Moi, Itelläni on käytössä 8/1 Mbit kaapeli netti joka toimii muuten moitteettomasti paitsi silloin jos lataan jotain esim. torrenttia Azureuksella maksimi nopeudella eli n. 700-800 kbps. niin netti kaatuu!!?? Pystyn kyllä lataamaan noin nopeudella 500-600 kbps. ilman ongelmia ja samoin lähettämään 100 kbps. moitteettomasti, mutta jostain syystä kun nopeus hipoo tuota maksimia netti kaatuu. Ennen minulla oli käytössä 4Mbit kaapeli ja tuolloin ei ollut mitään ongelmia vaikka latasinkin maksimi vauhtia eli n.400 kbps. Tämä ongelma ilmesi vasta muutama päivää sitten kun Sonera nosti nettini nopeutta tuohon 8Mbit nopeuteen. Netin saa kyllä nopeesti taas päälle kun menee repimään nettiboxin virtajohdon irti ja pistää takaisin niin nettikin toimii taas siihen asti kunnes jatkan lataamista maksiminopeudella. Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia tai raitkaisua ongelmaani?
Tjaa-a.. Vika vois löytyä liian vanhoista kaapeleista. Oon kuullu et näillä suuremmilla yhteyksillä nuo kaapelit kuormittuu niin paljon et yhteys saattaa katkeilla. Varmaa tietoa ei ole, mutta näin olen kuullut. Edit: koitappa soitella soneralle ja tiedustele asiasta.
Hmm...meinaatko omia verkkokaapeleitani vai maan alla kulkevaa kaapelia mikä menee tontin päädyssä olevaan muuntajaan?
Modeemisi "rasittuu" liikaa, sit se sammuu. [edit]kaverillani oli sama juttu kun siirsi tiedostoja lähiverkossa, kesti siirtää vähän aikaa sit netti katkes ja piti ressuttaa modeemin[/edit]
Joillain oli samaa ongelmaa, mutta korjaantui netlimiteriä tai vastaavaa käyttämällä. Tarkkaile millä nopeuksilla netti kaatuu, ja rajoita downia piirun verran siitä.
mulla on sama ongelma bitcomettia käyttäessä netti vaan katkee...vaikka lataa vaan 50kb/s ja 2/256 yhteys on 3 oon vaihtanut mukavaa modeemia ja on vaikuttanut...ehkä vuoden XD
Terve taas! Taisin ratkaista ongelmani (olisi pitäny eka kokeilla ja sitten vasta tulla kirjoittamaan tänne) vika ei näköään olekkaan ADSL boxissani vaan vanhassa 10 Mbit nopeuksisessa 3Comin hubissa. Kokeilin tänään testimielessä vetästä suoran yhteyden netin boxista koneeseni ja lataa jotain tiedostoa maksimivauhdilla. Ja pystyinkin lataamaan yli 20 min. n. 900 kpbs vauhtia ilman mitään ongelmia, kunnes laitoin hubin takaisin nettiboxin ja koneen välille ja jatkoin lataamista meni joku 3 min. niin netti kaatui jälleen. Joten tämä saattaa mennä vähän off-topiciksi mutta en jaksa uutta ketjuakaan aloittaa tämän takia, mutta tiedättekö mitään 8 paikkaista 10/100 Mbit nopeuksista hinta/laatu suhteeltaan hyvää hubia joka varmasti kestäisi tuota nettini nopeutta ja suurten yhteyksien määrää?
Älä osta hubia, vaan osta kytkin! Kytkin on fiksumpi ja nopeampi laites. Halvimmillaan näyttäis olevan parinkympin pintaan. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/13457 Edit: Tuossa yhtäkkiä katsottuna ihan asiallinen kytkin zyxeliltä. [bold]ZYXEL ES-108 8-PORT 10/100TX SWITCH M8[/bold] Edit2: Eipä suora linkki toiminu... tuolta http://www.smartit.fi/