Nettiyhteys katkeilee, ei nouse takaisin verkkoon. Huawei E353 + Telewell TW-EA510 3G reititin

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi 7520G 28.11.2012.

  1. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Elikkäs ny on käytössä tollanen E353 ja TW-EA510 reititin systeemi ja nettiyhteys katkeaa joka päivä monta kertaa. Liittymänä saunalahti. Aina kun yhteys katkeaa ja laitteen joutuu käynnistämään uudelleen ennen kuin sitä voi taas käyttää. Yhteys voi katketa yhtä hyvin kesken käytön kuin muutenkin. Jännä vaan ettei mokkula nouse takaisin verkkoon.

    Kaikki oikeat valot palaa sekä mokkulassa että reitittimessä(myös internet -valo) vaikkei nettiyhteyttä olisikaan. Reitittimen asetuksissakin näkyy että internet yhteys on käytössä vaikkei millään laitteella pääse nettiin.

    Reitittimen asetuksissa mokulan asetuksissa on verkon valinta automaattinen ja APN osoite on kunnossa eikä PIN kyselyjä ole käytössä. "Kättelyprotokolla"(???) on Auto. Pap ja Chap valittavissa siihen myös.

    Laiteversio on Annex A ja ohjelmistoversio(alkuperäinen, ei päivitelty) v2.04b-7.4-3

    Tuota Keep alive -toiminnon aikaa olen yrittänyt muutella mutta ei auta. Koittelin mm.1s, 7s(oletus),15s ja 30s aikoja siihen. En ole kyllä varma mitä se aika meinaa.

    Äsken tai taas yhteys simahtaa nettiin ja klikkasin reitittimen asetuksissa "Katkaise yhteys" ja sit klikkasin "Yhdistä", sinne yhteys juttuun tuli että yhteyden avaus käynnissä ja sit alko se aika kulumaan että yhteyden pitäis olla kunnossa. Mutta eipä näy olevan. Eli siis pelkän mokkulan uudelleenyhdistäminen ei auta. Pitääkin taas käynnistää uudelleen tuo laite että saan tän viestin lähetettyä.

    Onko tällaisissa tilanteissa ongelma yleensä reitittimen softassa vai mokkulassa vai missä? Miten olis mahollista saada yhteys pysymään kunnossa? Kaikki apu kelpaa!

    Hyvä kuuluvuus kyllä on, suunnattu lisäantenni katolla myös.
     
  2.  
  3. Mer1mac

    Mer1mac Member

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei! Itse kärsin pitkään samoista vaivoista. Tässäpä parannusehdotuksia:


    - Laita mokkula tiettariin kiinni ja pakota mokkula käyttämään vain 3G:tä. Ihan kuten tässä neuvotaan:

    http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/540.26/mobiililaajakaista-kayttoohje/#pakotus

    Sitten lykkäät mokkulan takaisin modeemiin ja avaat selaimesta sen TeleHellin hallintasivun.

    Navigoi osoitteeseen:

    Lisäasetukset -> Asetukset -> Ulkoverkko (WAN) -> Ulkoverkko (WAN): Oletusportti = 3G/4G

    Lisäasetukset -> Asetukset -> Ulkoverkko (WAN) -> Ulkoverkon-profiili (WAN): profiilin portti = 3G/4G, Verkko = käytä 3G/4G tikun asetuksia (itsellä 3G/4G UMTS).

    Muista tallettaa asetukset sivujen valintojen alta "Talleta"-napista.


    - Jos modeemista on käytössä langaton verkko niin koita rajoittaa sen asetukset mahdollisimman yksinkertaisiksi, esim. Tila = 802.11g, Kanava = Channel 13 (2.472 MHz) (tai joku muu...). Tämä auttoi ainakin PS3:n Netflixin pätkimiseen.

    Hipelöi lopuksi hallintasivujen oikeaa alakulmaa, eli "Tallenna asetukset" ja "Uudelleen käynnistys". Täts it!


    Toivottavasti tepsii nämä sielläkin! Itsellä käytössä E392 DNA:lta ja sama modeemi.
     
  4. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Kiitos hyvästä vastauksesta! Pitääkin ruuvata noita TeleHellin kyseisiä asetuksia :) nyt on muutaman viimeviikon ajan toiminu ihan hyvin kun sen keep alive toiminnon ajan laitoin jonnekkii 3000000:aan. Mutta katkoksia silti on. Eiköhän näillä neuvoilla saada viilattua vielä tarvittavia juttuja että pelittäis parhaiten.
     

Jaa tämä sivu