Neuvoja sopivan emon valintaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Evilkele 24.06.2008.

1. Evilkele

Evilkele Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Konetta olen uusimassa, ja kaikki muut osat olen aika lailla valkannut, mutta emo on vielä vähän auki...

Tarkoitus olisi saada valmius kahdelle Geforce näyttikselle (yksi löytyy jo) eli SLI tuki tulee löytyä...

Ellei ole jo selvinnyt niin kone tulee pelikäyttöön...

Tässä mitä olen tähän mennessä katsastellut, kommenttia saa heittä mielellään paljon!

Kotelo: Antec sonata III (sis. 500W Poweri)
    Emo: ASUS P5N32-E SLI PLUS
    Prossu: Intel Core 2 Duo E8400
    (Ehdottakaa jotain hyvää cooleria tähän)
    Muisti: 4gt Kingston DDR2/800

Vanhasta koneesta otetaan hyötykäyttöön nykyinen näyttis:
    MSI Geforce 8800 GTS 320MB

2.  
  3. Euphemos

Euphemos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    G80 8800GTS SLI ei valitettavasti yllä Radeon HD4850:n (160-180e riippuen kaupasta, tällä hetkellä edullisimmat Famikossa ja kallein Jimmyllä) tehojen tasolle, joten on parempi myydä tuo vanha näyttis pois ja hankkia emolevyksi Asus P5Q Pro (n. 105e paitsi Jimmyllä taas 30e kalliimpi) tai P5Q-E (n. 125e, kuten myös).

Samoin ei ole pakko investoida juuri Kingstonin muisteihin, mm. PQI:tä ja Corsairia saa edullisemmin ja ovat aivan yhtä suorituskykyisiä/kellotteluun sopimattomia.

Muuten ihan jees, paitsi tietty prossujäähyksi voit valita Xigmatek HDT-S1283:n tai lähestulkoon identtisen OCZ Vendetta 2:n (n. 40e).

4. Evilkele

Evilkele Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin tutkiskelemassa ja tuossahan on kieltämättä järkeä. Näyttistä en kyllä juuri nyt rupea vaihtamaan, mutta voisi kyllä olla hyvä huomioida se emoa valitessa. Mitä suosittelisitte, Crossfire ratkaisua silmällä pitäen, emoksi?

Jaa tämä sivu