Nettiyhteys (Sonera-ADSL) poikki, "oma pää" kunnossa..

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi AceBear 02.01.2006.

1. AceBear

AceBear Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin, alkoi mystinen ongelma tuossa joulukuun lopulla, ei päässyt enää nettiin. Alkuun tuntui että pikkuvikoja, räplätään hiukan ja sitten taas mennään. Mutta ei, mikään ei auttanut. En ole tehnyt koneelle mitään muutoksia hetkeen, mitä nyt näytönohjaimen ajureita vaihdellut.

Käytössäni on viime aikoina ollut Telewellin monitoimilaite, jonka WLAN-tukiasema ominaisuutta olen käytellyt. Koneessa on kiinni USB-palikka vastaanottamista varten. Telewell hakee Soneran arvot automaattisesti, joten tehdasasetuksilla tai millä muilla kokeilemillani ei ollut mitään vaikutusta.

Koitinpa siinä vanhoillakin palikoilla (Zyxel Prestige 630 USB) päästä nettiin, mutta siihen tökkää kun kone koittaa päivittää verkko-osoitetta.

Seuraavaksi hain kokonaan toisen koneen kämppään, kone joka on täysin "puhdas" ja porukoiden käytössä. Asensin siihen nämä kummatkin vaihtoehdot todetakseni, että ei päästä nettiin! testailin kaikki johdot ja liittimet, ei vikoja. Kummallista on, että molemmissa modeemeissa ADSL-valo paloi tasaisesti, aivan kuin linja olisi kunnossa.

Noh, soitin Soneran tekniseen tukeen (jonotin n.1,5 tuntia) ja tein vikailmoituksen. Lupasivat koittaa jossain välissä ottaa kontaktia seinässä olevaan modeemiin.

Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia, voiko vika olla edelleen jossain omassa laitteistossani, vai onko mahdollista että kesken kaiken operaattorin päähän olisi tullut joku vika, minun kaistaani koskien? Sylettää jo valmiiksi aika huolella, jos joku yksinkertainen vika löytyykin Soneran puolesta, minä kun on olen mählinyt vehkeiden kanssa jo niin monta tuntia..melkein jo vedin format C:n suutuksissani..saas nähdä!

2.  
  3. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    On ollut pari kertaa saman tyyppinen ongelma soneran kanssa ja vikailmoitus/asiakaspalvelusta on vielä väitetty, että vika on minun laitteistossa/asetuksissa (sen jälkeen kun olen kertonut, että käytän ainoastaan linuxia/freebsd:tä), vaikka vika todellisuudessa on ollut soneran laitteissa.

No eipä kannata ainakaan vielä vetää format c:tä, koska se tuskin auttaa tohon ongelmaan...

4. jippii12

jippii12 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli äskettäin netti poikki, alko pelittään kun käytin ensin modeemista virrat pois ja käynnistin vielä koneen uudelleen.

5. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No tollasta ongelmaa esiintyy aika usein, että linja pätkii, mutta sitten kun siinä alkaa menemään päiviä/viikko(ja), että DHCP:llä ei saa ip:tä, niin silloin ei paljoa koneen ja modeemin bootit auta.

6. JullePuh

JullePuh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli just Joulukuusssa Soneran kanssa sama ongelma (netti poiki noin puolipäivää). Tällä kertaa ei enään yritettykkään väittää mitään paskaa vaan vika korjattiin asiallisesti n.1h ilmoituksesta.

Aikaisemmin ehkä noin kaks vuotta sitten meillä oli pieni tappelukin puhelimessa ko. asiasta ja silloin eivät missään vaiheessa myöntäneet, että vika oli heidän päässään. Yhteys vaan palasi yllättänen pian ton puhelun jälkeen mun tekemättä asialle mitään.

Yleisesti ottaen oon kyllä ollu tyytyväinen tähän yhteyteen. Toi katkos oli ensimmäinen pitkään aikaan ja mun mielestä ton Soneran vakaus on parantunut huomattavasti ainakin täällä. Ei oo ees ollu oikein noita pieniä harmillisia katkoksia oikeastaan ollenkaan.

Oikeastaan täällä noi ongelmat ei varsinaisesti ole Soneran ongelmia vaan Hämeenpuhelimen, joka vuokraa verkonsa Soneralle ja on vastuussa noista asennuksista tällä alueella.

7. AceBear

AceBear Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jaahas, ei kukaan Soneralta ottanut minuun mitään yhteyttä, mutta nyt kun tulin töistä kotiin ja kokeilin mitä kone sanoo tällä kertaa, yhteys toimii! Eli onkohan huomanneet jonkun vian päivän mittaan ja korjanneet vähin äänin?? No, en ainakaan sammuta konetta ennen nukkumaan menoa, nyt kun kerran toimii..miten niin netti-addikti..;)
    Ei vaan, pitää päästä tienaamaan nettipokeriin!

8. AceBear

AceBear Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Palataan nyt tähän viikon vanhaan ketjuun vielä sen verran, että tänään tuli tällainen viesti kännykkään:

"Liittymänne vika on korjattu. Käynnistäkää laitteet uudelleen ja mikäli ongelma jatkuu, soittakaa maksuttomaan asiakaspalveluumme 0800-xxxxx. Terveisin Sonera."

Huikeeta, netti toiminut jo viikon sen jälkeen, kun ilmoitin heille viasta. Vai olenkohan käyttänyt jonkun muun langatonta verkkoa..:/

Jaa tämä sivu