jaa jaa.. Eli mikäköhän saattas olla vialla ku esmi. cs:ää pelatessa yhteys "pätkäsee" n.20-40 sek. välein.. Ylänurkkaan ilmestyy teksti: cl_flushentitypacket (tjsp.) eli siis peli pysähtyy muutamaks sekunniks ja sitte jatkuu taas.. Oon seurannu tolla Sygaten muurilla netti liikennettä ja se näyttäs et tästä koneelta lähtee jotain udp pakettia adsl motuun ja sillo uploadi nousee iha tappiin..? Siinä modeemissa on 2 konetta kiinni ja toisessa koneessa ei oo mitään ongelmaa eli siis pakko johtuu tästä koneesta toi homma.. Oon jo vaihtanu palomuurin (edelline oli ZA), HL ja CS oon asentanu uudelleen, oon skannannu koneen 2 eri antivirus softalla + spyware softilla eikä mikään löydä mitään... Sen takia vaan laitoin ton cs:n esimerkiks ku tota nykäsyä ei huomaa missään selailussa tai sellasessa.. Käyttis on XP Pro ja kaikki uusimmat päivitykset tässäkin.. En nyt tarkalleen muista millo tää rumba alko mut muistaakseni suht samaan aikaan ku Elisalla oli jotain huoltokatkoksia tällä alueella..
Mihin porttiin tunkee tuota UDP pakettia? Onko noi koneet millä kiinni tuossa ADSL modeemissa(toinen USB toinen LAN)? Onko ADSL modeemi tehdasasetuksilla?
Jeesjees.. vähän pääs unohtumaan tää keskustelu kun menin sotkemaan koko purkin =).. Nyt se on taas pystyssä ja laitoin siihen uusimman biosin.. Mutta mutta.. Sama hiton tökkiminen jatkuu ja nyt oikeestaan vielä pahemmin ku ennen =/.. en oo oikeen varma mikä ohjelma tai viritys tän aiheuttaa mut siinä listassa näkyy sellanen ku "msmsgs.exe" (joku messengerin osa?) joka lähettää tasasin väliajoin purkille udp porttiin 1900 jotain pakettia.. Täytyy vissiin kokeilla jos yrittäisin sulkea noita "turhia" portteja ja kattoo sitte mitä tää sanoo.. Oon kyllä koittanu poistaa tota messengeriä tästä koneelta mut se ei oikeen tunnu lähtevän(?)... nii ja molemmat koneet on iha normaaleilla verkko piuhoilla kiinni.. ja purkki oli siis TW-EA400...
Messenger se on juu. Sen automaattisen käynnistyksen voi disabloida, kun klikkaat start -> run -> msconfig ja ok. Startup-välilehti ja sieltä poistat noita koneen kanssa käynnistyksen aikana "starttaavia" ohjelmia esim. just toi Messenger. Lopuksi koneen uudelleenkäynnistys. Jos haluat koko Messengerin pois koneelta tai muita ohjelmia, kuten Outlook Express, movie maker jne. niin koitas ohjelmaa XPLite.
No nyt ei messenger enää kummittele mut peli tökkii vieläkin.. =) Sellasesta unohdin kirjottaa että ku mulla oli tossa boksissa se alkuperänen bios nii yhteys meni poikki aina jos jätin koneen vaikka yöks päälle.. Sama homma toistu sillä uudellakin biosilla miisä oli palomuuri mut eilen ku laitoin sen palomuurittoman biosin nii eipä menny yhteys poikki ainakaa viime yön aikana.. että sillee.. =P
Eiku menihä se taas poikki prkl.. Toinen kone toimii ihan hyvin.. Sain tähänki koneesee yhteyden ku vaihdoin verkko piuhan paikkaa motussa =/...
Toi on aika varmasti jonku laine virus. Itellekki tuli just tollane ekana päivänä ku asensin windowsin ja säännöllisin väli ajoin lähetti koko konnun teholla roskaa jonnekki. Kato task managerilla näkyykö epäilyttäviä ohjelmia. Myös tällästä ohjelmaa kannattaa kokeilla http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
En oikeen tiiä ku tää katkee aina sillo ku käännä selkäni tälle =) heh siis jos vaikka pelaan pasianssia enkä tee mitään netissä nii sillon menee poikki.. Ja takas tulee ku vaihtaa sen joho paikkaa ja boottaa koneen.. Mutta ku mikään antivir softa ei löydä mitään =/...