Nightwish mukana VCD. Miten saan sen MP3 muotoon?

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Goofy 11.09.2002.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Goofy

    Goofy Guest

    More,

    Nightwish Century Child levyllä tuli VCD levy (Org.Gary Moore, Over the hills and far away) josta ajetaan *.dat tyyppinen file. Kuva tulee ja musa kanssa. Miten saan musiikin konvertoitua MP3 muotoon.

    Any ideas ?

    T,
    Hessu
     
  2.  
  3. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen aikanaan työreissulla hommattuja musiikki-VCD:itä käännellyt MP3:ksi siten, että ensin VirtualDubilla tai TMPGEncoderilla wav-tiedostoksi ja mp3-kääntö esim CDex:llä.
     
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Minkä h...tin takia kääntää MP3:ksi, kun se audio on siinä valmiina MP2:na? Vedät ne DATit sieltä kovalevylle ja menet TMPGEncissä MPEG Toolsiin ja sieltä Demux.
     
  5. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Siis tuliko tuon Nightwishin mukana tuollainen VCD vai tarkoitatko nyt sitä tiedostoa mikä siellä CD:llä on?
    Omassa versiossani nimittäin on kopiosuojattuja WMA-tiedostoja, joten mikähän versio sinulla on?
     
  6. Goofy

    Goofy Guest

    Jep,

    Mulla tuli siis kaksi levyä. Toinen oli Normaali CD, tosin Key2 koodattuna. ja toinen normaali VCD-levy. Siis kaksi levyä. Kuten mun otsikostakin näkyy, olen "newbie". Mikä ...vattu on TMPGE? Ja soiko tuo kyseinen formaatti DEmuxattuna MP3 soittimissa?
     
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    TMPGEnc on MPEG-1/2 -pakkeri/käsittelyohjelma, löytyy AfterDawnin softa-alueilta, vaikka haulla http://fin.afterdawn.com/haku/

    Ja MP2:n _pitäisi_ soida yleisimmissä MP3-soittimissa. Eli siis MP2 = MPEG-1 Audio Layer II ja MP3 = MPEG-1 Audio Layer III.
     
  8. Goofy

    Goofy Guest

    Kiitos, johan toimii. Näin se aloittelijakin saa rempulat pelaamaan. Päätän keskustelun tähän!
     
  9. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Loistavaa. Suljetaanpas samantien threadi.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu