Huomasin tuossa surffaillessani, että www.nierle.de saisi noita otsikon mukaisia Prodye DVD-R video 1x-2x levyjä 50 kpl:n cakeboxin hintaan 35 euroa. Itselläni on samaisesta firmasta tilatut Prodye DVD+R 2,4x video gold levyt toimineet ongelmitta. Mites noiden miinuslevyjen toimivuus? Tarkoitus olisi poltella niille ihan vain divX:ä. Polttimena toimisi NEC-1300A (firmware 1.08)ja Nero 6.0.0.19. Onko kenelläkään kokemuksia ko. levyistä?
Kyseessä Maxell-feikki...vältä kuin ruttoa... Jos haluat polttaa alle 4gb/levy, silloin voit hyvin ostaa...
Optoriten 8x asemassa ei pelannut yksikään lätty. Onneksi maksoin vain n. 40€ / 50kpl, ja kaikenlisäksi sain myytyä kaikki pois jopa pienellä voitolla.
ostin 50kpl noita 2x lättyjä, n.30kpl poltettu ja kaikissa varmuuskopio dvd-leffasta. lg:n polttimessa siis toimineet mainiosti!
Hyvin ovat toimineet! Poltettu pioneer dvr-k12ra, gigabyten go:lla ja lg gsa-4081b ja testattu yamadan 5520s ja usealla muulla soittimella. Ei yhtään hylsyä! Ehdottomasti hinta/laatu suhde kohdallaan.
jos ne sattuu toimimaan sun vermeissä ei tarkoita että ne oisi laadukkaita. Laatuun kuuluu myös se kauanko data säilyy niissä. Siinä se hinta/laatu punnitaan. Yleensä ei kannata ostaa halvinta
Spoken like a true DVD-R-philiac. Kannatetaan... Itse panostaisin RitekG04:iin, Verbatimin MCC:een, RICOH:iin. Ei voi mennä (ainakaan paljoa=) metsään...
Toisilla on toisenlaiset arvot. Tottakai esim. ritekin tai verbatimin levyt ovat laadukkaampia etenkin jos haluaa tehdä kopioita dvd-elokuvista en ole erimieltä. Ja mitä siihen datan säilyvyyteen tulee niin luulisin että kun data sieltä prodyen kiekolta häviää on se sille aivan sama. Jos se tieto siellä edes parivuotta säilyy niin hyvä on, sillä tuskin esim 20 vuoden päästä liikutaan dvd-formaatissa puhumattakaan 100:sta vuodesta. Että jos haluaa tuhkasta maksaa niin se on jokaisen oma asia. Ja kyllä noihin levyihin voi polttaa ihan täyteen. Mahtasko olla jotain hämminkiä sun vehkeissäs.
Ken tietää. Olen vain itse huomannut, että halvimmat plätyt alkavat pikselöityä elokuvakopion lopussa, Ritekit, MCC:t ja Ricohit eivät...aika helppo vetää johtopäätöksiä. Sen takia jaksan jankuttaa laatuun panostamisesta, jokainen tietenkin tekee niin kuin haluaa. Mutta hyvä jos sinulla toimivat. Itse tähtään siihen, että toimisivat vielä viiden vuoden päästäkin=]
Halvalla harvoin hyvää saa. Olen täysin samaa mieltä MrShavez:in kanssa. Kyllä niihin levyihin kannattaa se parikymmentä senttiä laittaa lisää hintaa per kpl niin saa jo ihan laatukamaa.
jos halpis levyjä haluaa, niin kantsii ostaa. tää oli neljäs halpislevymerkki jota kokeilin ja parhain ( ja halvin )just eilen poltin 4,39gt elokuvan ja meni aivan ulkolaidalle. näkyy nykimättä. edelliset datawriten keltaiset levyt rupes tökkimään jos meni yli 3,5gt:n. niin ja polttimena on toshiba sd-r 5002.
Noita keltaisia olen useamman sata kärytellyt nec 1300A.lla. Kaikki tappiin saakka ja yhtään coasteria ei ole tullut. Taitaa olla polttimesta kiinni mikä on hyvä halppis kiekko. Oisko jollakin myydä Moolokille muutamaa noita kiekkoja kun kokemuksiakin niistä tuntuu olevan. Pääsisi kokeilemaan muutaman niin ei tarvi ostaa läjää susia.
Tuolla pääsis jo ennätysten kirjoihin. Aika kummallista kuinka joillain palaa tuhansia ja tuhansia levyjä tappiin asti ilman yhtäkään lasinalusta ja suurimalla osalla käyttäjistä kuitenkin niitä tulee, jopa laatumerkeillä aina silloin tällöin. Aika huippulaatua ovat kiekot olleet tai sitten on vain kohdalle osunut sellainen dvd-soitin, jossa on hyvä lukupää (dvd-soittimissa on todella paljon eroja noiden poltettujen levyjen lukemisessa)
DVD-R 4,7 GB Prodye 4x ei ainakaan toiminu nec1300a vaikka vaihdoin firmwaren jonka piti poistaa kyseinen illegal disk ongelma , eikä kai ollu neron vika ku ei toiminu muissakaan poltto-ohjelmissa. toimii kun löysin toisen firmwaren.......
Princon sisuksilla olevia 1* keltaisia olen poltellut 2* satoja. melkein 10:llä eri stand-alonella ovat toimineet moitteetta. Yhdessäkään kokeilemassani stand-alonessa eivät ole toimineet. Myös harmaat datawriten classicit joissa on tdk:n sisukset ovat toimineet moitteetta. Pro diskin rojuilla olevat ovat surkeita ja enemmän coastereita kuin onnistuneita. Kyllä enkun maalla on vielä hinta-laatu suhteessa paremmat miinus puolen kiekot leffojen varmuuskopiointiin. http://www.digitalpromo.co.uk/erol.html Tuosta esim. alle 18 ekua 25 kpl datawriten 4x keltaista. Saman kustantaa kuin nuo prodye:n kiekot. Postit on kovemmat mutta Reilustihan niitä tilataan kun kerran vaivautuu tilaamaan. Tuossa vielä vähän käyriä kiekkojen poltosta: http://www.mpegit.net/4x_dvd-r//comments.php?id=7 Tuntuu olevan yleinen mielipide niiden olevan hyviä halppis kiekkoja (paitsi mr DVDR(W)n) ja toimivat kaikissa polttimissa.
No eipä nuo testit kauhean hyviltä näyttäneet Tiedän varmuudella että noilla testaajilla on tullut myös lasinalusia kyseisillä levyillä. Täydellinen levy se ei ole. Sellaista ei ole varmaan olemassakaan. Siinä se pointti, jota yritin tuoda esille. Aika omituista että juuri niillä, jotka puolustavat halpislevyjä ei tule koskaan yhtään lasinalusta ja levyt toimivat juuri miljoonassa standalonessa, joissa kaikkissa tietty ne sadat levyt testataan. Jotenkin se on vain ristiriidassa sen kanssa miten yleensä nuo poltot menevät. Kyllä se on _todella_ hyvää tuuria jos kaikki kiekot jostain halpis erästä palaa tappiin asti ilman pikselöitymistä.
Joo eipä niitä käyriä esim. verbatinen vastaavaan voi verrata. Mutta hintakin on eri. Dataakaan en niille polttelis, mutta leffojen varmuuskopioon jos haetaan hinta-laatu suhteeltaan hyviä kiekkoja on datawritet varmasti hyvä vaihtoehto. Pienet polttovirheet/ rosot käyrässä ei näy leffaa katseltaessa. Data puolella eri homma. Itsekin keräilen leffoja, joita on reilusti. Katsottua ei välttämättä tule kovin montaa kertaa niin ei viitsi kyllä euroa enempää kiekosta maksaa. Halvempikin ajaa asiansa. Dataa olen poltellut paremmille + räiskäleille.
http://www.cdrohlinge24.com/ SUNSTAR DVD-R 4,7 GB 4X Speed - 25 Stück - 4-fach brennbar 20,50 ekua 25 kpl spindle. Leaddatan pinnalla olevia kiekkoja. Nuo on ainakin hyviä kiekkoja eikä ole hinnalla pilattu
Kyllä se on aika paljon vehkeistä kiinni miten hyvin hommat toimii. Ei rahalla aina saa laatua esim hk:n standalone soitin ei hirveesti tykkää naarmusista levyistä mutta yamada soittaa levyn kun levyn. Mitä tulee noihin levyn alusiin niin yhtään ei ole tulut vastaan eikä sitä pikselöitymistä. Ja kuitenkin niitä on polteltu todella monella eri polttavalla, ja ilman mitään firmware päivityksiä. Tosin itse ostaisin prodyen dvd-r video 4x kulta levyjä. Ainakaan levyn tunnistamisessa ei ole ollut kellään ongelmia.