Neuvoa koneen päivittämiseen

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Boretus 06.07.2008.

1. Boretus

Boretus Guest

Olen päivittämässä konettani mutta koska viimeaikainen tekniikka on jäänyt vähän vähemmälle seuraamiselle päätin kysyä neuvoa itseäni paremmin tietäviltä.

Kyseessä on siis päivittäminen niin että olemassa oleva kotelo, kovalevyt sekä näytönohjain säilyvät ja päivitettävät osat siirtyvät korvaamaan hajoneita osia toisessa koneessa. Olen miettinyt seuraavien komponenttien hankintaa:

CPU : Intel Core 2 Quad Q9450 (tray) + Xigmatek HDT-S1283
    MB : ABIT IX38 QuadGT / Asus P5E X38 / Asus P5Q
    RAM : 4 x 2gt DDR2 800MHz / 2 x 4gt DDR2 800MHz
    Power : 525W Modu82+

Näytönohjaimena tulee jatkamaan Nvidia GeForce 8800 GTS ja se on ainakin tähän asti ollut aivan riittävä (eli Crossfire ei ainakaan tässä vaiheessa ole ajankohtainen).

Kysymyksinä olisi seuravat:

1.
    Mikä kolmesta listalla olevasta emolevystä olisi kannattavin ottaa käyttöön (vai olisiko jokin muu emolevy vielä parempi vaihtoehto). Olen lukenut useampia keskustelupalstoja mutta en ole oikein päässyt selvyyteen mikä olisi paras emolevy minulle ja miksi.

2.
    Koska samalla on tarkoituksena ottaa käyttöön 64 bittinen Vista olen ajatellut hankkia 8gb muistia (tämä kun kuulemma on suotavaa). Kysymyksenä onkin pitäisikö muisti ottaa 2 x 4gb vai 4 x 2gb palikkoina. Keskustelupalstoilla näytetään yleisesti tarjoavan vaihtoehtoa 4 x 2gb mutta mistään en ole löytänyt kunnon selitystä sille miksi se olisi parempi vaihtoehto kuin 2 x 4gb.

Ideana on että tämä päivittäminen on riittävä seuraavaksi 2-3:ksi vuodeksi (ainakin näiden osien kohdalla). Budjetin toivoisin pysyvän alhaisena, alle 700e.

2.  
  3. Euphemos

Euphemos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitäs aiot koneella tehdä? Ei tällä hetkellä ainakaan (saati seuraavan vuoden aikana) mikään peli vaadi yli neljää gigaa muistia.

Ja mitä aiot koneella pelata? Onko tuo 8800GTS 320MB, 640MB vai 512MB -muistilla?

4. Boretus

Boretus Guest

Koneella olisi tarkoitus tehdä vähän kaikkea, eli pelaamista (D3:sta odotetaan kieli pitkällä jo), elokuvien katselemista, videoeditointia, yms...

8gb on Vistan takia. Lähes kaikki kommentit jotka olen lukenut sanovat että tuo määrä tehostaa vistan toimintaa huomattavasti.

Näytönohjain on 640MB:n muistilla varustettu versio

Jaa tämä sivu