1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

'Netistä lataaminen Suomessa vain marginaalista'

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi ONSnaab 16.08.2005.

  1. ONSnaab

    ONSnaab Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2005
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [bold] Kesä oli Hollywood - elokuvien huonoin [/bold] otsikon alla tämän päivän lehdessä[karjalainen] lukee mm.

    'suomessa piratismia ei nähdä elokuvateollisuuden uhkana'.

    'Hollywoodin tappiollisen kauden syyksi on arvuuteltu nettipiratismia sekä ensi-iltojen ja dvd:itten lyhyttä julkaisuväliä. Myös videopelien on katsottu kilpailevan samasta kohderyhmästä elokuvien kanssa.'

    'Yleisö on arvaamatonta. Joskus hyvin pienetkin elokuvat voivat olla iloisia yllätyksiä'
    Eli ovat keksineet nyt useita muitakin syitä myynnin laskuun viitaten, piratismin lisäksi.

    'Kausi oli huonoin sitten vuoden 2001.'

    'Kun viimevuonna kassoihin virtasi 3,18 miljardia euroa, vastaava luku tänä kesänä on 2,98 miljardia'


    Voiko myynti muka kasvaa loputtomiin eikä ikinä tulisi tappiota? Voiko niin edes olettaa? 'Huonoin vuosi sitten 2001' 4 vuotta nousua ja sitten etsitään heti syytä[ensin tietysti nettilevitys ja piratismi]

    Ja vielä lopuksi yksi lainaus 'Tutkimuksen mukaan piratismilla ei ole Suomessa merkitystä. Netissä latailevat ovat lähinnä friikkiporukkaa, jotka ovat hyvin marginaalinen ryhmä' :D

    Keskustelua/kommenttia, kiitos!
     
  2.  
  3. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo "friikki" osui silmiin aika vahvasti. Pitääpä tarkistaa tietosanakirjasta kun on päässyt taas yleissivistys karisemaan. =P

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Friikki

    Tällepä sanalle onkin ollut jos jonkinlaista määritelmää aikojen kuluessa. Tulkitkoon kukin miten haluaa =D
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2005
  4. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli toisinsanoen elokuvateollisuus syytää markkinoille huonoja ison budjetin elokuvia ja hyviä pienen budjetin elokuvia ja sitten ihmetellään, että miksi nuo ison budjetin elokuvat menestyvät niin huonosti, onhan niihin sentään käytetty rahaa paljon enemmän.
    Elokuvateollisuus saa hakea syyyllistä vain omasta itsestään. Elokuvia syydetään markkinoille liian paljon ja tästä seuraa tason lasku.
     
  5. yuni

    yuni Guest

    friikkiporukkaa!?
    Karmeeta solvausta, muuten artikkeli vaikutti hauskalta :D
     
  6. yuni

    yuni Guest

    Ja vielä. YH-äiti viitaten yhteen uutiseen, jos/kun se todetaan syylliseksi se on sitten friikki :D:D
    Hauskoja nuo toimittajat!
     
  7. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Friikkiydestä mä en tunnusta tietäväni juuri mitään, mutta hollywood elokuvista tiedän jotain.
    Kyllä ainakin minä olen huomannut ja varmaan moni muu on tehnyt saman havainnon, että hollywood elokuvat (varsinkin ne kalleimmat) on pelkkää amerikkalaisten itsetunnon kohotusta. On vaikeaa enää löytää makuunista sellaista amerikassa tehtyä elokuvaa, missä amerikkalaiset sais turpiinsa. Onhan se aikaisemminkin ollut vaikeaa, mutta nykyään melkeinpä mahdotonta. Ja melkein kaikissa leffoissa sama juoni: Amerikkalainen pelastaa, ei enempää eikä vähempää kuin maailman.
    Jos tuotanto on tuollaista, niin ei kai se ihme ole jos myyntiluvut kärsii?
     
  8. LcD

    LcD Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    1,214
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joopa joo, kukahan valopää tuonkin artikkelin on kirjoittanut?
    Ei taida 'Karjalainen' vaatia paljon ammattitaitoa työntekijöiltään?
     
  9. nrautava

    nrautava Guest

    No amerikassa on tapa että sanotaan että tää on iso elokuva ja sitä myyään (markkinoidaan) sen jälkeen ihan sairaasti... Ja tähänasti aina on löytynyt isompi leffa...
    Koskakohan ne jää tarpeksi tappiolle että oppis jotain?

    Kyllä mä oon tyytyväinen että en ole maksanut "oikeille" henkilöille mun kaikista leffoista...
    Suurin osa on joko kertaalleen katsottavaa tai pikakelauksella katottavaa shittiä... Ja niitä pitäis odottaa n. 6kk julkaiu päivämäärän jälkeen että pääsis suomen elokuvateattereihin pettymään ja kiroamaa...

    FIX: Tuli jostain syystä vanha sanonta mieleen:
    Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.08.2005

Jaa tämä sivu