Elikkä minulla on "2/512 netti. Ja Buffalo G54 wlan (uusin firmware asennettu), joka menee zyxel 600 kautta... Elikkä kun pikkuveli pelaa toisella koneella Diabloa 2- tai xbox 360 FF XI:tä netissä ja itse lähetän tiedostoa utorrentilla ja Up on 20kt/s ja Down 0 kt/s, niin ongelma on sellainen että molemmat pätkii ja menettää yhteyden välillä. Alkaa menemään hermot sen valituksiin :/ Onko ongelma vain yksinkertaisesti siinä, että minulla ei riitä tarpeeksi uppimis kaistaa? Tosin kyllä up 40kt/s pitäis noille riittää? Vai voiko se johtua siitä jos zyxel 600 kuumenee liikaa? Koska kun sen sammuttaa ja käynnistää vähän ajan päästä uusiksi, niin kaikki toimii taas hyvin. Tosin toi zyxel on kuulemma kerran tippunut lattialle :O. Yleensä netti myös lakkaa toimimasta (ei avaa mtn sivua), kun lähetän tarpeeksi kauan 20kt/s. Vai voiko vika olla utorrentissa? Azureus sai netin vielä pahemmin jumiin (joskus aikoinaan kun käytin sitä)... Sitten buffalosta löytyy SPI Firewall ja NAT. Joten mahtaako se vaikuttaa, kun minulla on vielä kaikkiin koneisiin asennettu zone alarm. Eli enhän minä mtn zone alarmia enää tarvistse, jos kerran buffalsota löytyy SPI Firewall? Mutta mistähän sen näkee että onko tuo Firewall päällä, kun asetuksista en löydä mtn? Vai onko se aina pällä? Olisi kiva jos saisi tämän netin tomimaan, koska menee oikeesti kohta hermot, kun en voi lähettää mtn samalla kun olen netissä ja kaikki valittavat kun netti ei toimi.
Soita ISP:llesi ja kysy miltä yhteytesi linja-arvot näyttävät. Jos arvot ovat huonot, kyse voi olla huonolaatuisista puhelinlinjoista, jotka voivat aiheuttaa pätkimistä nettiyhteydessä.