Netin pätkiminen jatkuu (ratkaistu)

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi TeleHell 16.12.2005.

1. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli tätä asiaa on kummasteltu jo aiemminkin täällä mutta nyt rupeaa nuo syyt karsiutumaan. Eli netti pätkii päivittäin kymmenkunta kertaa vaikkei ole päällä mitään ohjelmia, katkokset kestävät 2-20minuuttia. Nettiin ei pääse firefoxilla eikä explorerilla.
    Soneralle olen soittanut, sielä päässä kuulema kaikki kunnossa.
    Olen tehnyt tarkistukset adwarella,spybotilla,Avastilla,Ewidolla,Kasperskylla eikä koneesta ole löytynyt viruksia. Ja en asu korvessa joten ei ole siitä kiinni. Yhteyteni on Soneran 1Mb/512. Palomuurina on Sygate personal firewall ja käsittääkseni siitä ei ole kiinni. ADSL purkkina toimii [bold]TeleWell EA501[/bold].
    Purkin BIOSin päivitin noin viikko sitten ja ongelma jatkuu edelleen. Purkin asetuksia on joutunut säätelemään jotta toimii dc++.
    Eli olen määrittänyt [bold]Current route[/bold] asetuksesta asetukset, sitten olen laittanut NAT;ista edit virtual serverista all ports all ports ja oma IP.

Kaikki apu on tervetullutta :D, kiitoksia jo etukäteen ja kiitoksia auttaa yrittäneille :p

2.  
  3. peex

peex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan alkuun voisit heittää tuon telehellin romun roskiin. Suosittelen vaihtamaan esimerkiks Zyxeliin.

4. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    siirretty paremmalle alueelle. tästä nyt tiedä onko ongelma softassa vai raudassa nii heitetää nyt tänne ;-)

5. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekkin ajatellut viskata TeleHellin purkki roskiin muttei olisi rahaa ostaa uutta purkkia :D... Eikö tälle asialle voi tehdä mitään vai onko vika tosiaan purkin tekniikassa?

6. ricardo

ricardo Guest

Itselläni oli Telewellin Usb-väyläisen Adsl modeemin kanssa vastaavia ongelmia heti,kun Elisa korotti nopeuden 8 megaan.Vaikka masiinan piti soveltua kyseiselle nopeudelle,niin pätki ihan säännöllisesti.Mainittakoon,että boxi oli kiinni usb2 väylässä.Mutta tässä tapauksessa uuden masiinan hankinta auttoi.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.12.2005
  7. nytnappaa

nytnappaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taitaapi olla kuule operaattorinpäässä vikaa eivät vaan ole tutkineet asiaa konnol. Meitsillä ol samaa 0ngelmaa vuoden päivät että pätki netti, väittivät sillonkin et ei ole mitään vikaa elisan päässä mut loppujenlopuks vika löyty sieltä kun vaan kävivät tutkimaan tarpeeks. Itellään on käytössä kaks telewellin purkkii ja toimiivat erittäin hyvin tuskin auttaa roskiin heittäminen. Tarpeeks usein vaan soittelemaan operaattorille katkoksista niin käyvät ehtimään vikaa ovat sen verta luupäitä.

8. SuomiP

SuomiP Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on ollut aivan samanlainen ongelma näiden kanssa kun ostin saunalahdelta adsllän jonka mukana tuli Zyxel Prestige 660H-31 ADSL2+ motukka kun sitten eräänä kauniina aamuna yhteyteni nopeus nousi 1/1 totesin, että eipä toimi enää... soitin saunalahdelle ja sieltä sanoivat että ei vanhat modeemit tue 1 megan lähtevää kaistaa ja se sano et voidaan kokeilla silleen että se laskee mun nopeuden väliaikasesti alemmas eli vaihto 1/512 (kesti n. 5min) ok toimi.. sitten sovittiin että menen kauppaan ostan uuen motukan (TeleWell TW-EA716) ja soitan kun olen käyny että vaihtaa kaistan takasi normaaliks mutta loppu pätkimine niinku seinää... nyt on taase entine kaista ja samahan pätee kai 8/1 koska siinäkin on megan uppi... mutta tuon modeeminvaihdoksen jälkeen ei oo pätkässy kertaakaan silleen että ois esim mese menny poikki... en tiiä laskeeko sonera väliaikasesti vauhtia mutta silleen voi kokeilla johtuuko modeemista... saunalahden kaa oli se helppoa ku saman puhelun aikana se testattiin...

9. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ahaa, eli en ole ainut ainakaan tässä ongelmassa :D.. Pitänee ottaa joltain kaverilta lainaan purkki ja antaa oma vaihdos niin saa tietää ainakin että onko vika siinä purkissa vai sonerassa/muissa yhteyksissä.

10. janne59

janne59 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannatta ehkä koittaa toista palomuuria?

11. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Meinasitko että Sygate jumittaa?

12. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Adsl-tekniikassa ei ole olemassa 1/1 yhteyttä.

13. Deftones-

Deftones- Guest

Mulla on ollu samallainen ongelma Telewellin-EA716 kanssa, mutta ongelma korjaantu kun asensin uusimmat päivitykset tohon purkkiin.

14. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päivitykset olen laittanut ja biosinkin päivitin.
    Sama vika silti

15. haude

haude Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    täällä kans toi 501. Paikallinen operaattori nosti nopeutta tossa syksyllä ennen oli 2/600 nostivat 8/1. Pätkiminen alkoi siitä,päivitin biosin nyt on homma toiminut ainakin toistaiseksi.

16. haude

haude Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viellä sen verran ett siitähän on versiot 1 ja 2 ett kannatta kattoo biosia päivittäessä että päivittää oikean version, korjatkaa jos oon väärässä.

17. dafge

dafge Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on myös 1/1 Adsl. http://saunalahti.fi/internet/adsl/adslhinnatsverkkotku.php

Itselläni on sama ongelma, eikä se johdu palomuurista tai muusta sellaisesta. Katkokset ovat samaa pituusluokkaa ja operaattori Saunalahti.

Aluksi käytin Telewellin boxia mutta se hajosi ja vaihdoin A-Linkiin. Ei auttanut. Katkoksissa minulla koko yhteys boxin ja operaattorin välillä katoaa jonka jälkeen se alkaa yhdistelemään uudelleen. Katkoksia on 2-10 päivässä ja ne ottaa pahemman kerran päähän.

Muita syitä en ole keksinyt katkoksille kuin sen, että joko taloni johdot ovat liian huonot adsl-verkolle tai boxin huono sijainti kylmän ikkunan lähellä. Toisaalta katkoksia on kesäisinkin. Voi olla myös että alueen verkko on kokonaan heikko ja rempsallaan, mutta naapurissani netti toimii mitä mainioimmin eri operaattorilla :S

Operaattorille on soitettu eikä se löytänyt vikoja omista koneistaan (tai niin ainakin väittivät).

Edit: typo

Viimeksi muokattu: 17.12.2005
  18. TeleHell

TeleHell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päähän ottavat ainakin. Kuhan joltain saa lainaan purkin niin vaihtaa sitä ja sitten soittaa Soneralle. Jos ei ala mitään tapahtua niin vaihdan liittymää. Tätäkin on jatkunut alustalähtien ja olen siitä kärsinyt jo 2-3kk. saisivat korvauksia maksaa jos sieltä se vika löytyy.

19. dafge

dafge Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minullakin ne ovat olleet alusta lähtien ja kestäneet noin vuoden. olen ajatellut että se johtuisi talon huonoista puhelinjohdoista, mutta en ole jaksanut alkaa vaihtaa sellaisia. Sano ihmeessä jos operaattorin vaihto auttaa niin minäkin koitan. Se vain että meillä näyttää olevan jo valmiiksi eri operaattorit :D

20. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    ADSL = Asymmetric Digital Subscriber Line = Epäsymmetrinen Digitaalinen Tilaajajohto, eli download ja upload eivät ole samansuuruisia.

VDSL-tekniikassa on 1/1 jne liittymiä.

Edit: ainakaan omien tietojen perusteella, mutta jos joku esittää tähän jotain muuta faktaa kuin operaattorin hinnaston, niin uskon sitten

Edit2: toisaalta taas on olemassa myös 256/256 sekä 512/512 liittymiä ja adsl:län suurin up on mega että miksei se toisaalta voisi olla mahdollista. (ainut että data ei kyllä liikuu molempiin suuntiin täydelllä vauhdilla)

Viimeksi muokattu: 17.12.2005
  21. Masta-J

Masta-J Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeiles pingata yhteyttäs, eli meet käynnistä-->ohjelmat-->apuohjelmat-->komentorivi

Pingaa jotain isoa palvelinta, esim --> kirjotat ping www.nokia.fi

normaali pingi pitäs olla alle 50, jos tulee yli 100 tai vaikka 1000 niin operaattorissa melko varmasti vika. Sieltä näkee samalla ne kadonneet paketit jne...Itellä oli sama ongelma aikanaan, lähetin operaattorille aina liitteenä noita ping tilastoja ja korjasivat vähäksi aikaa. Ongelma korjaantu ku vaihdoin operaattoria...:)

Jaa tämä sivu