen kerran miten ihmeessä saan siirrettyä koneeltani esim pelejä puhelimeeni. ainoa keino tiedonsiirtoon on muistikortti. eli oon laittanu muistikortille kamaa tietokoneella ja sitten juntannu kortin luuriin, mutta, heikoin tuloksin (.jar, .jad, .sis päätteisiä kuitenkin taitaa olla kyseessä) "sovellukset" kohdasta ei oo mitään apua, ilmoittaa vain että ei oo asennettavia sovelluksia. onks nyt tähän joku niksi vaiko onko yleensä edes olemassa mitään keinoja saada hommaa vörkkimään?
Sissit pystyy asentamaan: Työkalut -> Hallinta. Voitkin samantien asentaa FExplorerin, millä saa javapelit helposti asennettua vain avaamalla ne(jad tai jar).
kiitoksia! sain vihdoinkin asennettua fexplorerin, mutta, jostain syystä ei jadit ja jarit vieläkään onnistu ja hallinta kohdasta näyttää vain että ei ole asennettavia sovelluksia (sis kyseessä). liekö peleissä vikaa tai sitten kapulassa. yrittelen vielä tsekkailla. [niin joo, ja täällä puolisoni tykönä on myös infra käytettävissä.]
.jad:eja ei tietääkseni tarvitse mihinkään. Pitäisi kyllä toimia niin että heität .jar-tiedoston puhelimeen millä keinolla tahansa ja sitten vaikka fexplorerissa klikkaat ko. tiedostoa, jolloin sen asennus käynnistyy. Aivan kaikki java-sovellukset eivät tosin 3650:ssa toimi kun on sen verran vanhempi kapula...asennus kyllä pitäisi tästä huolimatta toimia. Java-sovellukset muuten menevät tässä luurissa Sovellukset-ohjelmaan, eivät itse päävalikkoon kuten .sis-ohjelmat. Tuo Hallinta-ohjelma taas on vain varsinaisille symbian ohjelmille (.sis), siksi siellä ei jar:eja näy. Uudemmissa puhelimissa tosin kaikki ohjelmat käyttävät tuota Hallintaa.