Juu, elikkä minä olen oikea ongelmatapaus. Mikähän mahtaa olla vikana, kun nettini on ruvennut toimimaan todella hitaasti? Norttoni ei löydä viruksia, ad-awarellakin vedän scannin usein. Kuitenkin netti toimii todella hitaasti, eli onko mahdollista, että konella on joku virus joka hidastaa nettiä tai jotain? Jos jollain on ollut samanlainen ongelma, niin olisi kiva tietää miten kyseinen ongelmatilanne on ratkennut. Toisaalta vika saattaa olla netissäkin, joka on soneran kiinteistöromu. Palmuurina/virustorjuntana toimii Norton Internet Security 2004. Kiitos sille joka tietää vastauksen. (ja niillekkin jotka eivät tiedä) Toisaalta vika saattaa olla netissäkin. Pahoittelen kirjoitusvirheitä yms. EDIT: Ongelma esiintyy lähinnä kun avaa DC:n vaikka ei lataisi mitään. Kun vaikka rupeaisi lataamaan, niin keskimääräinen latausnopeus on 10kb/s yhteensä vaikka lataisi monelta tyypiltä yhtäaikaa, joten vika tuskin on toisessa päässä.
Olen kokeillut. Välillä näyttää ihan normaalia nopeutta niinkuin pitääkin, mutta sitten joskus rupeaa näyttämään todella hidasta. Kumma juttu. Enimmäkseen hidasta näyttää kylläkin. Pitäs varmaan mennä haukkumaan Soneran johtaja kumoon. Tää netti on kyllä muutenkin kenkkuillut aikalailla. (Jotenkin nyt vaan en uskoisi, että vika on soneran päässä, koska tää on toiminut todella hyvin sen jälkeen kun siirtyivät uudelle palvelualustalle tai jotain.) Onko olemassa jotain hyvää ohjelmaa millä näkee mitkä ohjelmat käyttää nettiä? Ajattelin jos joku piilo-ohjelma syö koko kaistan. Onko mahdollista, että joku ohjelma estäisi netin käyttöä? Olen jurppinut tämän saman ongelman kanssa varmaan viikon.
joo elikkä kiinteistöromu taitaa olla avainsana... varmaan silloin tällöin on niin monta käyttäjää yhtäaikaa joten kaista jaetaan kaikkien käyttäjien kesken selittäisi aika paljo tota laagaamista.kokeileeppa eri kellon aikoja aamuyöstä tuskin kovin moni on netissä...paitsi jos ne muutki käyttää tota dc:tä ja koneet auki yötäpäivää. =)
Jokaiseen vuorokauden aikaan olen kokeillut (paitsi aamulla, koska silloin nukun) eikä mitään eroa. Kun tämä siirtyi uudelle palvelualustalle, niin tämän piti tulla tasapuolisemmaksi. (Niin teki, ennen tää vastas megan yhteyttä, sittemmin enää ½ megan.) Nykyään tää lagaa oikein kunnolla. Ihmettelen vaan kun tässä nopeus vaihtelee 0b/s-10kb/s välillä. Eikä tässä taloyhtiössä kovinkaan monella ole nettiä. (kaikki suunnilleen 100 vuotiaita kukkahattutätejä.) Noh.. Pitää virittää hirttosilmukka soneran johtajalle.
Joo mulla sama juttu tossa tunti sitten muuttui ja nytte joutu vaihtaa aktiivin passiiviksi ja ja dc latausnopeudet tuntuis olevan alle 10 kt/s...ja aamulla veteli vielä yli 100kt/s....että tällästä, hyvä sonera!
Noh.. Mä painun tästä maalle, otan sinne netin kännykän kautta kiinteellä hinnalla. Melkein veikkaan, että sekin toimii nopeammin kuin soneran kökkö kiinteistöromu.