Nettiyhteyden hidastuminen nollaan..

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Jerry80 27.12.2004.

1. Jerry80

Jerry80 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmana on internetyhteyden ajoittainen hidastuminen nollaan kt/s asti. Tapahtuu joitakin kertoja päivän aikana. Yhtäkkiä nopeus alkaa hidastumaan ja pikkuhiljaa ollaankin nollassa. Ulkoinen adsl-modeemi (a-link roadrunner 32) näyttää yhteyden olevan koko ajan päällä mutta mitään ei tapahdu jos yrittää vaikka avata internetsivuja.

Käyttöjärjestelmänä on win xp home sp1. Yhteys palautuu normaaliksi kun käynnistää tietokoneen tai irroittaa modeemin usb-kaapelin hetkeksi. Kun yhteys hidastuu kone lähettää kyllä nettiin päin tietoa DU Super Controlerin mukaan mutta download nopeus on nollassa.

Missäköhän vika?

2.  
  3. gain

gain Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oletko tarkistanut, ettei koneella ole viruksia, spywarea tms.?

Esim. seuraavat ohjelmat kannattaa ajaa läpi.

http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10319876.html?tag=lst-0-1
    http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10289035.html?tag=lst-0-2

Itsellä oli kerran vastaavanlainen ongelma, joka johtui siitä, että ukkonen oli rikkonut ADSL-modeemin. No, se tuskin nyt tulee kyseeseen. :) Voihan tietenkin olla, että päätelaite on jotenkin vahingoittunut.

4. Jerry80

Jerry80 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, tapana on ollut päivittäin ajaa Ad-Aware, SpyBot ja Symantecin antivirus. Mitään ei ole löytynyt. Ei tässä nyt kuitenkaan ihan peukalo keskellä kämmentä olla! :) Juu, ei se ukkonenkaan ole koska liittymä on ollut nyt auki vasta noin kuukauden. Kaapeleitakin olen koettanut vaihtaa, mutta niissäkään vika ei näytä olevan.

Roadrunnerin control panel tosiaan näyttää yhteyden olevan aivan kunnossa. Kumma juttu..

5. Harski

Harski Guest

Villi arvaus: syökö joku ohjelma muistin loppuun eli vuotaa ?

6. coolkille

coolkille Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    et kertonut mikä sun systeemi on mut veikkaan että vika löytyy ihan usb puolelta. Itellä ei ole tollaista poksia mut ihan tarpeeksi olen saanut vanhojen emojen kanssa tapella usb laitteiden kanssa.
    Mut nyt toimii hyvin dfi lanparty IIb ultra emolla kaikki.

7. FeeDer

FeeDer Guest

Minulla on ollut sama ongelma. Kun formatoin koneen niin se lähti pois. Johtuisikohan se windows XP:stä?
    Minulla on tosin SP2.

Jaa tämä sivu