nettikauppa play.com

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi xmedia666 10.07.2006.

1. xmedia666

xmedia666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.play.com

Eli onko tuolta tilaaminen tosiaan noin helppoa, että tuote ostoskoriin ja tilaus? Ja onko kuin luotettava kauppa? Sitten rekisteröityessä pitää pistää kortin numero, että onko kuin turvallista luovuttaa se?

Viimeisenä vielä kysymys, että tuleeko mitään posti/tulli tai muita kuluja kun tilaa tuolta suomeen?

2.  
  3. telfon

telfon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noin toimii ja hyvä on. Ja ainakin aina kun itse olen tilannut, on kannattanut tilata GBP valuttana, laskevan eurolle huonon kurssin. Tullia en ole joutunut koskaan maksamaan, mutta kyllä senkin varmasti joutuu tekemään jos tilaa tarpeeksi arvokkaan lähetyksen.

4. xmedia666

xmedia666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huomasin itsekkin kyllä, että euroina tulee kummallisia summia puntaan nähden. Mutta ei se parin euron häviö pahaa tee, tuleeko paketti kuitenkin samanhintaisena perille, mitä sivuilla on näytetty? Eli jos tilaan sivujen mukaan 10e elokuvan, niin saanko sen 10 eurolla kotiini? Niin ja miten tuo maksaminen, saako valita laskun mukaan vai miten?

5. heiksi

heiksi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itekkin tekisi mieli tuolta tilata mutta pystyykö maksamaan muuten kuin luottokortilla?

6. telfon

telfon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eihän se parin euron häviö pahaa tee, mutta kun se on ihan turha häviö. Klikkaat vaan valuutan GBP:ksi niin saat kaiken vähän halvemmalla. Postikulut on laskettu jo hintoihin, joten ainoa mikä hintaa voi lisätä on tullit Suomessa, mutta ei niitä kympin-parin paketteihin vielä tule.

@heiksi, itse olen maksanut aina luottokortilla (tykkään siitä että Visa kantaa vastuun mahd. veloitusongelmista nettiostoksissa). En muista oliko muita maksumahdollisuuksia, mutta käy itse katsomassa ja testaamassa, pystyt perumaan tilauksen vielä tuon nähtyäsi.

7. xmedia666

xmedia666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Milläs tavoin tuolla luottokortilla voi maksaa ja jos valuuttakin on GBP. Anteeksi tyhmä kysymys, mutta kun en ole luottokortilla ikinä maksanut mitään netistä tilattua ja yleensä maksan tilisiirrolla.

8. telfon

telfon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Play.comin sivut neuvovat hyvin sitä mukaan kun tilaustasi teet, eli ei luottokorttimaksamisessa siellä voi mokata jos englantia edes jonkun verran osaa.

Luottokunta hoitaa valuutan vaihdon, eli laskee päivän kurssin mukaan GBP->EUR. Ja sinä saat luottokorttilaskuusi merkinnän euroissa ihan samoin kuin tilaisit Suomesta.

Kävin laskemassa (forex.fi) että esim. jos ostaisit nyt playsta 12,99 GBP maksavan dvd:n niin Luottokunta laskuttaisi sinua siitä 19,22 EUR mutta jos tilaisit Playsta suoraan euroina niin joutuisit maksamaan siitä 20,99 eli 1,77 euroa enemmän.

9. xmedia666

xmedia666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok, hyvä tietää. Eihän tuosta kortin numeron luovuttamisesta ole mitään haittaa?

10. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Juu kyllä tuolla play.com:ista uskaltaa tilata tavarat. Sampo pankin Visa Electron käy myös tilaamiseen. Ja luottokorttien suhteen luottokunta huolehtii noista mahdollisista väärinkäytöksistä tulevat ongelmat.
    http://www.verkkokaupat.org/kaupat/113.php
    tuolla vielä jotain kokemuksia. Itsekkin tullut tilattua ilman ongelmia.
    EDIT:
    Ja kyllä se luottokortin numero on ainakin toistaikseksi pakollinen laittaa jos sillä netissä tekee ostoksia.

Viimeksi muokattu: 11.07.2006
  11. shamaar

shamaar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen tilannut yhteensä 4 tuotetta play.com :sta. Kaikki maksut Visa Electronilla, hinnat tietysti punnissa, ei mitään ongelmia. Toimitus on ollut joka kerta tasan viikon. Ei huonoja kokemuksia täällä päin.

12. xmedia666

xmedia666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on osuuspankin visa electron ja ajattelin sillä maksaa, mutta käykö se vai pitääkö sen olla sampo pankin?

Jaa tämä sivu