Netin pätkiminen + TW EA500

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Qazza 11.01.2007.

  1. Qazza

    Qazza Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs tässä nytten on jo viikon verran netti pätkinyt oudolla tavalla. Tätä tapahtuu kohtalaisen usein (kerran tai kaksi tunnissa) joten päätinkin että asialle pitäisi tehdä jotain.
    Eli siis kun vaikka pelailee/surffaa niin jostain syystä nettiyhteys pätkäisee noin 2-5 sekunniksi. Surffatessa tietenkin tämä johtaa siihen että "sivua ei voi ladata" tai vastaavaa tulee ruutuun ja refreshi auttaa. Pelatessa taas (pelaan WOW:ia) lentää ulos serveriltä ja joutuu loggautumaan takaisin sisään. Olen resetoinut purkin, tarkistanut asetukset ja myöskin kysynyt palveluntarjoajalta asiasta joka sanoi että heidän päässään ei ongelmia ole.

    Sitten tässä tänään aamulla huomasin pikaisella vilkaisulla että quick startissa asettamani purkin IP ei oikeastaan pidäkkään paikkaansa. Eli palveluntarjoaja on antanut minulle kiinteän IP:n jonka heitin sitte purkille. Se on 204 loppuinen ja sitten taas kun menee jollekkin monista sivustoista joka kertoo IP:n niin osoite on muuten sama mutta loppu on 202.

    Toinen ongelma minkä huomasin niin PVC asetusta ai pääse muuttamaan (eli siis kun valitsen PVC kohdasta vaikka asetuksen 5, joka on itse konffittava) niin tämä hallinta UI vetäsee killiin ja asian saa vain korjattua loggaamalla uudestaan purkkiin sisään.

    Todennäköisesti myös tuon IP homman takia mitkään portinohjaukset eivät toimi. (Utorrent siis valittaa samoin DC)

    Purkissa on uusin softa sisällä joten senkään ei pitäisi vaikuttaa.

    Eli toivottavasti joku nyt jaksaa lukea ja vastailla jossain vaiheessa tähän. Itse melkeenpä veikkaan että purkki voisi paskana olla mutta jos jollain on vielä jotain ideoita niiin kertokaa ihmeessä.(Heitän tarkemmat asetukset iltapäivällä jos siihen on tarvetta. Voi tietenkin olla että joku asetus on jäänyt huomaamatta tjsp)

    EDIT
    Voisiko sillä olla asian kanssa mitään tekemistä että minulla on nyt sillattu bios käytössä kun käytän reitittävässä tilassa tuota? (ainakin näin palveluntarjoaja neuvoi että reitittävässä tilassa pitäisi olla.)
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2007
  2.  
  3. Qazza

    Qazza Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt vähän asiaa tarkemmmin tutkittuani huomasin että mun downstreamin SNR Margin(ilmeisesti linjan vahvuus tjsp?) heittelee todella paljon. Upissa tämä luku pysyy samana koko ajan ja downissa heittelehtii 12-25 välillä. Kun netti pätkäisee niin tuo luku putoaa nollaan MUTTA kumminkaan purkki ei huomioi sitä loss of signaliksi.
     

Jaa tämä sivu