1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Neuvoja projektorin ostoon

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi lastafter 16.05.2006.

  1. lastafter

    lastafter Member

    Liittynyt:
    16.05.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heippa,

    Hankin jokin aika sitten pimennysverhot, jotta saan nukuttua öisin. Samalla kävi mielessä projektorin hankinta. Mulla on 36 tuumainen 80-luvun telkkari, joka on tekohengityksessä. Pitäisi kuitenkin hommata uusi näyttölaite. Olin suunnitellut lcd:tä, mutta sellanen pitäisi olla mulla 32" ainakin. Oikeastaan haluaisin noin 40-50" kuvan. Asun pienessä yksiössä ja täällä ei oikeastaan ole tilaa isolle telkulle. LCD piti ripustaa seinälle, mutta sen sijaan seinälle voisin pultata projektorin.

    -Onko olemassa parin tonnin projektoria, jossa olisi poikkeuksellisen kestävä lamppu niin että sen kustannukset olisi pienet?
    -Mitkä lehdet viimeaikoina testanneet? Tilaan ne kirjastosta.
    -Onko jotain kompastuskiviä kuten HDCP?
    -Mitä sanottavaa dlp:stä?

    Tarkoitus olisi katsoa pääasiassa dvd-leffoja ja joskus koneelta HD-leffoja sekä satunnaisesti noin kaksi tuntia viikossa digiboksia.

    Kiitti titäville!
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    MB 02/06 parin tonnin luokkaan testi. Testi ykkönen lähtee netissä alta 1400€ Sanyo PLV-Z4.
     
  4. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Halvoissa DPL-projektoreissa värit muodostetaan yhden peiliyksikön ja väripyörän avulla, jolloin seurauksena on satunnainen ns. sateenkaari-ilmiö, jolle jotkut ovat herkkiä toiset eivät.
    Toinen ongelma halvimmissa voi olla pieniresoluutioinen DLP-paneeli, jolloin esim. tietokoneen kuva voi olla epätarkka. Muilta osin DLP-tykit ovat hyväkuvaisia, mutta erityisesti tuon sateenkaari-ilmiön osalta ne vaativat mielestäni aina koekatselun.

    Lamppujen käyttötuntien lisäksi varaosalamppujen hinnoissakin on eroja. Erityisesti makkarissa heittimen hiljaisuus lienee tärkeä valintaperuste.


     

Jaa tämä sivu