kun mulla on esim messengeri päällä ja vaikka AD:n sivut firefoxilla auki ja toimii netti ihan normaalisti niin ku meen pelaan Wolfenstein Enemy Territoryä niin joskus pääsen ja joskus en sitte millää servereille. yhteenki olisin päässy mut serveri oli täynnä. sitte koitin toista ja se ei sitte enää yhdistänykkää sinne ja menin takas windowsiin ja katoin niin mese oli päällä ihan normaalisti mutta yritin avata googlea mut tuli vaan viesti et google.fi ei löydy. eli netti ei toiminu normaalisti. käynnistin koneen ja rupes toimiin ja tätä on usein käyny ja se ilmenee myös ku kone on pari tuntii päällä eikä kukaa tee mitää tällä niin ei netti toimi. kone on aivan uus ja windows asennettu just ja yhteys on soneran 2mb ja toimii normaalisti. tätä on ollu muillaki koneilla mitä meillä on. modeemi on telewell tw-ea500, palomuurina zone alarm, virustorjuntana antivir, ja kaikki pöpöt on poistettu ad-awarella ja sbybotilla. voisko toi palomuuri olla jotenki estona? vois kokeilla jotain toista ilmasta hyvää palomuuria. mitä ehdotatte? voisko johtuu siitä palomuurista ku kolmella koneella jo ilmenny tätä ja kaikis sama palomuuri vai mistä tää johtuu? kiitos
Joko palomuuri tai ADSL modeemi, kannattaa kokeilla vaikka Sygate:n ilmaista palomuuria tai Kerio:ta.
itselläni sonera, telewell tw-ea500, zone alarm ja antivir... ja sama ongelma. Netti toimii vähän aikaa ja sit lakkaa toimimasta. Koneen uudelleen käynnistys yleensä auttaa. Testasin pelkällä xp:n palomuurilla ja netti toimi hyvin eli ilmeisesti palomuurissa vika.
natti motukkaan päälle ja xp muuri päälle muuta muuri ei tarvii. Hyvin on ainakin meikä läisellä toiminu jo jonkun aikaa.
XP:n palomuuri ei ota ulosmenevään liikenteeseen mitään kantaa, joten jos koneellasi on jokin haitta-/vakoiluohjelma, niin sepä saa siellä välittää tietoa ulos ihan niin paljon kuin mahdollista, etkä sinä tiedä siitä yhtään mitään. Että se siitä turvallisuudesta.
joo missää nimes en windowsin palomuuriin rupee luottaan. nyt on sygate asennettuna ja pitäs koittaa kohta et toimiiko netti normaalisti vielä pelaamasta tulemisen jälkeenki.
joo nyt ku vaihdoin sygaten niin rupes toimiin. kyllä se tolla zone alarmillaki kerran toimi tällä koneella mikä on aiva uus ja toisella koneella on toiminu kans aina välillä mut nytte tällä sygatella rupes toimiin ja on toiminu normaalisti nyt ainaki tän pari tuntii
Loistavaa että joillakin muillakin on ollut sama ongelma. Itse olen pähkäillyt ja etsinyt tietoa jo pari viikkoa kyseisestä ongelmasta. Oudointa tässä on vaan se että zonealarm on toiminut minulla jo 3 vuotta ilman ongelmia ja nyt yhtäkkiä niitä sitten ilmaantui... Hassua.Kiitos vinkeistä ja eikun kokeilemaan!
Mulla tekee tota säännöllisesti 2-3 viikon välein, johtuu modeemin kuumenemisesta, kun se on 24/7 päällä. Buuttaa sen ja kaikki taas toimii.
joo mullakin se johtui zonealarmista. nyt on sygate ja ei mitään ongelmia sen kanssa! kannattaa vaihtaa jos on zonealarmin kanssa ongelmia.
Vaihdoin nyt palomuurin ja ainakin tämän päivän netti on taas toiminut normaalisti.Kiitos siis vihjeistä! Miten muuten moinen voi olla mahdollista vaikka olen käyttänyt zonealarmia monta vuotta ilman ongelmia?