netistä tilatun tavaran palautus

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Uuuuups 17.01.2007.

1. Uuuuups

Uuuuups Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, voisiko joku ystävällisesti neuvoa minua seuraavassa asiassa:
    Olen ostanut netin kautta piilolaseja siten, että niitä tulee automaattisesti harvakseltaan kotiin. Muutin elokuussa ja unohdin tehdä ko. firmalle osoitteenmuutoksen, postiin tietysti tein. Syksyllä sitten sain ensin laskun ja sitten vielä muistutuslaskun, vaikka olin informoinut, etten ole saanut mitään ko. firmalta. Tein heidän pyynnöstään katoamisilmoituksen. No, firmalta tuli sitten myöhemmin vastaus, että paketti on palautunut heille, mutta perivät 31 euroa lunastamattomasta paketista.
    Onko minun maksettava tuo, sillä en saanut mitään ilmoitusta ko. paketista, mistä olisin sen hakenut? Itse he eivät ole tehneet mitään asian selvittämiseksi, vaan olleet todella törkeitä, melkein väittivät, että olen varastanut tuon paketin. Olin yhteydessä kuluttajaviranomaisiin ja heiltä tuli seuraava vastaus:
    Tällöin kuluttajansuojalain 6 luvun mukaan kuluttajalla on oikeus palauttaa tuote 14 vrk:n sisällä sen vastaan ottamisesta ilman kuluja. Palautukseksi katsotaan myös noutamatta jätetty paketti, joka palautuu takaisin myyjälle.

Firma vaan itsepäisesti väittää, että minun on maksettava tuo 31 euroa.

Olen aikaisemmin palauttanut yhden paketin ja jouduin itse maksamaan postikulut, eivätkä ole maksaneet niitäkään takaisin, vaikka pitäisi.

2.  
  3. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Jos laki noin sanoo, minä en ainakaan maksaisi yhtään mitään.

Itselleni tuli muistutuslasku koulukuvista, joita en ole koskaan saanut. Lähetinpä sitten viestiä että lähettivät muistutuksen laskusta ja kuvista joita en ole ikinä saanut. Vastauksessa pyydettiin laskun numeroa jotta tarkistaisivat sen jostain myyntireskontrasta tai jotain. Seuraavana päivänä tuli kuvat ja alkuperäinen lasku, ja kirjoitin sitten uuden viestin että ne tuli, ja laitoin samantien palautukseen, koska siinä luki että 14vrk:n sisällä voi palauttaa ilman kuluja.
    Juttu jäi sitten siihen, eikä vastausta ole tullut. Ilmeisesti heillä ei ollut asiaan sanomista. Eli tuo 14 päivää todellakin taitaa alkaa siitä kun henkilö saa tavaran, ei siitä kun se lähetetään.

4. Uuuuups

Uuuuups Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei

äsken sain johtajalta viestin, ovat nyt mitätöineet laskun (sain heiltä yli 25 meiliä...), mutta törkeetä kieltä tämäkin käytti esim. kirjeen lopuksi:

You can forget the invoice for now, we will contact our lawyers about this case to know what the international laws say point by point. We do not want to hear your name again so we will drop this case now.

5. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Aika reilua. Mutta. Loppu hyvin vai?

Jaa tämä sivu