Moi! Mitä kaikkea tarvitsee tehdä jos vaihdan soneran 2 megan laajakaistasta welhon 5 tai 10 megan laajakaistaan?
Ilmoitat vain Soneralle, että lopetat sopimuksen. Lähettävät loppulaskun ja kertovat milloin viimeistä päivää netti toiminnassa. Welhohan toimii heti, kun olet sopimuksen tehnyt ja tökännyt piuhat paikalleen.
Soneran liittymässä lienee kyse ADSL:stä ja tuo Welho taitaa toimia kaapeliTV:n kautta, tässä tapauksessa sama modeemi ei käy. Tarvitset kaapelimodeemin.
Terve itse olen vaihtanu netti palvelun tarjoajaa useasti ja jälleen harkitsen vaihtamista. No sitten itseasiaan... Usein saat homman pyörimään kun soitat (tässä tapauksessa) Welholle ne kertoo sielä mitä siihen liittymään kuuluu esim: Monissa (adsl liittymissä ainakin) ne purkaa sun vanhan sopimuksen sun puolesta ja lähettää uuden modeemin postissa ja lyöt piuhat seinään ja ei kun kaasua. Tosin olen itsekkin joutunut soittamaan ja purkamaan sopparin.. Jos järkevästi tahdot homman hoitaa niin varmista päivä et koska Welho toimii 100% varmasti sulla (eli tässä tapauksessa varmaan kyse ainoastaan siitä että koska saat sen kaapeli modeemin) ja sille päivälle sovit vanhan katkasun.. Näin olet "netitön" vain hetken