noista sonyn md-soittimen kuvatuksista

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi pegasos85 09.04.2004.

1. pegasos85

pegasos85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kun oon täältä noita kyselyjä lukenu, millasia erilaiset md-soittimet on, kirjotan ny tänne omat kokemukseni sonyn net md walkman mz-n710:sta. ÄLKÄÄ OSTAKO! (haluutteko ostaa yhen vähän käytetyn? ostettu elokuussa -03)

Ensinnäkin mukana tullut softa, Sonic Stage on surkea. Ohjelmalla kestää käynnistyä (windows ME käyttis) hirmu pitkään, ja joskus ohjelma sotki kaksi valikkoa päällekkäin, niin että se oli käynnistettävä uudestaan. Ohjekirjasessa paljon mainostettu "vedä-ja-pudota"-tekniikka ei toiminut ollenkaan, kun mp3sia piti siirtää koneelta listaan md-levylle siirrettävistä.

ohjelman käyttö oli niin hankalaa, että ensi yritysten jälkeen päätin tyytyä käyttämään sitä vain tarpeellisimpaan: mp3sten muuntoon ATRAC-muotoon ja siirtoon md-levylle. Muodon muutos kylläkin teki äänenlaadusta aivan hirveän huonon, eli jos biisissä oli yksikään kitarariffi, bassoa tms. sen kuunteleminen oli tuskaa. Jostain selittämättömästä syystä osa kappaleista kyllä meni levylle ihan vaivatta, ja kuulostikin hyvältä, mutta syytä en saanut selville. 128 mp3 saattoi kuulostaa aivan hyvältä, 320 hirveältä, tai toisinpäin. ohjelman uudelleenasennus ei auttanut.

yritin löytää sonyn sivuilta päivityksiä, joita odotin löytäväni hurumykyn (=paljon), mutta yrityksen kotisivut olivat yhtä toimivat kuin SonicStage. Surffattuani amerikoista eurooppaan australian kautta, luovutin (jos joku viksumpi löytää, heittäkää osote).

kirjoitin sonylle ja vaadin rahojani takaisin, sillä ainut tapahan saada musiikkia md-levyille on juuri tuo typerä softa... Tätä kirjoittaessa minulle ei ole vieläkään vastattu (aikaa kulunut n.5kk).

Itse laite toimii moitteettomasti, ei ole nikotellut kertaakaan, kaukosäädin on helppokäyttöinen kunhan ei törkkää vahingossa väärää nappia. Pienen kokonsa vuoksi kaukosäätimen napit on aivan liian lähekkäin aluksi. Liukunäppäin, jota käytetään biisin valitsemiseen ja pausenappina hajaa helposti. kuulokkeissa ei ole valittamista, mutta mukana tullut "kantolaukku klipsillä" oli kyllä surkea esitys. kamalan näköinen eikä ollenkaan käyttökelpoinen. ostin suosiolla paremman (10e lentokentältä).

akku ei kestä pakkasia paljoa, pidin laitetta mukanani toppatakin taskussa, ja nykyisin akku täytyy ladata jo parin tunnin intensiivisen kuuntelun jälkeen. lisäksi se tuntuu tyhjenevän itsestään samaa vauhtia, käytti laitetta tai ei. jos joku keksii ratkaisun tuohon äänenlaatu-ongelmaan, kertokaa, mutta kertokaa pian. laite on jo myynnissä.

Viimeksi muokattu: 09.04.2004
  2.  
  3. Snaba

Snaba Guest

Eikös toi SonicStage tuu kaikkien Sonyn MD-soittimien kanssa. Mulla on sama soitin, eikä äänenlaadun kanssa ole ollut suurempia ongelmia, paitsi alussa kun kuuntelin Philipsin kuulokkeilla. Nyt kuitenkin hommasin ihan Sonyn kuulokkeet eikä äänenlaadussa ole valittamista. Olen kyllä samaa mieltä että SonicStage on surkea ohjelma, toivottavasti tulee pian joku päivitys tms että pääsee eroon siitä.

4. spebbo2

spebbo2 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko kokeillut eri kuullokeilla?
    Ëi mikään ihme jos on hirveä ääni jos vetelet jollain paketin mukana tulleilla.
    Kokeile jotain "isoja" noiden nappien sijaan.

5. pegasos85

pegasos85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kokeiltu on philipsin kuulokkeilla, kaverini ostamilla sonyn-kalleimmat-mitä-saa-md:tä-varten-suunnitelluilla-kuullokkeilla, meilkein kaikilla, mitä oon käsiini saanu, kajareista lähtien... kytkin jopa stereoihini, jos ois auttanu... on tässä ollut aikaa kokeilla. ei toimi. särisee yhä.

6. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    No eikös nyt ole muutenkin hyvä aika luopua vanhoista MD-soittimista, kun kohta saa kaupasta niitä uusia gigatavun levyllä toimivia Hi-MD-vempeleitä?

7. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu ja mikäs softa se siellä mukana tuleekaan - Sonic Stage 2 :-D

Lupaavan kuuloinenhan tuo Hi-MD on, mutta kun digitaalinen siirto onnistuu vain tuon SS2:n kautta. OK, optinen siirto onnistuu MD laitteeseen päin tietysti ilman, mutta kun tuo ei taida pukata tuosta optisesta ulospäin :-(

8. pegasos85

pegasos85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sain vinkin, että huono äänenlaatu saattaisi johtua siitä, että musani on kopiosuojattua. Varmaan onkin, eihän sitä kaupasta enää muuta saa ;) mutta ei sekään nyt ihan kaikkea särinää selitä.. kun suojaamatonkin musa särisee. tutkimukset jatkuvat. Lisää vinkkejä md:n käyttöön ja suojauksien kiertoon sivuilta www.minidisk.org.

juu, oon ostamassa nyt tilalle/vaihtamassa tätä creativen 30gb kovolla varustettuun vehkeeseen. en oo netistä vielä löytäny arvostelua, joka sen äänenlaadun haukkuisi. Mutta varmaa on, etten enää sonyyn koske. niitten kameratki o yksiä patterisyöppöjä. :)

9. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uusimmassa Hifi-lehdessä oli noita mp3 soittimia arvostelussa. Siita sai sen viestin, että iriver olisi SE soitin. Näytti aikas tasaiselta sen taajuusvaste verrattuna muihin. Ja toistoaika oli tuplat paljon kehuttuun ipodiin. No joo... Olen itsekin katsellut SB JukeBox3:sta kun tuo WAV nauhoitus ominaisuus on itselle aikasta tärkeä.

Ei minulla ole Sonyn MD soittimen kanssa ollut onglemia. Tosin en juuri siirtele empeekolomosia MD:lle vaan optisen liitännänkautta ihan vaikka CD:ltä tai PC:ltä. Hyvin pelittää ei valittamista äänenlaadussa. Oma suositukseni onkin (ollut aina) että jos mp3sia haluaa kuunnella niin siihen on omat laitteet ja niitä kannattaa suosia.

Viimeksi muokattu: 20.05.2004

Jaa tämä sivu